Even een situatie die gisteren is voorgekomen bij ons thuis..
Mijn moeder dr PC (Pentium 800) werd verplaatst in verband met de herindeling van de woonkamer bij ons thuis. Alles stond op z'n plaats en de computer word weer gekoppeld. Zodra de aanknop werd ingedrukt plofte de voeding. Dan is dat wel iets wat wel vaker gebeurd. Maar ik nieuwe voeding kopen en installen. Geen beweging in te krijgen
Nou blijkt de schade van deze POWER OVERFLOW het volgende te zijn:
- Geheugenstrip (128 MB)
- Processor (Pentium 3 800 mhz)
- MOBO (een of ander huismerk)
- Netwerkkaart
- Geforce 2 MX 400
- Terratec Soundkaart
- Hardeschijf (Maxtor 15 gig.. nooit verwacht dat die daar ook kapot van kunnen gaan)
- En om af te sluiten een Optische muis met staart. (EEN MUIS!!!)
Wie kent dit soort verhalen. Ik vind het toch wel idioot dat een heel systeem naar de tering kan gaan door 1 voeding die ploft..
Mijn moeder dr PC (Pentium 800) werd verplaatst in verband met de herindeling van de woonkamer bij ons thuis. Alles stond op z'n plaats en de computer word weer gekoppeld. Zodra de aanknop werd ingedrukt plofte de voeding. Dan is dat wel iets wat wel vaker gebeurd. Maar ik nieuwe voeding kopen en installen. Geen beweging in te krijgen
Nou blijkt de schade van deze POWER OVERFLOW het volgende te zijn:
- Geheugenstrip (128 MB)
- Processor (Pentium 3 800 mhz)
- MOBO (een of ander huismerk)
- Netwerkkaart
- Geforce 2 MX 400
- Terratec Soundkaart
- Hardeschijf (Maxtor 15 gig.. nooit verwacht dat die daar ook kapot van kunnen gaan)
- En om af te sluiten een Optische muis met staart. (EEN MUIS!!!)
Wie kent dit soort verhalen. Ik vind het toch wel idioot dat een heel systeem naar de tering kan gaan door 1 voeding die ploft..
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 23:23 ]