internet cafe wat voor brange ?

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90816

Topicstarter
mijn compagnon en ik willen in februarie een internet cafe starten. Omdat het pand wat wij willen gaan huren detail handel is zijn wij langs de gemeente gegaan voor meer info over het bestemmings plan en dergelijke.
volgens de gemeente is een internetcafe een dienstverlening en valt het niet onder detailhandel. we zouden dan een verzoek moeten indienen tot een soort van vrijstelling, ben alleen de naam even kwijt.

daarna zijn we langs de politie gegaan (speciale wetten) voor openings tijden en meer info over de alcohol wet enz. volgens een medewerker op die afdeleling is het internetcafe gewoon detail handel met ondersteunde horeca , dwz dus we mogen wel drankjes schenken zonder alcohol en ook snackjes verkopen zonder een horeca vergunning te hebben.

we hebben ook bij de kvk geinformeerd maar die is van mening dat een internetcafe onder telefoon en telegraaf diensten vallen en dus eigenlijks ook detail handel is.

mijn vraag is eigenlijk : als de gemeente ons die vrijstelling niet wil verlenen hoe moeten wij het toch voor elkaar krijgen om in dat pand te gaan zitten. toen we bij de gemeente zaten zei de meneer met wie wij dat gesprek hadden dat het nog erg nieuw was en dat ze geen ervaring hebben met internetcafe'
s .hij zou de vraag bij juridische zaken leggen en dat antwoord aan ons geven wat dus was dat het dienstverlening is en geen detailhandel.

staat het ergens anders wel vast wat het precies is byv landelijk of bij de provincie ofzo ?

heeft iemand suggesties en of opmerkingen hoe wij dit het beste kunnen oplossen ?

groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Ehm:

1)Dit hoort hier niet (Wetenschap & Levensbeschouwing != MKB), maar je mag hoogstwaarschijnlijk nog niet in de andere fora. Ga voor deugdelijke informatie liever naar de Kamer van Koophandel o.i.d. - ah, laat maar... heb je al gedaan.

2) Lees de FAQ zodat je ook weet waarom dit niet hoort :). Dit voorkomt dat je misschien zoiets hebt van "vette pech, Yoozer, maar ik moet 't weten dus post ik 't nog eens".

3) Groetjes hoef je niet onder de post te zetten, Tweakers doen elkaar altijd de groeten.

4) Misschien kun je beter naar de gemeente van een iets grotere stad gaan waar ze wel een internetcafé hebben? Kijken of die manier van werken misschien een soort precedent schept?

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een seconde zoeken met Google leverde heel wat resultaten op.

http://www.google.com/search?q=vergunning+internetcafe

Een van de eersten:

http://www.infodrome.nl/p...en/37_easyeverything.html

Was dus door jou makkelijk te vinden.

Topic hoort hier niet.

offtopic:
(probeer trouwens eens wat aan je Nederlandse taal te doen en denk ook even zelf na waar je info kunt vinden)

[ Voor 10% gewijzigd door Guardian Angel op 09-10-2003 07:14 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Als de gemeente je verzoek blijft afwijzen kun je er weinig aan doen. miss naar de rechter stappen oid, maar ik denk niet dat je veel succes zult hebben.

Ander pand mischien???

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Het is al voorbij gekomen, maar dit hoort hier niet hoor. Dat kun je in onze FAQ ook lezen. Ik zou je topic kunnen verplaatsen naar Stuffis Generalis, een algemeen forum, maar daar heb je met je huidige account nog geen toegang toe. Het lijkt me niet handig het topic naar elders te moven waar je er zelf niet meer bij kunt. Ik sluit dit topic dus maar.

Dit topic is gesloten.