Ik heb een DOS programmaatje genaamd SIMVRIJ.EXE dat ik graag wil gebruiken. Het is een simpel simulatieprogrammaatje van de verschillende soorten vrije baan beveiligingen van de spoorwegen, wat ooit gemaakt is voor MS-DOS. Wanneer ik dit onder W2k probeer te starten, start het wel maar sluit direct weer af. Heeft iemand ideeën hoe ik dit werkend kan krijgen? Ik vind het nogal extreem om een dual boot te maken voor alleen dit programmaatje en ik kan er bovendien een hoop collega's blij mee maken. Eventueel wil ik wel een linkje plaatsen maar ik weet niet of mensen hier dat vervelend vinden als ik een link naar een *.exe post.
Waarom sluit het af dan? Het kan best zijn dat hij een foutmelding geeft, maar omdat het scherm zich direct afsluit kun jij hem niet meer lezen. Misschien moet je eerst een dos-scherm openen en dan simvrij.exe intypen (er van uitgaande dat je in de goede map zit) om te kijken wat er gebeurd.
Ok, als ik dat doe krijg ik:
Runtime error 200 at 1BE6:0091

FF googlen, tot morgen!
Runtime error 200 at 1BE6:0091
FF googlen, tot morgen!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 01:11 ]
Wat ik uit de gezochte informatie (zie link visjesoft) haal is dat het een 'division by zero' fout kan zijn, veroorzaakt door een te snelle pc.
Dus dan is het programma gewoon niet meer geschikt voor W2k.
Dus dan is het programma gewoon niet meer geschikt voor W2k.
Verwijderd
ah, dat betekend het dus
. Ik kon niet verder komen dan de link plaatsen. snapte er toch niets van wat daar allemaal staat
Probeer dit programma eens. http://www.qnt-software.nl/support/zeroptc.exe
en dan zeroptc.exe (dos prog bestandsnaam)
* Mocht het werken dan www.HSCG.net bedanken voor hun stukje software*
en dan zeroptc.exe (dos prog bestandsnaam)
* Mocht het werken dan www.HSCG.net bedanken voor hun stukje software*
[ Voor 23% gewijzigd door Acmosa op 09-10-2003 01:33 ]
But then again, I could be wrong..
Ok, ik ben eruit. Het een fout die kennelijk optreedt wanneer een programma is gemaakt met een oudere Borland Pascal compiler, en er zijn diverse patches voor die de executable aanpassen. In mijn geval heb ik ctbppat can c't gebruikt en het programma werkt inderdaad weer.
Pagina: 1