[Red Hat 9] Kernel Panic @ boot; eth0

Pagina: 1
Acties:

• hwschuur
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb zojuist Red Hat 9 geïnstalleerd. Hele installatie verliep vlekkeloos; alleen bij het booten van Red Hat 9 krijg ik een kernel panic bij het laden van eth0:

code:
1
2
Kernel panic: Aiee, killing interrupt handler!
> In interrupt handler - not syncing
Heb zojuist de search gecheckt, niks gevonden :(
Ben nog bezig met zoeken @ Google.

Heeft iemand dit eerder gehad? Kan ik het laden van de eth0-module uitzetten/omzeilen??

Specs
Moederbord: SiS 648 (wordt gedetecteerd @ startup); netwerkkaart zit onboard (SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter).

[ Voor 17% gewijzigd door hwschuur op 08-10-2003 23:47 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Welke netwerkkaart/moederboard/andere systeemspecs etc. ? Probeer voor de grap in het BIOS de "Plug 'n Play OS installed" setting eens om te draaien?

Ziet er wel echt raar uit trouwens :/

Maar bij zo'n topic waar het echt aan de hardware lijkt te liggen is het bepaald handig als je er even bij post om welke hardware het gaat.

• hwschuur
Mijn netwerkkaart wordt wel herkend... 8)7
Als ik PCI-LAN in de BIOS uitzet, dan krijg ik een melding van die hardware configuration utilty van Red Hat dat de netwerkkaart niet gevonden is.. Zet ik hem weer aan, krijg ik een kernel panic. Plug 'n Play OS installed moet ik nog proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door hwschuur op 09-10-2003 13:24 ]

• hwschuur
Niemand een idee verder?? :'(

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Wat gebeurt er als je de drivermodule voor je LAN kaartje niet tijdens het booten laadt, maar later handmatig insert?

Ik kan zelf weinig ermee dat je NICje tijdens het booten van redhat kernel panict, misschien is wat meer info geen overbodige luxe.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Gelieve je topic niet binnen 24 uur te kicken.

+wat Sebas al zegt.

[ Voor 7% gewijzigd door Wilke op 09-10-2003 15:32 ]

• hwschuur
Wat gebeurt er als je de drivermodule voor je LAN kaartje niet tijdens het booten laadt, maar later handmatig insert?
Beetje n00b3r1g misschien maar hoe doe ik dit?

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik weet niet waar redhat dat doet, maar waar de modules instaan die tijdens het booten geladen moeten worden is eigenlijk wel een zaak die je zelf makkelijk uit kan zoeken. Bij debian is het /etc/modules bijvoorbeeld. Voor de rest zijn insmod / modprobe / lsmod / lspci je vrienden.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Pagina: 1