[XP] XP Home installatie -> XP Pro verwacht*

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb 2 partities, C: en D: Op de D-partitie staat mijn windows XP cd. Ik heb op mijn pc XP home staan, ik wil een clean install doen naar XP pro.

Wat heb ik gedaan:
- Een win 98 bootdisk gemaakt, daar het bestandje smartdrv.exe opgezet.
Dan in dos:
- Format C:
- Run smartdrv
- D:\cd I386 --> D:\I386\winnt.exe

De setup start, nu het probleem. Bovenaan het blauwe venstertje van de setup staat: Setup Windows XP Home edition.... En dit terwijl het de setup van Pro is. Hoe komt dit? Wat kan ik er aan doen?

de cd van winxp is niet bootable, met bootfloppies werken doet het ook niet. Daarom doe ik het op deze manier.

Verwijderd

welke xp pro versie heb je dan als hij niet bootable is, of kan je bios dat niet aan?

of heb je een crack versie.

als je partities ntfs geformateerd zijn kan je niet via een opstart disk installeren

O-)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het klinkt mij toch een beetje ofdat je de CD van WindowsXP Home gebruikt hebt. Wat zegt de 1e regel van de EULA.TXT in je D:\I386 ? En wat zegt die 1e regel van de EULA.TXT op je CD-ROM ?

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-05 21:31
Heb je een legale versie van windows xp pro?
Is ie gedownload?
Misschien heb je de verkeerde versie gedownt dan? :?
Heb je je mbv de win98 bootdisk ook opnieuw fat32 gepartitioneerd?
Hoe komt je windows xp pro setup sowieso op je d schijf dan?
Aangezien je de originele cd met de originele licentie nog hebt, installeer je hem toch gewoon daarvan? :Z

Probeer het eens met de xp home cd eruit, en je c low level compleet geformatteerd (dus met wipe of zonder optie /q in format)..

[ Voor 16% gewijzigd door jazz op 09-10-2003 00:59 ]

Verwijderd

De poging om via een win98 bootdisk je winXP setup te starten gaat zowiezo niet lukken lijkt me.
Hoe bedoel je eigenlijk "de cd van winxp is niet bootable"? Wil je comp niet booten van cd of heb je misschien gewoon de winxp pro op een niet-zo-legale manier verkregen ?
Als je toevallig geprobeerd hebt om de winxp pro te slipstreamen, kijk dan hier om te zien hoe je weer een bootable cd maakt (deed het bij mij iig prima :) ).

• Double J
Mijn cd is niet bootable, mijn partities zijn beide fat32 geformateerd.
Het is de CD van windowsxp pro, in EULA.TXT staat op D: en op de cd-rom beide XP pro. Ook heb ik geprobeerd met een ms-dos opstartdiskette op te starten, dat werkte ook (ipv de windows 98 opstarddiskettte). Ik heb verder GEEN xp home cd.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-05 10:47
www.bootdisk.com dacht ik.. of de site van microsoft.
je hebt speciale bootdisks nodig voor xp.. het zijn er 6 stuks..of je moet van een originele cd booten :P

• elevator
  • Niet online

elevator

Double J schreef op 09 oktober 2003 @ 08:37:
Mijn cd is niet bootable, mijn partities zijn beide fat32 geformateerd.
Het is de CD van windowsxp pro, in EULA.TXT staat op D: en op de cd-rom beide XP pro. Ook heb ik geprobeerd met een ms-dos opstartdiskette op te starten, dat werkte ook (ipv de windows 98 opstarddiskettte). Ik heb verder GEEN xp home cd.
Als je de Setup gewoon doorzet - eindig je dan met XP Pro of met XP Home? :)

• Double J
Met een soort mix, bij het opstartscherm staat home, maar het is pro.

Ik kan dan ook niet aanmelden

[ Voor 20% gewijzigd door Double J op 09-10-2003 09:30 ]

• Double J
Ik heb nu die geslipstreamde cd gemaakt, PRECIES hetzelfde gedaan als wat ze daar doen. Ik boot mijn pc met de cd, wat komt er weer te staan: 'Boot CD-ROM Type: Non-Emulation Booting'. Ik word hier echt heel moe van!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat m3ga zegt download de bootdisks van XP (kan je ook vanaf de CD maken trouwens) en boot dan via DIE bootflops op.
Die gaan zelf naar die CD zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 09-10-2003 09:38 ]

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Probeer eens fdisk /mbr. Dan installeren vanaf cd.

It’s the economy, stupid!

• Double J
Als ik het met die 6 bootflops doe, dan zegt ie op een gegeven moment: Plaats de cd-rom met de naam: Cd-rom met Windows XP Professional in het cd rom station. Ik stop de cd erin en dan enter, en er gebeurd niks. Moet die naam "cd-rom met Windows xp professional" trouwens de volumenaam zijn?

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-05 15:24

ericding

Altijd de eerste.

Bij mij is de volumenaam WXPVOL_EN.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 12:32

FastBunny

Give it the Works !

Klinkt als een foute cd. Koop het orgineel of regel een gekopieerde copy die wel bootable is van de juiste versie ;) Dat helpt :Y)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• elevator
  • Niet online

elevator

Wil je zeker zijn dat er geen 2 versies door elkaar gaan lopen (eg: geen upgrade oid), dan kan je deze weg nog volgen. Let wel op dat je dan *alle* data *onherroepelijk* kwijt bent van je PC:

• Download delpart ([google=delpart.exe])
• Zet deze op een bootable DOS-diskette en voer hem uit (je bent dan *alle* gegevens van je PC kwijt)
• Gebruik vervolgens de tips in dit topic om van je bootdiskettes te booten
• Installeer Windows.

Als je install dan nog corrupt is, is je CD niet goed.

• Double J
Oeps, ik had format c: nog niet gedaan. Maar als ik dat nu doe, krijg je: Bad command or file name, en dit bij 3 verschillende opstartdiskettes, 1 van winme, 1 van 98, en een dos opstartdiskette... Ik kan dus niet eens formatteren!

Ook format c: /q , en format c: /s werkt niet

[ Voor 10% gewijzigd door Double J op 09-10-2003 13:35 ]

Verwijderd

Double J schreef op 09 oktober 2003 @ 13:33:
Oeps, ik had format c: nog niet gedaan. Maar als ik dat nu doe, krijg je: Bad command or file name, en dit bij 3 verschillende opstartdiskettes, 1 van winme, 1 van 98, en een dos opstartdiskette... Ik kan dus niet eens formatteren!

Ook format c: /q , en format c: /s werkt niet
Waarom maak je niet gewoon ff een bootable CD-tje, staan genoeg tutorials op internet hoe je een bootable XP CD maakt... Of anders, wat ik zelf meestal doe, is een Windows ME CD (bootable) erin stoppen, dan de boel fdisk-en en formateren, dan de XP CD erin en hoppa...

edit: wat linkjes van Google...:
http://www.bink.nu/xpbootcd/
http://www.nu2.nu/bootcd/
http://www.hackersmiling....gABootableCrackedXPCD.pdf
http://www.netsonic.fi/~o...h/bootablewindowscd.shtml

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 13:42 ]

Verwijderd

Zoals je aan de cd van winxp pro bent gekomen kan je volgens mij ook wel aan een goede bootimage komen. Dan kan je hem gewoon fatsoenlijk repartioneren...

• Double J
Het is me gelukt!!!

Wat heb ik nu achteraf gedaan:
- De Windows 98 bootable cd-rom erin gedaan, dan naar dos
- Format C:
- Run smartdrv

Verwijderd

tis ook maar goed dan je niet 6 floppies bent gaan maken, als je volume naam/de CD niet goed is dan wil ie nl XP ook niet installeren. Dat heet nl beveiliging voor microsoft. Dus als legaal je eigen CD niet goed kopierd maken ze het aleen maar moeilijk voor je terwijl de illegall wel werkende images overal voor het oprapen liggen.....

Verwijderd

Double J schreef op 09 oktober 2003 @ 00:47:
Ik heb 2 partities, C: en D: Op de D-partitie staat mijn windows XP cd. Ik heb op mijn pc XP home staan, ik wil een clean install doen naar XP pro.

Wat heb ik gedaan:
- Een win 98 bootdisk gemaakt, daar het bestandje smartdrv.exe opgezet.
Dan in dos:
- Format C:
- Run smartdrv

De setup start, nu het probleem. Bovenaan het blauwe venstertje van de setup staat: Setup Windows XP Home edition.... En dit terwijl het de setup van Pro is. Hoe komt dit? Wat kan ik er aan doen?

de cd van winxp is niet bootable, met bootfloppies werken doet het ook niet. Daarom doe ik het op deze manier.
vergeet die bootflop en boot van cd. lukt dat om een of andere reden niet, maak dan de xp bootflops aan (staat op de xp cd cd:\makeboot geloof ik)
Pagina: 1