Toon posts:

MSI 694D - geheugen traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een MSI 694D Dual PIII 850 systeem, met daarop 768 MB PC133 geheugen. Ik heb daar Windows 2000 server NL op geinstalleerd, en met SiSoft Sandra een memory benchmark gedraait. Nu geeft ie aan dat hij een bandbreedte heeft van 250 MB/s :? beetje erg laag voor PC133 :? Nou weet ik dat W2K svr zwaar is, maar zo zwaar :? nou loopt het systeem verder helemaal soepel, en met een CPU benchmark scoord het systeem net zo goed als een Dual 933. >:) en dat vind ik wel super.

Enig idee waarom de memory benchmark zo laag is?????

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Deze soort benches, vooral van SiSoft Sandra moet je met een korrel zout nemen. Dit programma geeft niet altijd de juiste waardes aan en kan dus behoorlijk wat afwijken.

Je kan mischien beter ook even een ander programma gebruiken voor je zeker weet dat je geheugen traag is.

(Tijdens het benchen van het mem mag er verder ook niks intensief gedaan worden ;))

C:\>_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Da's een normale score voor "PC100" in combinatie met deze chipset :) De P!!! 850 heeft een FSB van 100MHz, het geheugen loopt dus asynchroon op FSB+33? Da's verre van optimaal, zet de geheugenbus synchroon aan de FSB. Verder zou je ook met de timings kunnen spelen; bij SDR geheugen maakt dat best wel veel uit :)

Om je een idee te geven van de hoogst haalbare score met PC133: de memoryperformance-king 440BX icm PC133 haalt op z'n scherpst tegen de 400 synthetische MB/s.

Verwijderd

Topicstarter
Appart, want op mijn K7T Pro 2a (VIA KT133) met een Duron 750 (FSB100) haal ik met gemak 650 MB/s