"Nieuwe" oude versterker aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.153 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-10 11:59

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Alweer zo'n vage topictitel :)

Wel, mijn hele set bestaat onderhand uit "oude" apparatuur, op de CD speler na (eind jaren 80)...
en daartussen staat een Aiwa AV-X100 dolby surround versterker met heel veel knipperende lichtjes en super t bass etc. etc....

Je voelt de bui al hangen, die versterker gaat aan de kant geschoven worden en hier komt wat anders voor in de plaats.

- ik wil géén bioscoopgeluid
- het aantal in- en uitgangen maakt me niks uit

Het wordt een versterker die bij de stijl van de rest van mijn set past en deze gaat dus 2de hands gekocht worden, particulier.
Ik ben al een beetje aan het rondkijken en er is genoeg te krijgen.

Simpele versterkers van merken als Philips, Akai, Technics, JVC, Sony vallen af. Soms hebben ze er wel leuk spul bij zitten maar dat kom je niet vaak tegen.
Tuurlijk klinkt het "goed", maar het moet wel een paar jaar meegaan en zeg maar dat dit gewoon ECHT wat beter moet gaan klinken.

Wat noem ik goed? Ik weet dat ik alijd wel tevreden zal zijn als ik iets uitkies wat enigszins "high-end" is (althans, in die tijd).
Het hoeft nog net geen Quad of Cyrus te zijn want zoveel geld heb ik er gewoon weer niet voor over.
Je komt dan dus terecht op "topmodellen" van Pioneer, Luxman, Technics etc. Beetje rondkijken op marktplaats heb ik al gedaan. :)
Het uiteindelijke bedrag voor een versterker, of losse voor- en eindversterker mag niet boven de 250 Euro uit komen. Zo lastig is dat ook waarschijnlijk niet.

Nu wil ik weten of jullie nog specifieke aan- of afraders hebben. Dat mag qua degelijkheid zijn, qua foute producties, noem het maar op ....

Geluid is persoonlijk dus mijn uiteindelijke keus zal ik toch zelf moeten bepalen. :)
Uiterlijk speelt ook wel een béétje mee... ik hoef geen dingen die ik zelf uberlelijk vindt. Het mag grijs of zwart zijn, grote verlichte vu meters zijn leuk enzo... maar geen vereiste.

Graag jullie mening of commentaar.... :)

Ohja, een tuner moet ik er ook nog bij hebben ... of erin

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik zou gaan voor een "echt" merk. Richting Marantz, NAD, Denon. Hierin is toch redelijk veel 2-dehands te vinden. Ik heb zelf de Marantz PM4000 versterker, schijnt van de vrachtwagen gevallen te zijn, deze heeft een supergeluid! Deze is tegenwoordig wel voor rond de 250E te krijgen.

edit:
Volgens mij moet je er gewoon toevallig tegenaan lopen. Vertel iedereen wat je zoekt en je krijgt vanzelf een leuke en acceptabele aanbieding.

[ Voor 24% gewijzigd door Beekforel op 09-10-2003 02:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Die is misschien wel 2de hands te krijgen .... maar die's wel erg "nieuw" (even gegoogled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Dus als je er 1 vind heb je er waarschijnlijk nog fabrieksgarantie op ook.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

JWO

ehh tsja als die te nieuw is misschien is zoiets als wij op zolder staan hebben dan wat voor je ?

Is een model van JVC/Nivico, dit is echt een tank met een super geluid alleen wel wat jaartjes oud (eind 70 begin 80 )

zie ook: http://www.trademe.co.nz/...0712-/auction-5688837.htm

en

http://homepages.ihug.co.nz/~dosen/Nivico.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door JWO op 09-10-2003 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:03

JvS

Ik heb hem zelf ook

Aan je advertentie op marktplaats te zien hoeven we je daar niet meer op te wijzen. Je zou ook eens de buizenversterkers af kunnen speuren, dat zijn meestal wel gave dingen :).

Ik zou zelf voor een oude rotel gaan, zoals deze:
http://www.marktplaats.nl...835.htm?rv=100&zoek=rotel

[ Voor 28% gewijzigd door JvS op 09-10-2003 08:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Dat laatste komt idd al een stuk meer in de richting. Gewoon eind jaren '70/begin jaren '80 dingen. :)

Het kost geen reet (nouja, je kan het eveneens zo duur maken als je zelf wilt) maar toch klinkt het vaak erg goed .... :)

De amp. die ik nu heb heeft van die voorgebakken effectjes en Equalizer instellingen enzo ... :r

Dit vond ik ook wel een cool ding:

Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/audio/versterkers/20947.jpg

maar geen idee wat voor geluid ik eruit moet verwachten. t is btw alleen een eindversterker maar dat geeft niet, die kan eventueel aangestuurd worden door mijn mengpaneel en anders zoek ik er evengoed een voorversterker bij.

[ Voor 35% gewijzigd door dreeke op 09-10-2003 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 08:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Hee dreekje, die Aiwa heb ik ook. Die doet nu prima dienst als subwoofer versterker :P
Let er wel op dat straks al die DSP dingen kwijt bent. Ik ga niet zeggen dat dat slecht is (is juist goed ;) ), maar je moet even aan goed geluid wennen :) .

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

JWO schreef op 09 October 2003 @ 08:50:
ehh tsja als die te nieuw is misschien is zoiets als wij op zolder staan hebben dan wat voor je ?

Is een model van JVC/Nivico, dit is echt een tank met een super geluid alleen wel wat jaartjes oud (eind 70 begin 80 )

zie ook: http://www.trademe.co.nz/...0712-/auction-5688837.htm

en

http://homepages.ihug.co.nz/~dosen/Nivico.jpg
Da's grappig, het merk zegt me niks, maar komt uiterlijk heel erg overeen met mijn Harman Kardon 330B uit ongeveer dezelfde periode schat ik.
Zelfde tuimelswitches, zelfde "brushed metal" en overgang naar boven naar het donkere plexiglas.

Grappig :)

Euhm, nog even over dat ding, geeft een erg natuurlijke weergave vind ik, alleen laat de treble instelling soms een beetje te wensen over, al kan dat misschien ook weer door de ouderdom komen.
Vermogen te over, dat zal het probleem ook niet zijn.

Volgende punt is alleen dat ze vrij slecht verkrijgbaar zijn..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58
Harman/Kardon is perfect spul. Prachtig klinkende versterkers met vaak een enorme voeding. H/K versterkers staan erom bekend veel stroom te kunnen leveren (High Current Capability) waardoor ze ook "moeilijke" luidsprekers moeiteloos kunnen aansturen. Het zijn over het algemeen zeer prettig klinkende versterkers met een stevig fundament in het geluid. Verder zou je kunnen kijken naar oude versterkers van bijvoorbeeld Sansui. Daar heb ik er enkele jaren geleden ook een zwaar model van gehad en klonk ook zeer goed en zag er dito uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

hmmm heb net boven je een topic geopend om even te checken of mijn oud spul nog wat waard is, gaat om 2 pioneer versterkers (sx-1010) en 6 speakers.
kijk ff in het topic voor de link naar plaatjes en info, misschien ist iets voor jouw.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
deepspace schreef op 09 oktober 2003 @ 09:36:
Hee dreekje, die Aiwa heb ik ook. Die doet nu prima dienst als subwoofer versterker :P
Let er wel op dat straks al die DSP dingen kwijt bent. Ik ga niet zeggen dat dat slecht is (is juist goed ;) ), maar je moet even aan goed geluid wennen :) .
Ik heb een hekel aan die voorkeuzezooi van dat apparaat... ik heb altijd alle effecten en alle andere vormen van muziekverneuking gewoon uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

w00Dy

Make soap, not war

* w00Dy heeft nog een Technics SU-7700K staan.

foto's heb ik zo niet dadelijk niet.

[ Voor 22% gewijzigd door w00Dy op 09-10-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
w00Dy schreef op 09 October 2003 @ 22:09:
* w00Dy heeft nog een Technics SU-7700K staan.

foto's heb ik zo niet dadelijk niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.niederbacher.de/images/su7700gross.jpg

Onderste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb zelf deze gehad:

Afbeeldingslocatie: http://www.springair.org/images/big/18837.jpg
http://www.springair.org/...837_Akai_AM_240031041.htm

Erg handig bakje, heeft 't altijd prima gedaan. M'n zusje gebruikt 'm nog dagelijks, samen met een tuner uit dezelfde serie.

Enige verschil wat me heel erg opviel na overstappen op een Denon van 700 gulden was de kanaalscheiding, of beter: gebrek daaraan. ;-)

Oh.. ik lees net dat Akai je te min is. :-D Tsja.. dan moet je 't zelf maar weten. Ik heb aan dit ding vre-se-lijk veel plezier beleefd. Alle m'n cd's tot op het bot ontcijfert op zoek naar nieuwe verborgen ritseltjes en rammeltjes toen ik nog tijd had voor dat soort dingen. Tot twee jaar geleden heb ik 'm gebruikt als versterker voor m'n pc-speakers (zelfbouw hifi-spul, geen prut natuurlijk). Enige suffe waaraan je goed kunt merken dattie oud is, is dat ie niet berekend is op CD- en geluidskaart-signalen. Die zijn zo sterk dat dit ding met het volume op 12 uur al z'n maximale 40 Watt naar buiten gooit.

[ Voor 67% gewijzigd door Varienaja op 09-10-2003 22:30 ]

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Varienaja schreef op 09 October 2003 @ 22:24:
Ik heb zelf deze gehad:

[afbeelding]
http://www.springair.org/...837_Akai_AM_240031041.htm

Erg handig bakje, heeft 't altijd prima gedaan. M'n zusje gebruikt 'm nog dagelijks, samen met een tuner uit dezelfde serie.

Enige verschil wat me heel erg opviel na overstappen op een Denon van 700 gulden was de kanaalscheiding, of beter: gebrek daaraan. ;-)

Oh.. ik lees net dat Akai je te min is. :-D Tsja.. dan moet je 't zelf maar weten. Ik heb aan dit ding vre-se-lijk veel plezier beleefd. Alle m'n cd's tot op het bot ontcijfert op zoek naar nieuwe verborgen ritseltjes en rammeltjes toen ik nog tijd had voor dat soort dingen. Tot twee jaar geleden heb ik 'm gebruikt als versterker voor m'n pc-speakers (zelfbouw hifi-spul, geen prut natuurlijk). Enige suffe waaraan je goed kunt merken dattie oud is, is dat ie niet berekend is op CD- en geluidskaart-signalen. Die zijn zo sterk dat dit ding met het volume op 12 uur al z'n maximale 40 Watt naar buiten gooit.
Als ie ipv vierkante knopjes ronde had gehad, had ik ze beide graag van je gekocht.

Ik heb namelijk de bijpassende zwarte tapedeck en cassettedeck uit die serie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:07
Ik zelf heb tijden een amp van Superscope gehad (tuner/versterker). Erg oud ding, maar een erg goed geluid. Vond 'm zelfs beter klinken dan mn huidige Yamaha (AX-500), maar Superscope had gewoon te weinig ingangen, en paste niet bij de rest vd set, dus moest wijken.

Superscope en Marantz waren rond die tijd hetzelfde merk ofzo. Kan er eiigenlijk niets van vinden op inet, specs heb ik nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo´n 14 jaar geleden een (toendertijd reeds) gebruikte Yamaha versterker gekocht. Ik ben momenteel niet thuis en kan het typenummer niet herinneren. Zo´n loodzware zwarte bak. Nog steeds ben ik oertevreden met dat ding. Vorig jaar nieuwe Phonar´s gekocht en ik hoef echt tig jaar niets anders. Ik zou zeker ´s kijken wat je aan gebruikte top series (uit die tijd) van Yamaha kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Mijn huidige versterker heeft 6 line ingangen+ een phono ingang. En een ingebouwde tuner.
En 3 line uitgangen + monitor.

Dat is te weinig.... daarom heb ik al een mengpaneel gekocht waar wel alles op past. Wat er voor de rest op de versterker zit maakt me niks uit, want er wordt toch maar 1 ingang gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Correct heeft trouwens al een tijdje een stel Luxman versterkers in de aanbieding.
De Luxman A-377 voor 229,-
De Luxman A-357 voor 199,-
En de A-331 voor 159,-

En verder hebben ze ook nog wel het een en ander van Denon en Yamaha binnen je budget.

Moraal: Je hoeft niet perse tweedehands voor een goede versterker in jouw budget :)
Owja, die luxmans zien overigens erg "oud" uit kwa design ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:07
dreeke schreef op 09 October 2003 @ 22:40:
Mijn huidige versterker heeft 6 line ingangen+ een phono ingang. En een ingebouwde tuner.
En 3 line uitgangen + monitor.

Dat is te weinig.... daarom heb ik al een mengpaneel gekocht waar wel alles op past. Wat er voor de rest op de versterker zit maakt me niks uit, want er wordt toch maar 1 ingang gebruikt.
Mengpaneel wil ik niet: Kost me teveel. De goedkopere prut voegt alleen maar ruis toe.

Op dit moment kom ik mooi uit mbt ingangen.

Tuner - Tuner
CD - CD
Video/aux - Video (=tevens tv)
Tape 1 - DVD
Tape 2 - PC

Kan precies dus. Als ik uit moet breiden ooit, doe ik een switchbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Mwah, mijn mengpaneel was 75 Euro. Tweedehands uiteraard, maar je kan het niet onder de catagorie slecht of troep plaatsen. En t is ook geen ruisbak, dan had ik em net zo snel weer weggedaan :D

Line in's die ik nodig heb:
Cassettedeck Akai GXC-725D
Tapedeck Akai GX-215D
Tapedeck Akai GX-620
Videorecorder Panasonic NV-FJ620
CDspeler Philips CD 604
Computer 1
Computer 2

plus 2x phono
Philips 212
Technics SL-3310

En dan heb ik nog geen tuner meegerekend omdat die nu in 1 apparaat zit met de versterker.
Ook gebruik ik vaak 1 ingang als "leeg" om snel apparaten te kunnen aansluiten en testen.

Die Luxman versterkers zijn op zich ook wel leuk. Maar 2dehands veel goedkoper te krijgen. Het blijft eventueel wel een optie.

Ik koop overigens ook nog niks op dit moment, ben alleen overal aan het rondkijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sansui.us/PGMP_AU517.htm

Deze heb ik en ik moet zeggen dat het een enorm zwaar bakbeest is maar het geluid is wel zeer heilig, het is een Sansui 517 ik heb hetzelfde type tuner + bandspeler erbij zelfs nog met een iets nieuwere ouwe cdspeler van Sansui die niet dezelfde kwaliteit meer heeft als hun audio spul.
_/-\o_

4x 85 watt op 8 ohm dat is dan wel weer wat minder...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 22:57 . Reden: typfaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:58
Da's toevallig! Ik heb namelijk precies dezelfde versterker gehad en heb daar een hoop plezier aan beleefd. Zware jongen, dat wel. Alleen de volumeknop was irritant omdat je laag volume niet goed kon instellen door de te grote stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kensonic! Echt een top merk. De oprichter ervan begon na de oorlog een bedrijfje genaamd Kenwood met als doel om in het platgebombadeerde en dus straatarme Japan voor iedere gewone Japanse man/vrouw een redelijk en betaalbaar radiotje te produceren. Begin jaren 70 vond hij dat hij zijn ideaal goed genoeg had weten te realizeren en besloot hij om Kenwood te laten voor wat het was en zich aan zijn hobby te gaan weiden: Het maken van kwalitatief hoogwaardige HiFi waar wat minder op de centjes gelet hoefde te worden. De hifiwereld was razend enthousiast, alleen de merknaam "Kensonic" klok een beetje te min. Dus werd besloten om voortaan de productnaam "Accuphase" maar als merknaam te gebruiken. Zie hier de eerste tuner van Kensonic, de T-100: http://www.niji.or.jp/home/k-nisi/t-100.htm

En voor wie een beetje Japans kan, de volgende site laat mooie oude hifi-juweeltjes zien. Maar ook voor wie net als Meneer_E geen Japans kan, plaatjes kijken is ook leuk!

http://www.niji.or.jp/home/k-nisi/index.html

En dit is één van meiner favorieten: De Accuphase E-303

En hier een andere droom van menig liefhebber van oud hifi-spul, de Yamaha B-6 eindversterker, aka de piramide! Een klik op het plaatje leert hoe deze amp aan zijn bijnaam kwam!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

dreeke schreef op 09 oktober 2003 @ 02:19:

Uiterlijk speelt ook wel een béétje mee... ik hoef geen dingen die ik zelf uberlelijk vindt. Het mag grijs of zwart zijn, grote verlichte vu meters zijn leuk enzo... maar geen vereiste.

Graag jullie mening of commentaar.... :)

Ohja, een tuner moet ik er ook nog bij hebben ... of erin
Zwart, meters, radio, nou dan heb ik hier de ideale kandidaat
Afbeeldingslocatie: http://www.springair.org/images/big/18979.jpg

:+ :+

Maar tis nog te duuur ook.

Overigens is http://www.springair.org een leuke site om een beetje te neuzen en ideeen op te doen. Particulier is meestal wel goedkoper.

Btw die Tandberg die ook bij de radios staat is erg goed (maar wel wat oud).

Deze versterker is ook een aanrader voor 199 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.springair.org/images/big/18996.jpg
maar wel 15 a 20 jaar oud schat ik

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

neem eens een kijkje op http://www.silverpioneer.com/ ik heb daarvan de sx-450, ooit eens tussen het afval vandaan geplukt. doet prima zijn werk als sub versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

w00Dy

Make soap, not war

Tuner heb ik ook nog :p

ziet er nog steeds gelikt uit voor bijna 30 te zijn, dan kan je niet van alles zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Kheb van een collega nog zo'n ding staan

Afbeeldingslocatie: http://www.retroaudio.ru/sansui/integ/images/AU-9900A.jpg

Klinkt niet slecht overigens, ik zal is vragen of hij er van af wil

Nog meer pics:
http://www.retroaudio.ru/sansui/integ/AU-9900A.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow ik heb van sansui de au 517 integrated amp zeer leuk 19" ding, kun je trouwens ook vinden op die website

en van pioneer heb ik de a6 integrated amp en de bijpassende radio en dan heb ik van hetzelfde merk een sa 606 amp de ct 606 tape deck en de xt 606 radio (laatste weet ik nummer niet 100% zeker)
heb hier van ook de pl ??? das de platen draaier en de bijpassende boxen en op zolder staat van deze instalatie nog het originele kastje met ruit en wieletjes

dus heb de volledige meuk nog in werkende staat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tranquility schreef op donderdag 9 oktober 2003 @ 12:08:
Harman/Kardon is perfect spul. Prachtig klinkende versterkers met vaak een enorme voeding. H/K versterkers staan erom bekend veel stroom te kunnen leveren (High Current Capability) waardoor ze ook "moeilijke" luidsprekers moeiteloos kunnen aansturen.
Moeiteloos? Dat bestrijd ik. Heb mijn 4 omhs Cantons met een HK opgeblazen, op een feestje. Het werd waarschijnlijk toch te heet onder de voeten...haha. Tot zover HCC....kuch.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Madrox schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 01:09:
[...]

Moeiteloos? Dat bestrijd ik. Heb mijn 4 omhs Cantons met een HK opgeblazen, op een feestje. Het werd waarschijnlijk toch te heet onder de voeten...haha. Tot zover HCC....kuch.
Zullen we deze oude koe in de sloot laten? Een topic van haast 17 jaar oud kicken is redelijk nutteloss.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.