Mandrake advies gevraagd: 9.1 installeren of wachten op 9.2?

Pagina: 1
Acties:

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe server gaan bouwen ivm met een radicale hardware change, en ik vroeg me af of 't verstandiger was om effe te wachten op Mandrake 9.2, of om gewoon de benodigde patches zelf te doen.

Ik heb gelezen dat 9.2 binnenkort uit komt, maar eigenlijk heb ik geen idee of 't wel verstandig is om nu 9.1 te installeren.. (eigenlijk helemaal niet nu je met al die leaks in ssh en ssl (en andere crap) zit).

of.. zeggen jullie van "ah man, installeer gewoon de shit handmatig (sendmail, apache, bind en andere crap) met de laatste versies.. dan ben je ook secure.." ?

Alvast bedankt voor 't formuleren van jullie antwoorden :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26
Of gewoon updaten he! Mandrake heeft zonder twijfel wel updated packages uitgebracht voor die leaks. Zal niet moeilijk zijn. Ik zou niet zelf dingen gaan zitten compileren ofzo...

9.2 komt inderdaad eerdaags uit, maar wanneer exact, dat weet ik niet.

Verwijderd

Ja, kunt altijd wachten op nieuwe versie, en er zullen altijd wel "leaks" in software zitten. dus beter huidige versie installeren, en updaten.

Verwijderd

Mandrake heeft handige tools om geupdate rpm's op te halen en te selecteren. De security-related dingen staan ook apart, dus updaten is een optie. Ik zou echter wachten want het is ook nog maar een week.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 21:12
Ik heb Mdk9.1 draaien en daarvoor zijn voor zover ik weet voor al die leaks nog patches uitgekomen die ik met een muisclick heb geinstalleerd.

Maar als 9.2 uitkomt, kan ik dan migreren/updaten ? Moet ik opnieuw installen ?
Iemand hier ervaring mee ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Verwijderd

Ik heb 9.0 en wil graag over na 9.1 maar nu lees ik dat 9.2 binnenkort uitkomt, kan ik migreren ??

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06-2025
het is met urpmi (de package manager van mandrake) zelf mogelijk om een hele distro update te doen.

op http://lwn.net/Articles/49967/ vind je daar mee info over. (komt neer op repository sources aanpassen en 3 commands geven)

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 21:12
Thanx kroeske, dar was precies waar ik naar op zoek was.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Ik denk dat ik maar begin met 9.1 dan.. de meeste services ga ik toch met de hand installeren (dns, http, ftp, sql, smtp en andere zut).

Thanks for the info guys.

Verwijderd

Bij het installeren van mdk, vraagt de install of je een fresh-install wilt doen of een upgrade... Een upgrade zorgt ervoor dat je conf-bestanden netjes blijven bestaan...

Dusse, wat wil je, snel mdk en binnenkort nog een keer installeren/upgraden of nog even geduld hebben..

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
Hmm.. en als ik nou een bare install doe, en straks de linux base tools update?

Ik ga de meeste services toch handmatig installeren.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:41
cappie schreef op 10 October 2003 @ 17:49:
Hmm.. en als ik nou een bare install doe, en straks de linux base tools update?

Ik ga de meeste services toch handmatig installeren.
Je kan ook gewoon 9.1 installen mocht je niet kunnen wachten en straks het nodige updaten :)

• cappie

cappie

all lowercase

Topicstarter
The_Dart schreef op 10 oktober 2003 @ 18:12:
Je kan ook gewoon 9.1 installen mocht je niet kunnen wachten en straks het nodige updaten :)
Ja precies.. 'k denk dat ik dat morgen ook ga doen..

thnx iig voor de hulp, guys :)

Pagina: 1