[Java] Site openen in browser

Pagina: 1
Acties:

• woutertjez
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:39
Ik wil een simpele commandline applicatie in java maken dat een url opent in een reeds openstaande browser.

Ik heb reeds topics hierover gevonden over C++ en Delphi, maar nog niet over Java. Ook in de class library van Sun kan ik het niet vinden.

Het programmaatje werkt als volgt:

Het vraag input in een commandprompt, aan de hand van die input moet er een internetpagina worden geopend (er wordt een JSP pagina geopend). Het moet gaan werken op Windows 2000 met IE. En het belangrijke is, is dat die browser al geopend is, er moet dus niet een nieuw browservenster worden geopend.

Mijn vraag: Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan realiseren...? Ik kan het namelijk echt niet vinden :|

• pgussow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08-2025
In principe kun je dit alleen realiseren met JNI.. Java kan niet rechtstreeks communiceren met de openstaande windows. Dus heb je 3 mogelijkheden:
- Via JNI een stuk C-code aanroepen die de URL in het bestaande window opent.
- Kijken of je aan iexplorer.exe een parameter kan meegeven zodat ie een eventueel bestaand window recycled..

• woutertjez
Jammer. Heb je enig idee hoe ik het zou moeten oplossen wanneer het wel in een nieuw browservenster geopend mag worden?

Zelfs dat kon ik niet vinden :|

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Als je applicatie via JNLP gestart wordt, wat niet zo is, kan je gebruik maken van de JNLP API. Deze heeft wel standaard de mogelijkheid om een URL te tonen in een ingestelde browser. Ik weet eerlijk gezegd niet of het ook eenvoudig mogelijk is om deze API uit een gewone applicatie te gebruiken. Dit zou wel te realiseren moeten zijn.

Oh ja, linkje:
http://java.sun.com/produ.../developersguide.html#api

[ Voor 13% gewijzigd door mbravenboer op 09-10-2003 11:58 ]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
DJ heeft even gezocht : [rml][ java application] URL openen[/rml] is exact het andwoord op jouw'n vraag :)

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• woutertjez
Dank u allen _/-\o_

:)
Pagina: 1