Toon posts:

IAA laat partities verdwijnen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een enorm irritant probleem.....
Heb sinds vandaag m'n Maxtor MaxLine II hd van 250 gig ontvangen en geinstalleerd op m'n Asus P4T-E met Intel i850 chipset (met de nieuwste BIOS versie erin).
Heb een schone Windows 2000 SP4 install gedaan.
Het probleem is, dat als ik Intel Application Accelerator (IAA) v2.3 (de nieuwste van de site van Intel) installeer, er zomaar partities verdwijnen!
Of bijv. de E of F drive is gewoon weg, of ik kan er niet meer op komen omdat windows zegt dat de drive niet aanspreekbaar is...
Maar als ik kijk met Partition Magic naar de desbetreffende partities, zegt ie dat ze compleet in orde zijn.
de data staat er dus nog wel, ik kan er alleen niet meer bij komen.
Aan de andere kant heb ik IAA nodig om de HD en CD-ROM in DMA modus te krijgen.
Kan iemand mij tips geven hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Edit: BTW, voordat ik IAA installeer, heb ik eerste de Intel Chipset Software Installation Utility v5.02.1003 geinstalleerd. Ook heb ik Service Pack 4 geinstalleerd (via SlipStream). Ik weet dus echt niet wat ik moet doen. Please help!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 22:14 ]

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 17:48

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Lees ook eens deze url : http://www.intel.com/support/chipsets/iaa/device.htm

[ Voor 79% gewijzigd door Ossenaar op 08-10-2003 22:43 ]

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
dat zijn de nieuwe IAA RAID drivers, die kan ik helemaal niet op mijn pc installeren, omdat ik een i850 chipset heb.
Ik gebruik de normale IAA: hier.
De versie met RAID support vind je hier.

De normale versie wordt officeel niet meer verder ontwikkeld, alleen de RAID versie wordt nog ontwikkeld.

Heb ook al van Master/Slave setting naar Cable Select setting geswitched, maar dat helpt ook niet :(

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Uhm mijn link gaat over de normale IAA drivers niet over die IAAR :)

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Ossenaar: de optie die in de link wordt aangegeven (iaa23_multi.exe -A -PIO_ALL) helpt ook niets. Zelfs als alle drives in PIO mode draaien, heb ik dus PRECIES dezelfde problemen als hierboven beschreven.
Dit is echt fucked up! (sorry voor het taalgebruik, maar ik begin radeloos te worden :|).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 23:38 ]

• Ossenaar

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Even een hele domme opmerking maybe mareh probeer je een 250 gig schijf zo direct op je ide poorten aan te sluiten ? Volgens mij ondersteunt die Asus P4T-E geen 48 bits LBA adressering. Maybe zou je dus je Maxtor 250 Gb aan een promise kaart moeten hangen met 48 bits lba adressering ?

Die partities die verdwijen -> boven welke GB grens is dat ?

[ Voor 11% gewijzigd door Ossenaar op 08-10-2003 23:48 ]

De kick van Electric!

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet ondersteund de P4T-E met de laatste bios update 48 bits adressering.
Ik sluit hem idd aan op de ide kanalen van de Asus.
De partities die verdwijnen zijn (E: 100GB) en (F: 10GB).
Ik weet bijna zeker dat het aan dat IAA tooltje ligt, want zonder dat programmaatje geinstalleerd te hebben, werkt namelijk wel alles goed (zei het een stuk langzamer).

Verwijderd

Topicstarter
I stand corrected, zonder het IAA programaatje werkt het ook niet goed. Als ik partition Magic draai onder dos dan geeft hij alles goed weer.
Draai ik echter de setup van Windows 2000 SP4, dan geeft ie in het lijstje van beschikbare partities allemaal fouten weer. De grootte klopt niet en de F schijf (van 10 GB) staat als ongepartitioneerd in de lijst, terwijl hij wel degelijk is gepartitioneerd.
Ik zal eens proberen om Windows XP te installeren

Verwijderd

CooLKillaH,zou je misschien iets van je laten weten of het wel of niet gelukt is?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem,en wil ook XP maar eens proberen.

Ik hoop dat je iets van je laat horen.

Verwijderd

Ik heb dus windows XP geinstalleerd en hij blijft nu wel zijn partities behouden,maar als je veel bestanden op de schijf zet,dan ziet de pc na het opstarten de bestanden als "zwevende" bestanden.waardoor hij ze terugzet maar op de verkeerde plaats: het wordt dus een zootje.
Volgens mij heeft dat nog steeds te maken met dat bestandje van maxblast die het zelf allemaal bijhoud i.p.v. de pc zelf...zou dat kunnen?? iemand nog meer ervaringen met dit??? Dan hoor ik het graag anders ben ik van plan de schijf in te ruilen voor een 120GB want ik ben het helemaal zat na 7 keer alles opnieuw erop te zetten...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2004 00:43 ]

Pagina: 1