Toon posts:

hoe bescherm ik mijn links?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Hoe bescherm ik mijn links? Ik bedoel zoiets als bij www.anti-leech.com, maar dan anders :)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:14

Metzie

Nyaano !

Via een javascript wat automatisch een download start? Dan zie je de url niet.

Helaas is niks goed af te schermen, een packetsniffer of een dergelijk tooltje onderschept al snel de originele locatie.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hèhe als je "view source" aanklikt dan kan je gewoon alle javascrips lezen, verder zie je alles nog een keer netjes voorbijscrollen in de javaconsole...als je die hebt.

Powered bij meergranenbrood.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Pak pen en papier, schrijf ze allemaal op dat stuk papier en stop het in de kluis.

Niet helemaal 100% secure maar je komt al aardig in de buurt.

iOS developer

Verwijderd

Klein beetje beschermen kan d.m.v. verbieden van muisklikken en het werken zonder adresbalken, menu's en zonder statusbalk. Maar is niet echt save. Heb zelf javascriptprogrammaatje (geloof 4 regels).
Als ik daar URL invul, krijg ik de brongegevens, beschermd of niet. Hoef geeneens naar die site te gaan. Dus echt veiligheid inbouwen ? vrees van niet.

• kvdveer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11-2025

kvdveer

Z.O.Z.

Wat ik pas geleden zag was dat de URL serverside wordt opgeslagen en de client het bestand (viavia) alleen can downloaden via de server - je kan het dan zo maken dat de URL naar de CGI-tje uniek is per gebruiker en maar een half uur werkt.
Betekent wel extra server load - en een hoop gedoe.
---
BTW:URL-hiding vind toch alleen plaats op warez sites (niet dat ik daar ooit kom of zo...)

Localhost, sweet localhost

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Ik zou een of ander "ingewikkelde" javascript routine maken die de URL can encrypten/decrypten volgens een eigen algoritme. Daarna haal je over die code zo'n tool heen die de zaak onleesbaar maakt (haalt spaties weg, maakt variabelen namen onlogisch enz.). De meeste mensen zullen het teveel werk vinden om dit soort code te ontcijferen om je URL's te achterhalen.

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Ik blijf het raar vinden

- no right click
- url-hiding
- windows zonder toolbars

het help allemaal niets, en je stimuleert je bezoeker alleen maar om te proberen achter je links/code te komen, het werkt alleen maar averechts.
vinden deze mensen hun sites dan zo belangrijk dat ze bepaalde dingen niet mogen doen? ik vind dat je dan een behoorlijke eigendunk hebt. overdreven.

no-right click? klik dan eerst links, en dauw dan de eigenschappen toets op je keyboard, duh.
windows zonder tools? klik ctrl-n in IE, heb je ze terug in een nieuwe window. url-hiding? dat haal je zo terug uit de frameset.
en het allerlaatste redmiddel is shift-f10, saven en gewoon lokaal bekijken. je kan er niets aan doen, en leg er dan dus ook niet de nadruk op, want dan ben je gewoon dom je bezoekers aan het provoceren.

Wat jij op internet zet is gewoon een soort publiek bezit, en als je daar niet mee kan leven moet je misschien eens gaan nadenken of je niet beter iets anders kan gaan doen.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Eigenlijk wel leuke discussie. Dus niemand heeft er bezwaar tegen als ik bibliotheken ga aanleggen met gepikte mooie menu's, mooie graphics, leuke opbouw sites, etc. Beetje bewerken en klaar is kees. Dacht het toch niet !! Bovendien kan er op het gebruik van foto's van derden wel copyright zitten. Weet eigenlijk niet of dat voor complete websites e.d. ook geldt.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij erom dat het voor andere mensen niet 1-2-3 mogelijk is om een link te jatten door simpelweg de sourcecode te bekijken.... ik zat zelf meer te denken aan een of ander .cgi script wat dat doet.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22

Standeman

Prutser 1e klasse

Je links kan je "eenvoudig" hiden door deze in een javascript bestandje te zetten en deze te includen in je pagina. Echter weerhoud het uiteraard niemand om dat JS bestandje te downloaden...

(maar met <view><source> zie het iig niet)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met client side scripts is het gewoonweg onmogelijk

Je kunt iets doen met php misschien. Een link opvragen met behulp van een id. En ook controleren of de referrer pagina wel de juiste is.

Ik denk dat je op diverse script-sites wel wat kan vinden.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Standeman schreef op 15 juni 2004 @ 16:06:
Je links kan je "eenvoudig" hiden door deze in een javascript bestandje te zetten en deze te includen in je pagina. Echter weerhoud het uiteraard niemand om dat JS bestandje te downloaden...

(maar met <view><source> zie het iig niet)
Waarom haal je een oud topic omhoog uit 2000?

Profile

Verwijderd

LOL, Opera toont zelfs alle links van de site in de hotlist. Is echt ideiaal als je een link op een site niet kan vinden. Het beveiligen van je links gaat gewoon niet. Veder zal ik ook niet gaan begingen van de rechter muistoets, ect uitteschakeling. Geeft alleen mee ergenis.

Maar wat is de rede dat de gebruikers de links niet mag zien ?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

hmja :P Ouwe koei, 't heeft niet zo veel zin hier nog een enorme discussie over te gaan houden :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.