Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 09:10:
mijn vriendin wordt regelmatig lastig gevallen door iemand die haar steeds op haar mobiele nummer belt. Het nummer wordt niet weergegeven in het display, want er staat anoniem. De persoon in kwestie mompelt wat, en hangt vervolgens na een poosje op. Ze is het kotsbeu, en wordt er zelfs bang van. Nu zijn er twee vragen/opties die door mijn hoofd schieten.
Ik heb momenteel ook gruwelijk veel last van telefoonterreur; 5 weken geleden ben ik binnen 20 minuten zo'n 40x gebeld!!!!
Gistermiddag binnen een kwartier een stuk of 15x
Pas door een persoon met turks accent die me verkondigde m'n kop van m'n romp te roppen etc. Ik heb maar gewoon opgehangen zonder ook maar iets te zeggen.
Ik ben al 3x 's avonds laat door iemand gebeld die ook direct ophing
Zwaar irritant ja
Frustrerend is dat gewoon.
Ten eerste: Is het mogelijk dat iemand belt naar je nummer om er zodoende later gebruik van te maken ?

Ik snap je vraag maar totaal niet waar je dat idee vandaan haalt.... Sowiezo heb ik er het antwoord niet op.
Ten tweede: Is er een methode om achter het nummer te komen waarvandaan gebeld wordt, zodat actie kan worden ondernomen?
In tegenstelling tot wat veel mensen hierboven beweren, kan het vrij eenvoudig.
Je belt de klantenservice
Je geeft daar aan dat je lastiggevallen wordt
Ze sturen je een formulier waarop je kan aangeven op welke tijdstippen je lastiggevallen bent.
Je stuurt het formulier terug
Zij doen onderzoek. Indien zij inderdaad vreemd gedrag zien bij een bepaald nummer dat jou belt, dan sturen zij die persoon een waarschuwing dat het op moet houden.
Gebeurt dat niet, en jij klaagt daarna weer EN het is inderdaad door de telefoonprovider aan te tonen, dan krijg jij adresgegevens, naam en telefoonnummer.
Ik heb gisteren zo'n formulier de deur uitgedaan.
Of het werkt, weet ik dus nog niet.
Wie kan me helpen met deze brandende vragen. Alvast bedankt.
Het is iets wat jullie ook kunnen proberen..... Niet geschoten is altijd mis.
Overigens heb ik ook nog een vraag.
Die 2 keren dat ik gruwelijk vaak achter elkaar gebeld ben, is dat gebeurd door (vermoedelijk) een stel pubers bij elkaar. Ik heb ook het vermoeden dat het gebeurd is met meerdere mobieltjes.
In de meeste gevallen was het nummer geblokkeerd, maar 1x was iemand zo 'snugger' om te bellen zonder de nummerweergave te blokkeren.
Nu ben ik razend benieuwd bij welke provider nummer 06-30420*** uitgegeven is.
Ik weet dat er hier op GoT een lijstje langsgekomen is waarin het werd aangegeven. Alleen kan ik dat topic niet meer vinden
Ik zit in het onderwijs en heb zeer sterk de indruk dat het een stel leerlingen is (die het gruwelijk zullen bezuren als ik erachter kom wie het doet). Alleen is het mij een raadsel hoe ze aan m'n nummer gekomen zijn.
Ik ben ook aan het bedenken hoe ik de naam van die persoon kan achterhalen; opbellen met nummerblokkering en dan een 'scriptje' lullen. Alleen moet ik nog een goed script verzinnen. Bovendien lijkt me bellen vanuit een telefooncel oid wel zo zinnig