Prijsverschil Access points - Wireless routers

Pagina: 1
Acties:

• JPS43
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik ben op dit moment aan het kijken naar een router met 4 ethernet aansluitingen en wireless. Voorbeeld is de Linksys BEFW11S4 wireless AP + Cable/DSL router. Deze is vanaf 79,- euro in de prijswatch. Dit is ook een accesspoint volgens de site van Linksys. Daarnaast heeft Sweex een nog goedkopere.

Zou ik echter alleen een accesspoint van Linksys, WAP11, willen kopen, zonder router en 4x ethernetaansluiting, dan kost deze zo goed als dezelfde prijs (scheel 2 euro). Beide zijn de 802.11b standaard. Dit zie ik niet alleen bij Linksys, maar ook bij vergelijkbare producten van Sweex (is AP zelfs bijna 30 euro duurder) , D-link, E-tech, etc. Op de site van Linksys wordt ik in ieder geval niet veel wijzer.

Mist de router nu bepaalde functionaliteit ten opzichte van het Accesspoint, of zijn de verschillen inderdaad maar marginaal :?

JPS

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

de verkoper bij Dunnet had het over de missende bridging functionaliteit in de router versie, maar volgens de linux software ap-config die ik nu gebruik ondersteunen alle chipsets dezelfde features. waarschijnlijk is dus alleen de 'echte' software op dat beestje anders zodat je meer functionalteiten in de webinterface hebt...

ohja over beveiliging, naast de webinterface is er dus ook een andere ingang naar de meeste APs in het is wel handig die ook te beveiligen :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 12:22

jvdb1975

tsja.........

en!!! kan ik ook aannemen dat als ik al een router in mijn netwerk heb, deze wireless router/AP in mijn netwerk kan zetten en alleen de ap-functionaliteit gebruiken??

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Soms. Maar je kan ook gewoon een apart subnet gebruiken voor je wireless apparaten. Misschien zo veilig.

No production networks were harmed during this posting

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 08:32
ja dat kan wel ja

maar zoals boven al gezegd de routers missen een bridging functie
als je dus ooit een repeater wil plaatsen gaat dat alleen met een wap11

Ja zou ik ook zeggen