[XP]Problemen met alleen-lezen bestanden

Pagina: 1
Acties:

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 08:04

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Hoi, ik zit met het volgende probleem :

Alle bestanden op mijn hardeschijf staan op alleen-lezen en ik kan dat dus niet veranderen door alles te selecteren en dan het vinkje bij alleen-lezen weg te halen want als ik dat gedaan heb en ik controleer het daarna staat het gewoon weer terug, ik heb me al rot gezocht hier op GoT maar ik kan de oplossing dus echt niet vinden.
Windows XP is echt helemaal up to date en voor de rest draait alles eigenlijk goed maar elke keer als ik iets wil aanpassen begint die weer te klagen over dat alleen-lezen...

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Iets met rechten gedaan??

Money for nothin' and your chicks for free

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
ja maar dat helpt ook allemaal niets

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Jman - probeer zelf een beetje op zo'n manier te postten dat mensen ook de moeite nemen je te helpen.

Wat heb je gedaan met de rechten? Wat bedoel je met "alle" bestanden?

• Jman

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Oh sorry, ik heb dus bijvoorbeeld geprobeerd om de hele c-schijf te selecteren en dan de eigenschappen te selecteren en het vinkje bij alleen-lezen weg te halen.
De user is iig Administrator dus die rechten zouden ook goed moeten zitten denk ik.

Het is XP-home edition en ik heb wel een paar topics gevonden hier over maar de oplossingen met "attrib" en div. hielpen daar ook niet.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Probeer eens 1 bestand.... lukt dat wel. Kijk eens naar de Properties/security tab.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

hier was laatst ook al een topic over.. volgens mij is dit gewoon 'normaal'
heb je er verder last van dat het op read only staat? probeer anders eens een read only text bestandje te editen.. lukt dat, dan is er geen probleem lijkt me

edit: oh dat had je al geprobeerd? hmm.. ik zou toch even goed zoeken in het GOT forum want laatst was er ook een topic over..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 11:37 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat Digitalis: [rml][ XP] ALLE mappen (ook nieuwe) op Read Only?![/rml] bedoelt. Overigens is het normaal dat als je alle bestanden selecteert, dat alles op read-only komt te staan. Die read-only staat er al, als er maar 1 document readonly is namelijk.
Pagina: 1