Asus P4C800-E Deluxe USB onboard pinnetjes

Pagina: 1
Acties:

• JSvBladel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07 20:42
IK heb gisteren een Asus P4C800-E Deluxe gekocht in combinatie met een Antec 1000 AMG kast.
Nu zitten er bij het moederbord een aantal panels voor de achterzijde, waar USB en Firewire poorten in zitten.
Deze zitten echter ook aan het front van mijn kast, en ik zou die liever gebruiken, aangezien er aan de achterzijde al 4x USB zit.
Nu is mijn vraag, wat is de functie van elk pinnetje, aangezien ik 8 losse draadjes heb: 2 aarde draden; 2 stroom draden, 2 plus data draden, en 2 min data draden.

Hoe kan ik deze aansluiten op de 9 pinnen die op het moederbord zitten ??

Hetzelfde geld eignelijik ook voor de firewire (IEEE1394) draden en connector op het moederbord.
Deze bestaat uit 2x Twisted pair A en 2x Twisted pair B plus een aarde en stroom draad.

Ik kom dit niet tegen in de handleiding helaas, aangezien die er van uit gaat dat men de panels gebruikt die bij het moederbord zitten.

Heeft iemand hier ervaring mee ??

Ik heb hier een afbeelding, waar ik heb aangegeven welke connectoren ik bedoel op het moederbord.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je een losse USB bracket met het mobo meegekregen en zijn de losse draadjes gekleurd? Zo ja, volg dan de kleuren van de stekker van de bracket :)

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-07 09:31
Ik heb ook een antec kast en daar staat op de stekkertjes van die kabels naar de front USB wat wat is (+5V, grnd e.d. dacht ik). Ik ga mijn kast er niet voor open maken, maar het is mij ook gelukt op een MSI Kt3 ultra ARU bord. Daar staat een kabelschemaatje van de connectors (welk connectorpinnetje voor wat is) in de handleiding van het mobo als het goed is. Beetje puzzelen alleen...

edit: en als het boekje bij je mobo geen aansluitschema bevat, dan kun je misschien op de pagina van MSI een mobo kiezen (bijv. dat van mij) en de USB aansluitingen daar eens van bekijken. Lijken me het zelfde.

[ Voor 26% gewijzigd door djeejdjeej op 09-10-2003 09:59 ]

• JSvBladel
BalusC schreef op 09 October 2003 @ 09:49:
Heb je een losse USB bracket met het mobo meegekregen en zijn de losse draadjes gekleurd? Zo ja, volg dan de kleuren van de stekker van de bracket :)
De draadjes zijn gekleurd, maar alleen anders :| Maar zou het kwaad kunnen de stekkertjes verkeerd aan te sluiten ?? Want anders zou ik gewoon met trial en error een heel eind kunnen komen.....

Verwijderd

Ik werk in een computerwinkel en bouw deze borden ook zelf in,

in de P4C800 Deluxe User Guide op pagina, 2-29, 2-30 en 2-31 staan de aansluitschemas van USB, 1394 en audio...

succes

• JSvBladel
djeejdjeej schreef op 09 October 2003 @ 09:55:
Ik heb ook een antec kast en daar staat op de stekkertjes van die kabels naar de front USB wat wat is (+5V, grnd e.d. dacht ik). Ik ga mijn kast er niet voor open maken, maar het is mij ook gelukt op een MSI Kt3 ultra ARU bord. Daar staat een kabelschemaatje van de connectors (welk connectorpinnetje voor wat is) in de handleiding van het mobo als het goed is. Beetje puzzelen alleen...

edit: en als het boekje bij je mobo geen aansluitschema bevat, dan kun je misschien op de pagina van MSI een mobo kiezen (bijv. dat van mij) en de USB aansluitingen daar eens van bekijken. Lijken me het zelfde.
Goed idee,

Ik heb zojuist een PDF'je gevonden waar alle conectoren in vermeld staan van de USB, ik ga nog even verder kijken of ik de firewire ook nog ergens kan vinden.

Tot zover in elk geval al wat te proberen voor vanavond :D

• JSvBladel
Ehrrr,

Shit. of eigenlijk, dank je.....
Case solved, ik had er toch overheen gelezen met mijn duffe harses gisteravond.
Deze mag op slot.

In elk geval bedankt voor alle feedback

• arneo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-06 00:13
"k heb zelf ook net een Asus P4C800-E, en er zit een aardige lading kabels software bij.

Moet nu enkel nog een kast bestellen ( Aopen A600A + open sidepanel

Dis is wat je zoekt denk ik. wat gewoon in de handleiding staat.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/arneo/images/ieee1394-iLink.jpg

-]_[-

Pagina: 1