Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computers automatisch afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van mijn baas te horen gekregen dat de energie rekening te hoog was afgelopen jaar (28.000 euro 8)7 bijbetalen). Nu gaan we dus maatregelen treffen.

Het blijkt dat we nogal luie gebruikers hebben die wel uitloggen maar niet de pc uitzetten (met het iedee dat ze dan 's ochtend sneller kunnen inloggen).

Nu ben ik dus op zoek naar een programma dat binnen een IP reeks gaat zoeken naar aktieve machines en die dan uitschakeld. het zou handig zijn als een gebruiker (die overwerkt) dit proces kan onderbreken en toch kan doorwerken.

Ik heb de search gebruikt maar kom alleen software tegen waar je maar 1 PC kan aangeven, of precies moet aan geven welke machines. aangezien er hier 50 pc's staan en ik niet weet welke er 's nachts aan blijft staan werken deze dus niet voor mij.

Alle machines draaien windows 2000

En zijn er nog mensen die op andere manieren iedeen hebben om zuinig met energie om te gaan..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 10:05 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je zou dit kunnen doen met een batchscriptje. Als je een lijst van alle PC's wil hebben die aanstaan, kan je dit vaak met "net view" doen, eg:

code:
1
net view >pclist.txt

Nu kan je door deze lijst heenlopen:

code:
1
for /f "skip=3 delims=\ " %i in (pclist.txt) do @echo %i

Al wat je nu nog nodig hebt is een manier om ze remote uit te zetten. Shutdown.exe ([google=shutdown.exe]) kan dat bijvoorbeeld.

Dit alles in een script gieten laat ik over aan jouw verbeelding ;)

edit:
Dit geld overigens alleen als je PC's windows draaien ...

[ Voor 8% gewijzigd door elevator op 09-10-2003 09:52 ]

Verwijderd

Welk OS?
Als het Windows 2000 is dan kun je instellen dat de computer hibernate na bijvoorbeeld 15 minuten als er nog niemand is ingelogd.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Of gewoon alle energiebespringsopties aanzetten zodat ze zichzelf in de spaarmodus zetten na een bepaalde tijd. Met win2000 kunnen gebruikers hier ook niet zelf mee lopen klooien (en alles weer uit zetten)

Heette dan niet APCI (in de BIOS)?
Hetzelfde kan je doen voor monitoren die altijd aan staan. Als je die op standby laat schieten na 15 minuten dan bespaar je ook eenhoop (3W verbruik ipv 50 watt).

Het is wel niet helemaal uit, maar wel een stuk zuiniger.

Senile! Senile Oekaki

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 15:58

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11 16:52
Waarom maak je niet gewoon een klein progje dat lokaal draait?
30 minuten na normale werktijd opstarten met een msg box "Klik ok om niet af te sluiten"
Elk uur of elke 2 uur daarna hetzelfde.

Helemaal geen geklooi met ip's.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

ReallyStupidGuy schreef op 09 October 2003 @ 10:01:
Waarom maak je niet gewoon een klein progje dat lokaal draait?
30 minuten na normale werktijd opstarten met een msg box "Klik ok om niet af te sluiten"
Elk uur of elke 2 uur daarna hetzelfde.

Helemaal geen geklooi met ip's.
En hoe zie jij zo'n programma gemaakt worden? Niet iedereen kan programmeren - bovendien is het (imho) vaak beter zaken centraal te regelen dan de-centraal.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

heb je al eens naar de parameters die shutdown.exe heeft. Dit programma zit in de resourcekit.

Verwijderd

Topicstarter
Alle machines draaien windows 2000

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Google 1e hit: http://www.google.nl/sear...s&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr= :)
Zoeken kan geen kwaad ;)

[ Voor 21% gewijzigd door KillerAce_NL op 09-10-2003 10:07 ]

Pagina: 1