Toon posts:

Gebruik van iemands telefoonnummer/lastig vallen...

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

mijn vriendin wordt regelmatig lastig gevallen door iemand die haar steeds op haar mobiele nummer belt. Het nummer wordt niet weergegeven in het display, want er staat anoniem. De persoon in kwestie mompelt wat, en hangt vervolgens na een poosje op. Ze is het kotsbeu, en wordt er zelfs bang van. Nu zijn er twee vragen/opties die door mijn hoofd schieten.

Ten eerste: Is het mogelijk dat iemand belt naar je nummer om er zodoende later gebruik van te maken ?

Ten tweede: Is er een methode om achter het nummer te komen waarvandaan gebeld wordt, zodat actie kan worden ondernomen?

Wie kan me helpen met deze brandende vragen. Alvast bedankt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:36

JvS

Ik heb hem zelf ook

1: Ik snap niet waar je het over hebt, maar ik denk dat je zelf het antwoord wel kan raden.
2: Aangifte doen

tot zover mijn open deuren

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

[...]
Ten eerste: Is het mogelijk dat iemand belt naar je nummer om er zodoende later gebruik van te maken ?
gebruik maken van het nummer of van de telefoon??? Dit snap ik niet
Ten tweede: Is er een methode om achter het nummer te komen waarvandaan gebeld wordt, zodat actie kan worden ondernomen?
Vast wel met een tracer. Ga anders naar de Politie.

Zij heeft last van een stalker.
Probeer de stem te herkennen, en ga er op af. Probeer dan naar de politie te gaan, als het te erg word.
Ga anders naar je telefoonprovider en neem een nieuw nummer

/rot typo's

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 09-10-2003 09:14 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Nummer laten veranderen door haar provider en anders gewoon naar die plicie gaan maar denk dat je bij hun weinig succes zal hebben, "Dank u mevrouw we kijken wat we kunnen doen voor u" om voor de rest nooit meer wat van ze te horen.. althans, zo was het wel bij mij gegaan hier in dit boeren &$*% dorp

Verwijderd

Topicstarter
Ben je er tenslotte nog achter gekomen wie het dan was? En zo ja, hoe?

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 09:16:
Nummer laten veranderen door haar provider en anders gewoon naar die plicie gaan maar denk dat je bij hun weinig succes zal hebben, "Dank u mevrouw we kijken wat we kunnen doen voor u" om voor de rest nooit meer wat van ze te horen.. althans, zo was het wel bij mij gegaan hier in dit boeren &$*% dorp
Ik denk idd dat het zoiets gaat worden... Het nummer dat haar belt is niet zo moeilijk te achterhalen door bijv. de provider, alleen de privacywetgeving die ons allemaal beschermt, beschermt ook de pestcaller...

[ Voor 3% gewijzigd door djeejdjeej op 09-10-2003 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ze moeten alleen iets verzinnen om daar toch achter te kunnen komen.....Nu kan ik zo maar een willekeurig iemand het leven heel erg zuur maken door hem midden in de nacht te bellen, en vreemde dingen te zeggen.....Moet echt wat aan te doen zijn....

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-12 18:43
Misschien een dure optie, maar een telefoon kopen waar je bij aan kunt geven wie jou mag bellen. (Bij de Sony Ericsson P800 gaat dat bijvoorbeeld.)
Niet geaccepteerde bellers krijgen dan direct de voicemail eraan.

Misschien dat je zoiets ook bij de provider kunt regelen :?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Of handmatig werken. Geen nummerweergave, dan gewoon wegdrukken. Vertel dit haar vrienden en vriendinnen even en na een maand is het misschien wel over.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 09:10:
mijn vriendin wordt regelmatig lastig gevallen door iemand die haar steeds op haar mobiele nummer belt. Het nummer wordt niet weergegeven in het display, want er staat anoniem. De persoon in kwestie mompelt wat, en hangt vervolgens na een poosje op. Ze is het kotsbeu, en wordt er zelfs bang van. Nu zijn er twee vragen/opties die door mijn hoofd schieten.
Ik heb momenteel ook gruwelijk veel last van telefoonterreur; 5 weken geleden ben ik binnen 20 minuten zo'n 40x gebeld!!!!
Gistermiddag binnen een kwartier een stuk of 15x
Pas door een persoon met turks accent die me verkondigde m'n kop van m'n romp te roppen etc. Ik heb maar gewoon opgehangen zonder ook maar iets te zeggen.
Ik ben al 3x 's avonds laat door iemand gebeld die ook direct ophing

Zwaar irritant ja
Frustrerend is dat gewoon.
:? Ik snap je vraag maar totaal niet waar je dat idee vandaan haalt.... Sowiezo heb ik er het antwoord niet op.
In tegenstelling tot wat veel mensen hierboven beweren, kan het vrij eenvoudig.
Je belt de klantenservice
Je geeft daar aan dat je lastiggevallen wordt
Ze sturen je een formulier waarop je kan aangeven op welke tijdstippen je lastiggevallen bent.
Je stuurt het formulier terug
Zij doen onderzoek. Indien zij inderdaad vreemd gedrag zien bij een bepaald nummer dat jou belt, dan sturen zij die persoon een waarschuwing dat het op moet houden.
Gebeurt dat niet, en jij klaagt daarna weer EN het is inderdaad door de telefoonprovider aan te tonen, dan krijg jij adresgegevens, naam en telefoonnummer.

Ik heb gisteren zo'n formulier de deur uitgedaan.
Of het werkt, weet ik dus nog niet.
Wie kan me helpen met deze brandende vragen. Alvast bedankt.
Het is iets wat jullie ook kunnen proberen..... Niet geschoten is altijd mis.

Overigens heb ik ook nog een vraag.
Die 2 keren dat ik gruwelijk vaak achter elkaar gebeld ben, is dat gebeurd door (vermoedelijk) een stel pubers bij elkaar. Ik heb ook het vermoeden dat het gebeurd is met meerdere mobieltjes.
In de meeste gevallen was het nummer geblokkeerd, maar 1x was iemand zo 'snugger' om te bellen zonder de nummerweergave te blokkeren.

Nu ben ik razend benieuwd bij welke provider nummer 06-30420*** uitgegeven is.
Ik weet dat er hier op GoT een lijstje langsgekomen is waarin het werd aangegeven. Alleen kan ik dat topic niet meer vinden :'(

Ik zit in het onderwijs en heb zeer sterk de indruk dat het een stel leerlingen is (die het gruwelijk zullen bezuren als ik erachter kom wie het doet). Alleen is het mij een raadsel hoe ze aan m'n nummer gekomen zijn.

Ik ben ook aan het bedenken hoe ik de naam van die persoon kan achterhalen; opbellen met nummerblokkering en dan een 'scriptje' lullen. Alleen moet ik nog een goed script verzinnen. Bovendien lijkt me bellen vanuit een telefooncel oid wel zo zinnig :+

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wekkel schreef op 09 oktober 2003 @ 10:44:
Of handmatig werken. Geen nummerweergave, dan gewoon wegdrukken. Vertel dit haar vrienden en vriendinnen even en na een maand is het misschien wel over.
Ik druk ze niet weg; ik open de verbinding en druk hem dan direct weg (op zo'n moment dat ze bezig zijn). Eerste telefoontje beantwoord ik sowiezo; alleen dan niet met m'n naam.
De ellende is dat m'n ouders hun nummer ook geblokkeerd hebben..... Dus bestaat ook de kans dat ik hun wegdruk. Vandaar dat ik toch eerst opneem.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12 21:17

job

WFvN schreef op 11 October 2003 @ 11:41:
Nu ben ik razend benieuwd bij welke provider nummer 06-30420*** uitgegeven is.
Ik weet dat er hier op GoT een lijstje langsgekomen is waarin het werd aangegeven. Alleen kan ik dat topic niet meer vinden :'(
kan dat topic ook niet zo snel meer vinden, maar ik heb er een excel bestand gepost met alle uitgegeven nummers. en heb dat bestand nog wel op m'n hd

06-30420 = kpn
tenminste het is oorspronkelijk uitgegeven door de kpn, als iemand daarna z'n nummer meeneemt naar een andere provider dan weet je dat niet.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

damster schreef op 11 October 2003 @ 11:54:
[...]

kan dat topic ook niet zo snel meer vinden, maar ik heb er een excel bestand gepost met alle uitgegeven nummers. en heb dat bestand nog wel op m'n hd

06-30420 = kpn
tenminste het is oorspronkelijk uitgegeven door de kpn, als iemand daarna z'n nummer meeneemt naar een andere provider dan weet je dat niet.
Da's waar, niet aan gedacht... thanx anywayz

Ik zou in ieder geval bij KPN kunnen informeren of zij nog steeds dat nummer hebben bij een klant van hun. Zo ja, dan kan ik ook KPN verzoeken om hun klant te waarschuwen.
In ieder geval hoef ik nu niet in eerste instantie lukraak diverse providers te bellen.

[ Voor 26% gewijzigd door WFvN op 11-10-2003 11:58 ]

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-12 18:43
Als je te maken hebt met Pre-paid terreur dan heeft zo'n formulier ook geen zin. (of ze moeten allemaal netjes zichzelf geregistreerd hebben)
Pubers hebben meestal Pre-paid lijkt me.

En... het kan natuurlijk ook met een gestolen telefoon gedaan worden.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Flint123 schreef op 11 October 2003 @ 13:23:
Als je te maken hebt met Pre-paid terreur dan heeft zo'n formulier ook geen zin. (of ze moeten allemaal netjes zichzelf geregistreerd hebben)
Pubers hebben meestal Pre-paid lijkt me.

En... het kan natuurlijk ook met een gestolen telefoon gedaan worden.
Tja, absoluut geen ondenkbare mogelijkheden. Maar nogmaals: niet geschoten is altijd mis.
Pagina: 1