Toon posts:

probleem met sharen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil sharen met de 2 andere computers die in ons netwerk liggen, maar dat lukt niet echt.
Info.
Wij hebben als internetverbinding @home.
Op 2 pc's staat windows XP professioneel en op de ander windows XP Home edition.

Nu het probleem.
Pc met home edition kan kijken in de shares van de andere pc's , maar de andere pc's kunnen niet in de shares van die PC met Home edition kijken.
Er staat dat ie niet toegangelijk is.

Ik had dit probleem eerst ook met die andere Pc's, maar dat heb ik opgelost door
dit te doen: Configuratiescherm-systeembeheer-Computerbeheer-lokale gebruikers en groepen-gebruikers- rechtermuisknop op Gast-eigenschappen-tablad lid van-toevoegen-geavaniceerd-nu zoeken-administrators aanklikken-Ok- en gast verwijderen uit het rijtje.

Dit werkte dus bij de computers met XP Prof.
Maar als ik dit wil doen bij XP home edition dan staan de -Gebruikers en groepen niet in dat rijtje in computerbeheer.

Weet iemand misschien waar dat dan staat, bij de home edition?? en hoe ik dan de machtingen geef aan de gast.(lid van administrator maken)??

-ze zien elkaar allemaal
-firewalls staan uit

Alvast bedankt.. :)

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
staat het bij home ook niet bij gebruikers dan?? want bij win 2000 staat het namelijk bij gebruikers en bij xp pro bij systeembeheer

heb je wel klassieke weergave gedaan in configuratie schermen?

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik kan het volgens mij ook niet vinden bij gebruikers, of misschien kijk ik verkeerd, waar moet ik dan kijken??
En ik heb klassieke weergave gedaan ja..

Verwijderd

start --> run --> mmc.exe c:\windows\system32\lusrmgr.msc

er van uit gaande dat je windows in c:\windows staat (Default dir)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat doe dan staat er dat er XP home edition is geinstaleerd en dat deze versie die functie niet heeft. :S het wil niet echt lukken.
Is er misschien ng een andere manier om mijn mappen te delen, en de juiste machtingen in kan voeren???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 18:53:
Als ik dat doe dan staat er dat er XP home edition is geinstaleerd en dat deze versie die functie niet heeft. :S het wil niet echt lukken.
Is er misschien ng een andere manier om mijn mappen te delen, en de juiste machtingen in kan voeren???
Heb je wel alle netwerkonderdelen geinstalleerd (zie Config scherm ==> software ==> windows onderdelen)

(Misschien mis je een essientiele :?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 19:11 ]

Verwijderd

Hij is er wel:
http://support.microsoft....n-us;300489&Product=winxp

dus het moet gewoon kunnen, volgens MS via het control panel (configuratiescherm).

Misschien dat je hier wat aan hebt:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=814004

daar zie ik ook deze staan:
Afbeeldingslocatie: http://support.microsoft.com/library/images/support/kbgraphics/public/EN-US/WindowsXP/Networking/Ordner016.gif

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 12:09
staat ook de client for microsoft networks aan op beide machines? Bij mij wil het anders niet...

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt, ik weet niet hoe ik het gedaan heb , maja.
Kijken voor hoe lang die het zal doen.
bedankt allemaal.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-04 21:52

Robinski

A.K.A. RHarmsen

een Gast Administrator rights geven is ook niet echt idiaal he?
want zo kan een Gast dus alles met je PC doen... ook wachtwoorden veranderen

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar heb mijn gast nu alweer de gewone gastrechten gegeven

Verwijderd

Heb je al het simple tcp ip protocol geinstalleerd? Heeft bij ook geholopen. Komt door bepaalde routers (DLink604)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 oktober 2003 @ 21:39:
Het is me gelukt, ik weet niet hoe ik het gedaan heb , maja.
Kijken voor hoe lang die het zal doen.
bedankt allemaal.
Een topic van lang gelden, maar ik heb precies hetzelfde probleem :/
Is er anderhalf jaar later misschien wel iemand die hierop het antwoord weet...?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je nou eens in je eigen topic verder gaat ( [rml][ XP] Eenzijdig Netwerk Software Probleem[/rml] ) in plaats van zinloos een topic van 2 jaar oud te schoppen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.