Ik heb sendmail 8.12.9 draaien icm met amavis om spam te filteren en virussen te verwijderen. Er draaien dus 2 sendmail daemons: 1 op luisterend op poort 25, met een smart-hub instelling naar poort 10024 naar amavis, en 1 luisterend op poort 10025 die de gescande mail van amavis ontvangt en verder aflevert.
Tot zover geen probleem, en alles werkt goed voor mijn 'primaire' domein.
Echter, er draaien meerdere domeinen op mijn server, en deze staan ook braaf vermeld in /etc/mail/access en /etc/mail/local-host-names op dezelfde manier als voor het primaire domain.
Als ik nu in /etc/mail/virtusertable entries aanmaak op de gebruikelijke manier:
<user>@<domein> <lokale user>
Dan krijg ik een DSN: delivery error: mail loops back to me
Als ik de entry in /etc/mail/virtusertable aanpas op de volgende manier:
<user>@<domein> <lokale user>@<primaire domein>
Dan gaat het wel goed.
Zoals gezegd, sendmail weet voor welke domeinen hij mail mag ontvangen, de dns zones zijn ook correct gemaakt. MX records bestaan en zijn correct.
Iemand een idee waarom het fout gaat?
Tot zover geen probleem, en alles werkt goed voor mijn 'primaire' domein.
Echter, er draaien meerdere domeinen op mijn server, en deze staan ook braaf vermeld in /etc/mail/access en /etc/mail/local-host-names op dezelfde manier als voor het primaire domain.
Als ik nu in /etc/mail/virtusertable entries aanmaak op de gebruikelijke manier:
<user>@<domein> <lokale user>
Dan krijg ik een DSN: delivery error: mail loops back to me
Als ik de entry in /etc/mail/virtusertable aanpas op de volgende manier:
<user>@<domein> <lokale user>@<primaire domein>
Dan gaat het wel goed.
Zoals gezegd, sendmail weet voor welke domeinen hij mail mag ontvangen, de dns zones zijn ook correct gemaakt. MX records bestaan en zijn correct.
Iemand een idee waarom het fout gaat?
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs