Toon posts:

[RH-8] Probleem met sendmail, inkomende mail verdwijnt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n linux router nu ook als mailserver gaan gebruiken en loop daarbij tegen het volgende probleem:

Ik maak gebruik van sendmail. Deze heb ik nu zover dat ik via outlook op m'n XP-machine mail kan versturen naar anderen buiten mijn netwerk. En ik kan mail ontvangen van het interne netwerk (dus bijv. van root naar ikke en andersom) Maar als ik van een pc buiten mijn netwerk een mailtje stuur naar die linux machine (m.b.v. een dyndns domein) krijg ik geen foutmelding in outlook, het mailtje wordt verstuurd. Maar ik vind dat mailtje nergens terug, niet bij de users op die linuxmachine maar ook niet in de logs als foutmelding.

ik heb die virtusertable ingevuld en ik kan er naar telnetten, de smtp service is gewoon bereikbaar maar mijn mail "verdwijnt".

Kan iemand me hiermee helpen?

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:31

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Redhat heeft standaard relaying uitstaan voor alle netwerkadapters (alleen localhost wordt gerelayed)

Je moet in /etc/mail/sendmail.mc aangeven dat je ook op andere netwerkkaarten relayed.
Staat in het bestand hoe het moet (uitcommentariseren van 2 regels)

Zorg daarna dat je relayed voor je domein (dyndns dus)

Maak de sendmail config opnieuw en restart :)
Rebuilden sendmail.cf:
code:
1
2
m4 /etc/mail/sendmail.mc /etc/mail/sendmail.cf
make -C /etc/mail

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
dat had ik allemaal al gedaan, sendmail luistert op beide NIC's, en die access tabel verwijst ook naar dat dyndns domein.