Toon posts:

Surround geluidsset PLUS surround geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil ik gaan sparen voor een Dolby geluidsset. Zo een set met DTS ondersteuning of iets dergelijks. Liefste natuurlijk iets als Marantz _/-\o_. Is het dan niet onzinnig om ook een Surround geluidskaart te hebben?

Ik dacht namelijk, dat als ik gewoon een goedkoop geluidskaartje in mn PC met optische output heb (zonder surround erop), dan koppel ik die aan de Dolby versterker..

Maar ik heb..
1. Geen idee wat voor input de versterkers tegenwoordig wensen, om het geluid om te zetten naar een Surround vorm. Hebben ze wel optische input?
2. Geen idee, of het wel kan, het geluid optisch van de PC naar de versterker, nog gedecodeerd kan worden tot een Surround vorm, zoals het hoort.. dat het dan ook ECHT is zoals het moet.

Kan iemand me hier wat over uitleggen? Is optisch wel het beste of is er een betere vorm, digitaal ofzo? Of ben ik dan toch gedupeerd een surround geluidskaart te kopen?

Verwijderd

ik zou er een surround geluidskaars bij kopen anders kun je net zo goed er een gewone versterker aan hangen (jammer van de surround versterker)

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:23

Alaksandus

Vae puto deus fio

denk dat dat wel moet kunnen, maar ik ken zo snel geen goedkoop geluidskaarjte met optische uit.

offtopic:
Heb nog wel een Fortissimo II liggen met Optische in en out, en die is wel goedkoop ;)

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Waarom moet het persé optisch zijn?
Er zijn genoeg low-budget kaartjes die een coax-aansluiting hebben, en de meeste surround receivers hebben optische èn coaxiale aansluitingen.
Het resultaat is precies hetzelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Precies hetzelfde?

Dacht dat optisch, zeg maar, secuurder was..

Tijd geleden een kaartje gezien, dat was puur optisch in en uit voor rond de 15 eurie.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Veel mensen zeggen echter ook dat coax beter klinkt. Ik zou me dus geen zorgen maken of het nou optisch of coax is als ik jou was.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 09:01

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf een Terratec Aureon 7.1 Space. Deze hangt via een optisch kabeltje aan mijn Philips FR966 receiver. Mijn receiver heeft 1 optische en 3 coaxiale aansluitingen.

Als je een geluidskaart zoekt die niet te duur is, en een optische in en uitgang heeft, moet je eens naar een Aureon Fun gaan kijken. Kost ongeveer 35€.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
En ik neem aan dat door dat ene (1) optisch kabeltje alle 6 tot 8 kanalen gaan, naar de dolby digital versterker?

Analoog via coax kan uiteraard ook, maar dan moet ik 6 tot 8 kabels naar de dolby digital versterker gaan hangen.. toch?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 16:14:
En ik neem aan dat door dat ene (1) optisch kabeltje alle 6 tot 8 kanalen gaan, naar de dolby digital versterker?

Analoog via coax kan uiteraard ook, maar dan moet ik 6 tot 8 kabels naar de dolby digital versterker gaan hangen.. toch?
Digitaal via coax kan ook, dan heb je maar 1 kabeltje nodig :P
Pagina: 1