Toon posts:

SiS 7001 + Nytech ND-4020 (Lidl) = nee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een mooie digitale camera bij de Lidl gekocht; een Nytech ND-4020. Maar wat ik ook doe, Windows XP wil hem niet herkennen. Drivers installeren mocht ik niet; XP zou het apparaat automatisch herkennen als 'verwisselbare schijf'. Niet dus. Ik plug de USB-kabel erin, zet de camera aan (die op het scherm wel de 'usb-modus' aangeeft), maar dan gebeurt er ... niets. Bij apparaatbeheer komt er ook niets bij.

Kan dit aan mijn moederbord liggen? Deze is namelijk voorzien van een SiS 7001 USB-controller en ik kan me herinneren dat daar wel eens problemen mee zijn. Ik heb al de 'usbdetect.exe' binnengehaald en gedownload (ook erna de usb-dingen in apparaatbeheer verwijderd), maar dit heeft geen resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me wat. Start ik de computer zojuist opnieuw op (met de camera onbewust aangesloten) en dan vindt XP opeens wel een 'nieuw apparaat' en vervolgens een 'usb verwisselbare schijf'. Maar dan *pats* ... blauw scherm met iets van 'fault in nonpaged area' en een spontane reboot. Na opnieuw te zijn opgestart (met reparatie van de nodige kruiskoppelingen) geeft XP aan 'te zijn hersteld van een vreselijke fout'. Wat moet ik hier nou mee en erger nog: waar ligt dit aan?!?!?

---

Als ik de camera tijdens het opstarten los van de pc laat en deze pas inplug wanneer XP eenmaal opgestart is, wordt er wel een 'nieuw apparaat' gevonden, maar krijg ik de melding dat er 'een probleem met het usb-apparaat' is. In apparaatbeheer staat dan ook een uitroepteken bij het 'USB-apparaat voor massaopslag' en de melding:

'Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.'

Hmmm ...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 22:25 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

de sis7001 heeft onder winXP inderdaad kuren. Voor het alcatel USB modem zijn al enorme patches enzo gemaakt. De website www.usbman.com is een enorme bron van informatie over problemen met USB controllers:
SiS USB Tips and Tricks

• <li><font face="Arial" size="2">The <b><font color="#009999">SiS</font></b> PCI/USB Host Controller can be difficult to configure and seemingly unrelated BIOS settings can adversely effect its operation. <o:p> This is especially true of the 7001.  Most older SiS motherboards suffer from USB issues.</o:p></font></li> <li><font face="Arial" size="2">Try the following {Work Arounds} in the order presented.<span style="mso-spacerun: yes">  </span></font></li> <li><font face="Arial" size="2">Read through the entire Guide before you start.<span style="mso-spacerun: yes">   </span></font></li> <li><font face="Arial" size="2">Print the page for reference.<o:p> </font></li><o:p> <li><font face="Arial" size="2">Uninstall software using the program's Uninstaller or the Control Panel, Add/Remove Programs function, remove all USB Devices except USB keyboard and/or mouse before trying any of the following suggestions.</font></li> <li><font face="Arial" size="2">The SiS 7001 has Known Issues with Windows<font color="#FF0000">XP</font> that the New Registry Patch does not correct.  Consider installing a <a href="Upgrade%20Card%20Manufacturers.htm">PCI USB Card</a> as a work around for the onboard USB host controller.</font></li>

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp