[Delphi] Welke componenten heb jij gekocht?

Pagina: 1
Acties:

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
Voor Delphi is een enorme sloot componenten beschikbaar, zowel freeware, shareware als 'gewoon' te koop. Voor de betaalde componenten variëren de prijzen van een paar euro tot duizenden euro's. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd met welke gekochte - dus niet freeware of 'geleende' - componenten voor Delphi jullie werken. Zakelijk of privé, dat maakt niet uit. De interessantste vraag blijft natuurlijk: vinden jullie de gekochte componenten achteraf het geld waard?

Een goede grap mag vrienden kosten.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alvast een waarschuwing vooraf: maak er geen opsomtopic van. Je mag natuurlijk best neerzetten wat je gekocht hebt, maar zet er dan ook bij wat je er van vond, en of het het geld waard was. Een linkje naar de betreffende website zou ook wel fijn zijn :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

De enige componenten die ik ooit heb aangeschaft (zakelijk) is een groot deel van de DevExpress collectie:
• ExpressBars
• ExpressQuantumGrid
• ExpressInspector

En die zijn allemaal prijzig maar hun geld meer dan waard :9

Professionele website nodig?

Verwijderd

Ik gebruik altijd freeware of maak veel zelf, op het werk is er wel een en ander gekocht (morgen ff lijstje maken) (en natuurlijk de jvcl) wat ik me eigenlijk ook afvraag, zijn hier mensen die componenten gebouwd hebben en die (al dan niet succesvol) verkopen ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 01:27 ]

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Topicstarter
curry684 schreef op 09 oktober 2003 @ 01:20:
De enige componenten die ik ooit heb aangeschaft (zakelijk) is een groot deel van de DevExpress collectie:
• ExpressBars
• ExpressQuantumGrid
• ExpressInspector

Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde, ik heb zakelijk een subscription van Developer Express gekocht. Kost 1500 dollar, maar sommige componenten zijn eenvoudigweg ongeëvenaard wat mij betreft. Voor zakelijk gebruik is die prijs nog wel overkomelijk, want een software-ontwikkelaar kan voor hetzelfde geld bij ons een dag of twee aan het werk. Niet echt de moeite waard dus om zelf dan maar wat te maken. Privé is deze prijs helaas veel te hoog :'(

Een goede grap mag vrienden kosten.

• curry684

curry684

tomatoman schreef op 09 oktober 2003 @ 01:45:
[...]
Voor mij geldt eigenlijk hetzelfde, ik heb zakelijk een subscription van Developer Express gekocht. Kost 1500 dollar, maar sommige componenten zijn eenvoudigweg ongeëvenaard wat mij betreft. Voor zakelijk gebruik is die prijs nog wel overkomelijk, want een software-ontwikkelaar kan voor hetzelfde geld bij ons een dag of twee aan het werk. Niet echt de moeite waard dus om zelf dan maar wat te maken. Privé is deze prijs helaas veel te hoog :'(
Ach ik heb bij m'n vorige failliete werkgever die software op mijn eigen naam besteld, en vlak voor het failliet ging even een mailtje naar DevExpress verstuurd dat m'n mailadres veranderde... ik heb dus de laatste patches nog en alles van de versies die toen actueel waren :)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb madExcept van Madshi gekocht. Helemaal niet heel erg duur... Hiermee kun je, als je applicatie een exception opgooit, automatisch een error report laten generen, compleet met hardware-info, geladen modules en zelfs een stack-trace (en in de volgende versie kan er nog een disassembly bij).

Zo'n error reportje kun je dan zelfs via MAPI laten e-mailen naar de developer. Daarna kun je kiezen om door te gaan of je programa te beëindigen. madExcept kan zich trouwens ook in de IDE nestelen zodat als die een exception opgooit, hetzelfde gebeurt.

Installatie is erg simpel (geen gemier in de IDE, gewoon een installertje) en het is een puur "set and forget" component. Dus gewoon het component op je main form droppen, zorgen dat ie enabled is en that's it :)

[ Voor 6% gewijzigd door _Thanatos_ op 09-10-2003 12:26 ]

日本!🎌

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

curry684 schreef op 09 October 2003 @ 01:20:
• ExpressBars
• ExpressQuantumGrid
• ExpressInspector

Dito :)
Verder nog IPWorks! (met de komst van Delphi 7 en bijkomende Indy componenten een beetje minder waard geworden), MultiLang en Asta, allen hun geld waard want de firma betaalt toch :P

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 22:09

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Raize components: grote collectie visual components die met een manager-component allemaal uniform in te stellen zijn. Ben heel erg tevreden over deze set, enige nadeel is dat er geen grid te krijgen is/was van Raize.
Onlangs TSM's SLockPK aangeschaft voor software copy protection. Beveiliging die deze set levert is zeer de moeite waard voor een laag bedrag. Sommige zaken in de set (ik heb de volledige set inclusief Certificate Server en alles met source) zijn wat matigjes qua implementatie en documentatie maar met wat tweaken kom je een heel eind. Het systeem is in ieder geval superflexibel.

Verwijderd

Eigenlijk een veel interesantere vraag is, wie heeft z'n eigen component geschreven.....
Maar das vast off-topic ;)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:38

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb hier van woll2woll de infopower en 1st class componenten liggen. Alletwee zeer bruikbare objecten, erg goed te customizen en te gebruiken voor een mooie interface.

Als ik het zo vergelijk met die DevExpress dingen denk ik dat ze net iets minder mooi zijn. En helaas geven ze nog wel eens een exception in de IDE. Verder zeer te spreken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 17:00:
Eigenlijk een veel interesantere vraag is, wie heeft z'n eigen component geschreven.....
Maar das vast off-topic ;)
Ik zit al op enkele tientallen, wel allemaal BCB (maja da's ook VCL). En ja, dat is meer wat voor het grote 'pats over je eigen brouwsels' topic :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 18:56

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb TSyntaxMemo gekocht, overige componenten heb ik van desbetreffende maker gekregen bijv. TRichview, TMS component package, DevExpress serie én RemObjects SDK en nog Raize. Overigens vind ik DevExpress een fantastisch verzameling componenten vooral de SideBar ;) wel aan de hoge kant.

Gelukkig onstaat er nu zo'n soort component markt voor .NET wereld, als delphi programmeur ben je hier erg bekend mee wat bij de VB-ers niet echt het geval is. (ook eigen components)
Pagina: 1