[Zyxel modem] Problemen met firmware

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even uit het Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor consumenten #4-topic getrokken. Ik zit met een probleempje waar ik in de search nog geen medestanders heb gevonden. Dus óf ik doe iets doms, óf er is iets anders aan de hand. Allereerst de topic message:
apacer schreef op 08 October 2003 @ 19:18:
Zyxel ethernetmodem sectie op Demon site ziet er duidelijker uit nu (zie oude en nwe. firmware BBNED/BABY... _/-\o_

http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html
Eindelijk heb ik vandaag tijd om mijn aansluiting eens onder de loep te nemen, want ook ik ondervind problemen met mijn Zyxel modempje. De lijn is niet stabiel. Gelukkig is daar wat firmware voor beschikbaar en ik zie op dat linkje dat er alweer een nieuwe versie (GT3) beschikbaar is, ook voor BabyXL die ik nodig heb.

Alleen lukt het allemaal weer niet,... zucht. Wat is er aan de hand. Ik volg alle aanwijzigingen op zoals beschreven in de handleiding: http://www.demon.nl/images/dslexpress/Zywall_snelstart.pdf om mee te starten en vervolgens http://www.demon.nl/image...Zyxel_Firmware_Update.pdf voor de echte update. Zowaar heb ik eens documentatie doorgelezen... :Y)

Echter na het FTPen van de nieuwe firmware (eerst GT2 gedaan) geeft de info bij mijn telnet sessie nog steeds gewoon "GT1" aan. Oh ja, de nieuwste GT3 lukt mij niet op te FTPen, want dan krijg ik een "Write error: -11". Geen flauw idee wat dat betekent. Misschien is de file wel te groot?? (+/- 150 Kb groter dan GT1 en GT2). Herkent iemand dit?

Ook heb ik twee bin-bestanden, GT1 en GT2 die exact even groot zijn qua formaat. Klopt dat wel of zijn dat misschien gewoon dezelfde bestanden?

Ik begrijp er weer eens niets van. Ik zou bijna gewoon een nieuwe router gaan kopen oid... 8)7

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 12:44

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Ik zal de nieuwe firmware vanavond eens aan de tand voelen.

Situatie: Zyxel over POTS (analoog) via bbned. Geen problemen (ook niet met routering en/of DHCP).

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De originele (lees: waar Demon niet aan heeft gezeten) is hier te vinden ftp://ftp.zyxel.dk/P650R-31/firmware/
Mischien wil deze wel. Ik test hem zelf niet, want ik ben tevereden met de GT2 versie.
Ik heb zelf de modem geflashed naar de GT2 versie via de browser, dus niet via ftp en dat verliep zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op aanraden van Demon Support probeer ik ook de firmware te upgraden naar GT3. Ik heb de firmware van de demon site gedownload en ik volg ook hun handleiding.

Bij het FTP'en krijg ik net als de TS een "Write error: -11".

Ik probeer dit omdat mijn modem/verbinding "bevriest" als ik een FTP server aan heb staan. Maar ook met eMule of Extern bureaublad. Juist de toepassingen die aan staan als je van huis bent...

(Zyxel P650R31 met BabyXL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 17:01
Ik heb zelf ook geupdate via browser naar GT3. Geen enkel probleem. BabyXL (Tiscali)