Toon posts:

Waarde wijzigen in Access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
n access heb ik een query gemaakt van uit een tabel. Deze is gemaakt voor de tijdregistratie bij ons. Als iemand niet ingemeld heeft of niet uitgemeld komt er bij de gewerkte tijd "#Fout" te staan.

Nu wil ik deze "#fout" veranderen in "geen Melding"

Op welke manier moet ik dit doen???

Verwijderd

Topicstarter
Het officepakket is Office 2000.

Wie kan mij helpen???? :?

Verwijderd

Om te beginnen is 'kicken' binnen 24 uur niet toegestaan en meer info zou ook niet gek zijn. Post om te beginnen je query eens

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

#fout is dat je een nederlandse acces heeft, wat betekent dat je hij iets niet kan vinden. Je kan voordat hij de query gaat doen kijken of er iets leeg is en aan de hand daarvan geen melding kunnen invullen

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dan die niets kan vinden dat klopt.
Maar nu wil ik graag dat die in plaats van "#Fout" , "Geen melding" weer gaat geven.

• Bu588
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Je kunt met de functie IsError() testen of een formule een error oplevert, maar erg netjes en efficient is dit niet natuurlijk. Als je een IIf(IsError(<jouw functie>);"Geen melding;<jouw functie>) gebruikt, kun je eea voorkomen. Maar zoals gezegd: bij een goed programma zou dit niet nodig moeten zijn....

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat nodig is, is dat het woordje "#Fout" word veranderd in "Geen melding". :X

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 12:34
Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 14:26:
Het enige wat nodig is, is dat het woordje "#Fout" word veranderd in "Geen melding". :X
"#Fout" is een interne Access melding. Die kun je niet zomaar even aanpassen. Wat hierboven ook al gezegd wordt: access kan iets niet vinden, dat zul je moeten oplossen.

Ten tweede geef je wel erg weinig info verder.

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-09 08:10

Alaksandus

Vae puto deus fio

Remy schreef op 09 oktober 2003 @ 14:12:
Je kunt met de functie IsError() testen of een formule een error oplevert, maar erg netjes en efficient is dit niet natuurlijk. Als je een IIf(IsError(<jouw functie>);"Geen melding;<jouw functie>) gebruikt, kun je eea voorkomen. Maar zoals gezegd: bij een goed programma zou dit niet nodig moeten zijn....
Hier zou het toch mee moeten werken :?

Als een god in Nijmegen.

Pagina: 1