Harde schijf word niet herkend in dos

Pagina: 1
Acties:

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik heb een externe harde schijf van maxtor (80gb firewire-aansluiting) deze is E: genoemd. En ik heb er nog een natuurlijk de C: schijf (20 gb). Mijn os is windows XP home.
Nu heb ik dus een probleempje, ik start op in dos, dus met een opstartdiskette, ik typte in e: toen stond er 'drive specification unknown'. Hoe komt dat, wat kan ik er aan doen? Beide hd's zijn fat32.
E: en C: worden beide herkend in windows, alleen C: in dos.

[ Voor 14% gewijzigd door Double J op 08-10-2003 21:56 ]

Verwijderd

heb je in windows nog andere drivers (netwerk/flash card reader/etc) die in dos niet beschikbaar zijn? dan schuift je 2e hd partitie automatisch terug in het alfabet.

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 10:44

Vizorium-5

Framerate = Life

Dan moet je wel een driver laden voor de firewirepoort, net als bij USB. Een driver weet ik niet zo gauw te vinden

• Double J
Die firewire in/uitgang op mijn pc is een PCMCIA-kaartje. En hoezo schuift hij dan terug? Wordt E: dan D:? Dat is in ieder geval niet zo want D: doet ie ook niet...

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
denk ik ook een driver downloaden in dos dat die ook externe hd ondersteund ff op google zoeken

• Double J
Ik heb wel een driver van de firewirepoort. Die staat op cd-rom, hoe kan ik die in dos zetten?

Verwijderd

Double J schreef op 08 October 2003 @ 22:00:
Die firewire in/uitgang op mijn pc is een PCMCIA-kaartje. En hoezo schuift hij dan terug? Wordt E: dan D:? Dat is in ieder geval niet zo want D: doet ie ook niet...
ja dat bedoelde ik, maar daar lag het dus niet aan.

ps (toch benieuwd): dat het een firewire disk is, had je dat er later bij gezet, of ben ik zo scheel dat ik eroverheen gelezen heb?
@hieronder: /me 8)7 oeps

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 22:07 ]

• Double J
daar heb je overheen gelezen, dat stond er in het begin al bij.

Verwijderd

Double J schreef op 08 October 2003 @ 22:03:
Ik heb wel een driver van de firewirepoort. Die staat op cd-rom, hoe kan ik die in dos zetten?
staat er geen handleiding bij? als het nergens te vinden is, vrees ik dat het onbegonnen werk is om je cardbus in dos aan de praat te krijgen.
als je de cardbus werkend hebt kun je beginnen aan de firewire.

je zou evt iets kunnen proberen als:
code:
1
lh device=path\<driver>.sys

edit:
volgens mij mag het zo niet eens. beetje autoexec.bat/config.sys door elkaar gehaald geloof ik. maar het lijkt er wel op ;)

maar dat is wel erg algemeen, dus kijk eerst of het echt niet te vinden is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 22:08 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 09:24

DkF

Double J schreef op 08 October 2003 @ 22:03:
Heb je al eens bij de fabrikanten op de pagina's gekeken of het uberhaupt wel onder DOS kan werken?

Aan je zinsbouw denk ik te kunnen concluderen dat je "vroeger" nooit met DOS hebt gewerkt?

Mocht het kunnen, dan wordt het inderdaad een hele klus, zoals gunhead al zegt...

• Double J
Ok, dit gaat dus allemaal niet werken. Stel dat ik op mijn c-schijf een partitie van 2 gb maak die ik d: noem, wordt die dan wel herkend in dos?

BTW: dos is nog een beetje voor mijn tijd, toen zat ik nog op de lagere school ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Double J op 08-10-2003 22:12 ]

Verwijderd

Double J schreef op 08 October 2003 @ 22:11:
Ok, dit gaat dus allemaal niet werken. Stel dat ik op mijn c-schijf een partitie van 2 gb maak die ik d: noem, wordt die dan wel herkend in dos?
als je maar zorgt dattie fat32 is. dan is het geen probleem.

offtopic:
@BTW: ik ook hoor. maar ik ben nog steeds blij met mijn DOS-kennis, alhoewel die tegenwoordig helaas zienderogen achteruit holt. moet je het artikel over de command prompt in de C'T van deze maand eens lezen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 22:14 ]

Pagina: 1