[ADSL] Nog steeds kpn abbo nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Heb je nog steeds een kpn telefoon abbonement nodig voor bijvoorbeeld Tiscali ADSL?

In de reclame geven ze aan dat ze bevrijd zijn van een haagse blalaa...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Moet ik over een telefoonaansluiting beschikken?
Het is noodzakelijk dat u beschikt over een vaste telefoonaansluiting via KPN.

Antwoord al gevonden op de site van Tiscali... en ik baal hier een beetje van.. maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
KPN Abbo in de zin van KPN ADSL-lijn of KPN telefoonlijn?

KPN-telefoonlijn is altijd nodig, met welke ADSL aanbieder/provider dan ook.
KPN ADSL-lijn is alleen nodig bij providers die pakketen in combo met KPN-DSL bieden. Maar Tiscali heeft eigen netwerk (voorheen Versatel-netwerk geheette). En dus is er geen KPN DSL abbo nodig en dus jah, je bent af van de haagse internet regenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

...bijvoorbeeld...
...voor sommige providers wél en voor sommigen niet... hangt van de provider af (zit zelf bij TweakDSL en ik ZOU mijn KPN abbo op KUNNEN zeggen; verloopt via BBNed)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
Ik werk bij tiscali.. :)
Als het tiscali netwerk jouw postcode dekt, kun je er gebruik van maken. Doe daarom de postcode check. Kan het, dan kan het, kan het niet, dan kan het niet. Info krijg je gelijk na het uitvoeren van de PC check..

is echt veel goedkoper via het tiscali netwerk.. :P

[ Voor 11% gewijzigd door jazz op 09-10-2003 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

sorry, maar is geen antwoord op de vraag van de TS.

ondergetekende en Novah spreken elkaar leuk tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
jazz schreef op 09 October 2003 @ 01:33:
Ik werk bij tiscali.. :)
Als het tiscali netwerk jouw postcode dekt, kun je er gebruik van maken. Doe daarom de postcode check. Kan het, dan kan het, kan het niet, dan kan het niet. Info krijg je gelijk na het uitvoeren van de PC check..

is echt veel goedkoper via het tiscali netwerk.. :P
Lees jij ajb nog eens mijn topic door!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

MetalRush schreef op 09 oktober 2003 @ 01:37:
sorry, maar is geen antwoord op de vraag van de TS (of je legt je antwoord een beetje rottug uit en/of ik ben hard aan slaap toe ;) )

ondergetekende en Novah spreken elkaar leuk tegen ;)
*zucht*... zie je wel: ik ben aan slaap toe :+

[ Voor 8% gewijzigd door MetalRush op 09-10-2003 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
MetalRush schreef op 09 October 2003 @ 01:33:
[...]

...voor sommige providers wél en voor sommigen niet... hangt van de provider af (zit zelf bij TweakDSL en ik ZOU mijn KPN abbo op KUNNEN zeggen; verloopt via BBNed)
Metal Rush.. jij zegt voor Tweakdsl dat ik geen KPN abbo (vaste telefoonlijn abbo) nodig heb? Zijn er nog meer providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Van de site van Tweakdsl.. -> Om TweakDSL aan te vragen dient u de beschikking te hebben over een werkende KPN telefoon lijn. Deze telefoonlijn word gebruikt om TweakDSL naast uw huidige telefonie aansluiting te leveren. Dit kan zowel op een analoge (PSTN) als ISDN aansluiting.

Let goed op dat als u TweakDSL aanvraagt u opgeeft wat voor soort telefoon aansluiting u heeft en voegt u bij uw aanvraag een copie van de telefoon rekening bij. Wij gebruiken deze rekening om de gegevens goed over te nemen en extra te controleren om wat voor soort ADSL aansluiting het gaat. Mocht u geen nota hebben maar wel een contract, kunt u deze ook bijvoegen. Het ontbreken van deze gegevens kan uw aanvraag vertragen.

Niet dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

In feite iedere provider die niet via KPN zijn/haar ADSL aanbied.
Dit kun je lezen op de site van de providers zelf (vergelijk bijvoorbeeld via www.internetten.nl eens).
Novah heeft wel in zoverre gelijk dat de provider wél in staat moet zijn de 'hardware' van de KPN over te nemen (lees: het kabeltje van jouw huis naar de telefooncentrale (alwaar zij een router moeten hebben staan)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
EN HET KAN TOCH WEER WEL :)

Kan ik ADSL nemen als ik alleen mobiel bel?

Wanneer op uw lokatie ADSL beschikbaar is, wat u kunt controleren d.m.v. de postcodechecker, kunt u ADSL nemen. U heeft echter wel een vaste telefoonaansluiting nodig met een Bel Plus, BelBasis of (sinds 1 juli 2003) een BelBudget abonnement. Wanneer u echter nooit belt vanaf het vaste netwerk, kunt u beter kiezen voor ADSL zonder linesharing. Deze mogelijkheid bieden de providers met ADSL van BBned. U vraagt dan eerst een telefoonaansluiting aan, die u vervolgens weer opzegt, wanneer ADSL functioneert. U bespaart daarmee de maandelijkse abonnementskosten van uw vaste telefoonaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Eigenlijk geef je zelf al het antwoord... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

The Real Falcon schreef op 09 October 2003 @ 01:45:
EN HET KAN TOCH WEER WEL :)

Kan ik ADSL nemen als ik alleen mobiel bel?

Wanneer op uw lokatie ADSL beschikbaar is, wat u kunt controleren d.m.v. de postcodechecker, kunt u ADSL nemen. U heeft echter wel een vaste telefoonaansluiting nodig met een Bel Plus, BelBasis of (sinds 1 juli 2003) een BelBudget abonnement. Wanneer u echter nooit belt vanaf het vaste netwerk, kunt u beter kiezen voor ADSL zonder linesharing. Deze mogelijkheid bieden de providers met ADSL van BBned. U vraagt dan eerst een telefoonaansluiting aan, die u vervolgens weer opzegt, wanneer ADSL functioneert. U bespaart daarmee de maandelijkse abonnementskosten van uw vaste telefoonaansluiting.
Yep, en KPN gaat hiervoor geld in rekening brengen wat BBNED en de daarbij behorende providers weer doorberekenen aan de klant. Deze kosten zijn gelijk (bijna) aan een belbudget abbonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 17-07 08:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

Om aan te vragen heb je altijd een kpn telefoonlijn nodig. Opzeggen kan, maar dan betaalt de provider een paar euro voor lijnonderhoud aan kpn (wat logisch is, want zij moeten eventueel gaan graven als de lijn stuk is). Die rekenen sommige providers dan weer door aan de klant.

Overigens nog steeds precies hetzelfde als in dit topic staat
ADSL zonder telefoonlijn?

[ Voor 94% gewijzigd door JvS op 09-10-2003 01:58 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

met nadruk op LIJN; er moet dus (ooit) een telefoonaansluiting op het betreffende adres aanwezig zijn (geweest).
M.a.w. er moet een draadje van de KPN centrale naar zijn huis lopen... of ie nu in gebruik is of niet... (indien ie niet in gebruik is zal de aanvraag naar alle waarschijnlijkheid langer duren daar ze niets kunnen zeggen over de kwaliteit van de lijn (en KPN die ook niet meten kan omdat de betreffende lijn tenslotte niet is aangesloten) plus het feit dat er geen contract te overleggen is en de aanvrager dus niet kan 'bewijzen' dat er een kabel aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Best interresant dit .. maar goed uit eindelijk kom ik dan niet op 20 euro per maand maar gewoon hoger uit waarschijnlijk. Want ik bij de partners van BBned geen partners met abbo van onder de 30 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ah, een échte Nederlander... voor een duppie op de 1e rij zitten he ;)
Tja, het komt links- danwel rechtsom weer terug... die hardware moet ook betaald worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 14:13
Wat ik me nog afvraag... ik heb nu ISDN... stel dat ik mijn telefoonlijn opzeg... werkt me ADSL dan ook nog?! Omdat een ISDN signaal anders is dan dat van POTS... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 11:00
The Real Falcon schreef op 09 October 2003 @ 01:30:
Antwoord al gevonden op de site van Tiscali... en ik baal hier een beetje van.. maar goed
En dat doe je in 1 min na de startpost ?

Komop, zoek aub in het vervolg eerst voordat je een topic start met zo'n inmens simpele vraag. ('t staat op de site van elke KPN ISP)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.