Gigabyte 7N400 Pro2 wil multiplier niet laten instellen

Pagina: 1
Acties:

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb pas een nieuwe Gigabyte 7N400 Pro2 gekocht waar ik het F5 BIOS op heb geflashed.
Een uitstekend moederbord, op één ding na: het instellen van de mp wil gewoon niet lukken hier.
CLK_SW lekker op Auto gezet, en alle dipswitches voor de MP zijn op Auto, en dan kiest ie gewoon uit zichzelf de goede multiplier voor de CPU.
Perfect zou je zeggen ja, tenzij je wil overklokken.
Ik heb al met de dipswitches gespeeld, en 'm op 13.5x gezet met FSB 166 (normaal 15x bij mijn XP2400 (FSB 133) maar dan gaat meneer lekker met multiplier 5.5 klooten?? (hij wordt 166 x 5.5 = 913).
Ook heb ik op meerdere sites gelezen dat je de multiplier vanuit het BIOS moet kunnen instellen. Niet dus.
Ook EasyTune 4 wil alles (FSB, voltages) instellen, behalve de mp, maar die heeft ook geen officieele support heb ik begrepen.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe? Het is een XP2400 t-bred B0, dus hij is standaard geunlocked. Tenminste, in mijn vorige mobo (een ASUS A7N8X Deluxe) kon ik netjes de mp instellen hoe ik wilde).

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Volgens mij kan je bij Gigabyte met een toetscombinatie in het advanced gedeelte van je Bios komen en daar kan je je multiplier en FSB aanpassen (geloof dat het iets van Alt+F1 is)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
CTRL+F1 :)
Je kan ook een leuke modded BIOS downloaden, dan heb je net zoiets als Abit's SoftMenu.

http://pr3ach3r.overkillsystems.net

Voor voorbeelden zie hier:

http://pr3ach3r.overkillsystems.net/7N400PRO/HARDM3NU/HM.htm

[ Voor 27% gewijzigd door eX0duS op 09-10-2003 12:54 ]

Verwijderd

Als ik in de BIOS van mijn GA-7VAXP Ultra de toetsencombinatie CRTL+F1 gebruik, gebeurt er niets! Heeft iemand een oplossing om net zoals de topicstarter de MP in de BIOS te veranderen?

• X-G
eX0duS schreef op 09 October 2003 @ 12:54:
CTRL+F1 :)
Je kan ook een leuke modded BIOS downloaden, dan heb je net zoiets als Abit's SoftMenu.

http://pr3ach3r.overkillsystems.net

Voor voorbeelden zie hier:

http://pr3ach3r.overkillsystems.net/7N400PRO/HARDM3NU/HM.htm
Die werkt alleen bij de Pro, niet bij de Pro2.
En die toetscombinatie heb ik al eens geprobeerd, die wilde ook niet werken hier... (of ik deed toch iets verkeerd :P)
Iemand nog andere ideeen?

[ Voor 4% gewijzigd door X-G op 09-10-2003 23:10 ]

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16
Kon die bios maar op de pro-2... heheh dan was ik ook blij.. is veel makkelijker.. Als ik vanmiddag terug ben zal ik is proberen m'n MP in te stellen.. als ik het niet vergeet laat ik het wel even weten. Je kan proberen je bios op te daten... misschien dat het daar aan ligt.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Bios updaten naar F11 zou het probleem moeten oplossen dat je je MP kan veranderen, achter werkt dit niet (zoals jezelf al aangaf) niet vias Easytune 4.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• X-G
Wolfje666 schreef op 10 oktober 2003 @ 13:08:
Bios updaten naar F11 zou het probleem moeten oplossen dat je je MP kan veranderen, achter werkt dit niet (zoals jezelf al aangaf) niet vias Easytune 4.
Het betreft hier een Pro2, geen Pro(1).
De BIOS'en voor de Pro2 gaan van F1 tot F5...

Enne, ik heb vanmorgen geprobeerd in het BIOS op CTRL + F1 te drukken. Ik krijg wel een paar extra opties, maar da's voornamelijk timings van geheugen wat je kan instellen, maar nogsteeds geen multiplier...

[ Voor 3% gewijzigd door X-G op 10-10-2003 15:17 ]

• X-G
Verder niemand die mij kan helpen?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
CTRL+F1 is inderdaad geheugen timings en nog wat andere dingen, je MP kun je standaard al instellen (ik tenminste).

We hebben iig een gegeven, en dat is dat je CPU zeker geunlocked is, dus daar zal het niet aan liggen.

Bij mij is het zo dat ik in de BIOS nog een optie heb om CPU performance op "extreme" te zetten, probeer dat eens, ik weet niet of het helpt, ik weet wel dat ik bij mij wel een optie op "extreme" of "advanced" moet zettten (ik weet zo niet meer wat), en toen kon ik ineens veel verder overklokken, probeer maar eens. :)

Overigens is het bij mij ook zo dat mijn MP terug naar 5.5 (of 6) springt als ik de MP boven op 13 zet. Ikzelf heb een 1700 T-bred-B die op 2300 loopt (200*11.5).

Trouwens wel lekker slim van mij om je de verkeerde BIOS te geven. ;)

Je bent trouwens niet de enige met dit probleem:
http://www.amdforums.com/...918551042&threadid=263537

[ Voor 36% gewijzigd door eX0duS op 12-10-2003 12:46 ]

• derfragmeister
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-02-2022
Ik heb zelf een Pro2 en een Barton 2500+ en heb door het verhogen van de FSB naar 200 MHz (verder niks met MP gedaan) nu de proc als 3200+ draaien. Moet wel zeggen dat ik er Corsair Twinx PC3200 in heb zitten dus het geheugen kan de verhoogde FSB (200 MHz -. 400 MHz DDR) makkelijk aan. Daarnaast alleen VCORE 5% verhoogd. Het spul draait erg goed en stabiel en zelfs na een 2 uur durende intensieve frag-sessie in MOHAA Breakthrough komt de CPU temp niet boven de 58 graden uit (Coolermaster Aero 7 Light cooler).
Is het bij een TB niet mogelijk om aleen met de FSB wat nette OC resultaten te halen ?

• Madrox
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

ps: CTRL+F1 werkt alleen als je in het bios-startmenu staat (het eerste wat je ziet)....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

MP kan je alleen veranderen als je CPU unlocked is. jij zei dat je 2400+ ge-unlocked is. Hoe weet je dat nu? De chipset unlocked the MP, tuurlijk werktte dat bij je ASUS A7N8X, die heeft de Nforce 2 als chipset en onlocked inderdaad de AMD's. Kan deze chipset een AMD unlocken? De chipset moet dat kunnen :)

Edit: Welke chipset heeft dit mobo?

Edit2: Srry mensen, maar dit mobo heeft ook de Nforce 2, dus let maar niet te veel op dit gezever ;). Zit nu op school, dusja, gaat altijd dan wat moeilijker :z

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 13:39 ]

Pagina: 1