Toon posts:

exchange 2000 meerdere postbussen in 1 outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een exchange 2000 server en dat werkt verder allemaal prima.

Maar nu heb ik er een mail adres bij en die wil ik ook via die server laten lopen maar op dezelfde client ophalen in een andere postbus. Ik kan de extra postbus gewoon opgeven en hij komt er ook te staan.. maar hij zegt dat hij em niet kan openen... dat zal waarschijnlijk wel komen omdat ik niet ben ingelogft met die gebruiker van die postbus..

hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand die dit weet???

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 19:47

mrsar

waar een sar is,is een wodka

als het extra mailadres op exchange is,dan moet je jezelf rechten geven via ad user& groups advanced options=>advanced exchange=>delegate ,daarna in outlook die box erbij zetten via tools=>options o.i.d. en dan zou het moeten werken,nou alleen hopen dat ik jou goed heb begrepen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
mrsar schreef op 10 oktober 2003 @ 12:33:
als het extra mailadres op exchange is,dan moet je jezelf rechten geven via ad user& groups advanced options=>advanced exchange=>delegate ,daarna in outlook die box erbij zetten via tools=>options o.i.d. en dan zou het moeten werken,nou alleen hopen dat ik jou goed heb begrepen :)
ad user& groups advanced options=>advanced exchange=>delegate

dit kan ik ds nergens terug vinden...

• mutsje
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Dan moet je eens je Active Directory Users & Computers aanzetten > view >advanced View. Dan waarachtig zie je opeens veel meer opties. Heb je wel de default rechten op de public folders veranderd zodat niet iedereen root folders en subfolders mag aanmaken, of is het een exchangeserver thuis

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 11:11

Beamer

Return of the legend

Op server: properties van user van de 2e mailbox --> tabblad exchange advanced --> mailbox rights --> hier je zelf toegang geven.

Even 2 minuten wachten en dan werkt het :*)

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Beamer schreef op 10 October 2003 @ 14:29:
Op server: properties van user van de 2e mailbox --> tabblad exchange advanced --> mailbox rights --> hier je zelf toegang geven.

Even 2 minuten wachten en dan werkt het :*)
Permissions op Exchange servers worden pas doorgevoerd op het moment dat een Exchange server er tijd voor heeft. Het is niet de hoogste prioriteit bij Exchange dus soms kan het tot 15 minuten duren. Je kon het in Exchange5.5 nog enigszins versnellen door de registry te tweaken maar dat hielp ook niet echt. Dus zodra TS de rechten gezet heeft moet hij af en toe op F5 drukken.

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 11:11

Beamer

Return of the legend

mutsje schreef op 10 October 2003 @ 14:36:
[...]

Permissions op Exchange servers worden pas doorgevoerd op het moment dat een Exchange server er tijd voor heeft. Het is niet de hoogste prioriteit bij Exchange dus soms kan het tot 15 minuten duren. Je kon het in Exchange5.5 nog enigszins versnellen door de registry te tweaken maar dat hielp ook niet echt. Dus zodra TS de rechten gezet heeft moet hij af en toe op F5 drukken.
Hum misschien is mijn server wel veel krachtiger dan die van jou >:) . Maar mijn ervaring leert dat na 2 minuten "het klusje" meestal wel is geklaard ;) .
Oh ja start Outlook na 2 minuten (of langer als je net zo'n trage server als mutsje hebt :P ) wel opnieuw op voor alle zekerheid

[ Voor 11% gewijzigd door Beamer op 10-10-2003 14:41 ]

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

Verwijderd

Topicstarter
t was gelijk al klaar :) maar nu wor de mail van postbus 2 verstuurt onder de naam van 1.. kan dit ook anders??

Verwijderd

Topicstarter
de rede dat ik dit wil, is omdat ik een mail adres voor me bedrijf heb en ik een mail adres voor een vereniging heb en die hebben niks met elkaar te maken... Dus als ik een reply stuur moet de naam wel kloppen..

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 08:38:
de rede dat ik dit wil, is omdat ik een mail adres voor me bedrijf heb en ik een mail adres voor een vereniging heb en die hebben niks met elkaar te maken... Dus als ik een reply stuur moet de naam wel kloppen..
Binnen outlook is de mogelijkheid om het from adres in te vullen (moet wel elke keer gebeuren als je met het secundaire emailadres wilt mailen)!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 08:38:
Gewoon bij verzenden het juist adres kiezen. Staat als het goed is een pijltje naast, klik, en je 2 verschillende adressen staan daar.

edit:
Spuit 11. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MADG0BLIN op 13-10-2003 08:53 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Maar je gebruik van IMAP4 client op pop3 op je Exchange server. En heb je zelf al GOT search gedaan om te kijken of meerdere accounts voor verzenden kunt gebruiken.

[ Voor 83% gewijzigd door mutsje op 13-10-2003 09:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat = dus probleem ik zie niet 2 mail boxen.. maar ik d8 dat het zo was dat als ik in postbus 1 zat (in postvak in) dat ik zou mailen met adres 1 en als ik in postbus 2 zit dat ik mail met adres 2.. maar dat is nie zo.. ik mail altijd met mail adres 1

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 12:23:
dat = dus probleem ik zie niet 2 mail boxen.. maar ik d8 dat het zo was dat als ik in postbus 1 zat (in postvak in) dat ik zou mailen met adres 1 en als ik in postbus 2 zit dat ik mail met adres 2.. maar dat is nie zo.. ik mail altijd met mail adres 1
Klopt....
Maak een nieuwe mail en selecteer dan: VIEW | FROM FIELD

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik nie

Afbeeldingslocatie: http://www.koeievanger.myweb.nl/view.jpg

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 13 October 2003 @ 09:07:
Maar je gebruik van IMAP4 client op pop3 op je Exchange server. En heb je zelf al GOT search gedaan om te kijken of meerdere accounts voor verzenden kunt gebruiken.
pop3

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

In jou outlook200x rechter venster, rechts klik op bijvoorbeeld From > Customize Current View > Fields > dan velden toevoegen.

[ Voor 15% gewijzigd door mutsje op 13-10-2003 16:17 ]

Pagina: 1