Toon posts:

[Win 2000] roaming profile probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is een SMBserver redhat 7.2 met een domein, de windows 2000 clients loggen hierop in en hebben hun profiel op de server staan. Er zijn ook Windows XP clients die hebben geen probleem.

Sinds vorige week was er een probleem met het laden van het profiel, een bepaalde directory van het profiel kon niet vanaf de server naar het lokale profiel gekopieerd worden. (de nethood dir) Hij gaf dan aan dat de toegang lokaal geweigerd was, en er werd een lokaal tijdelijk profiel geladen. Als ik op de server dan die directory weg haal gaat het inloggen goed. Als je dan uitlogt word het hele profiel weer naar de server geschreven dus ook de nethood dir. Bij het opnieuw inloggen geeft hij dan weer het probleem op de nethood dir.

Ik heb als oplossing ingelogt zonder de nethood dir, op deze manier staat haar hele profiel op het werkstation. Daarna lokaal als admin ingelogt en haar profiel helemaal verwijderd. Als de gebruiker dan inlogt krijgt wordt het profiel helemaal opnieuw naar het werkstation gekopieerd en is het verder ok.

Ik dacht het hier dus mee opgelost te hebben maar nu doet het probleem zich bij een andere gebruiker voor die achter een windows 2000 machine zit. Ze zijn overigens voorzien van SP4.

Ik kan dit truucje nu wel blijven doen maar dat is niet echt handig heeft iemand enig idee waardoor dit probleem komt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Zet security audit eens op een client aan en kijk dan waar ze events op krijgen. Ook handig om je eventviewer even door te spitten op de client want er staan vast event's in met betrekking op jou probleem.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit artikel gelezen en opgevolgd ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de artikel bekeken en heb de lokale policy voor de machine aangepast. ik heb de "Do not check for user ownership of roaming profile folders" ingeschakeld. daarna een reboot gedaan maar hij komt nogsteeds met de zelfde melding. de fout is:

dit is de eerste fout:
GEBRUIKERSOMGEVING
Kan bestand \\smbserver\profiles\miranda\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\UserData\GXWDKCDI\oWindowsUpdate[1].xml niet naar locatie C:\Documents and Settings\miranda\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\UserData\GXWDKCDI\oWindowsUpdate[1].xml kopiëren. Neem contact op met de netwerkbeheerder.

Details: Toegang geweigerd.

Dit is de tweede fout:
GEBRUIKERSOMGEVING
Kan het lokale profiel niet laden. U wordt aangemeld met een tijdelijk profiel. Wijzigingen die u in dit profiel aanbrengt gaan verloren wanneer u zich afmeldt.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

wat voor eventid's krijg je op het werkstation en je server?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zie je probleem in dit artikel ook nog terugkomen: http://de.samba.org/samba/ftp/docs/README.Win2kSP2

Dat al eens geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het bestand uit het profiel verwijderd, nu kan ik dan wel even goed inloggen. Als ik dan naar de rechten kijk staat het op de dir miranda in documents en settings goed.

Maar in elke directory eronder staat de gebruiker miranda twee keer in de rechten en dan ook zonder iets van read write aangevinkt. Er staat ook iedereen tussen zonder iets aangevinkt.

Ik ga het nu met die samba oplossing proberen.

in de eventlogs krijg ik dezelfde melding als bij het inloggen.

Verwijderd

Topicstarter
Het wil allemaal niet helpen,

Ik heb nu lokaal het profiel verwijderd en dus helemaal opnieuw van de server laten kopieeren.

Nu staan alle rechten wel goed maar hoe kan ik dit nou voorkomen en hoe zijn de rechten dan zo overhoop geraakt.
Pagina: 1