Flikkerend beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hallo allen,

Weet niet of het hier thuishoort, omdat ik niet weer welk onderdeel dit probleem veroorzaakt, maar deze lijkt me toch het geschikst ;).

Oke, het probleem is als volgt:
Als ik een spel speel, neem maar even MOHAA als voorbeeld, dan kan ik ong. 5-10 min spelen waarna me scherm gaat knipperen en uitvalt. Je ziet eerst een paar "balken" door het scherm komen, daarna gaat ie flikkeren, waarna die in stand-by gaat, of weer terug naar het spel gaat en de pc compleet vastloopt. In windows zelf heb ik het eingelijk helemaal niet. Maar als me scherm gaat flikkeren en ik druk op Escape, waarna deze naar het menu van het spel gaat (zelfde resolutie, refresh rate ed.) werkt alles weer prima, en het flikkeren houd gelijk op, ga ik daarna weer terug naar het spel begint ie gelijk weer te flikkeren. Als ik met aan ander spel bezig ben, waar het menu over het huidige scherm heen komt, dus gewoon in het midden een rechthoek van 10 bij 15cm gaat ie gewoon door met flikkeren, maar als ik op het windows vlaggetje druk waardoor hij naar windows gaat, houd het gelijk weer op.

Ik heb de nieuwste Nvidia drivers al (verschillende versies geprobeerd, Omega geprobeerd, sparkle drivers, geen verschil), nieuwste intel drivers, net nieuwste bios erop gezet (1010), nog geen verschil. Het is GEEN hitte probleem, aangezien ik er nu 5 casefans in heb zitten, en al me koelers stofvrij zijn. Ook draaid m'n VGA-fan gewoon.

Proc. is stressed +-45graden.

Specs:
P4 - 3 GHZ (800mhz-FSB) HT enabled
Sparkle Geforce 4 TI4400
SB Audigy 1
ASUS P4P800 (gold? :?)
Dual channel 2x 512mb (Kingston PC2700, CL2.5)
Iiyama A702HT (Vision master Pro 410)
Wester Digital 200GB 8mb Cache
450 Watt Q-Tec voeding
Alles draaien onder Windows XP Professional.

Niet echt belangrijke info:
Logitech toetsenboard (internet navigator, ook drivers geinstalleerd)
Trust AMI mouse 250s (ook drivers)

Zeg maar als ik belangrijke info ben vergeten ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Black Eagle op 09-10-2003 11:10 . Reden: Toevoeging van info :). ]

Verwijderd

hier hebben ze het over power te kort of statische interferentie met zware apparaten.
Ook geven ze rollback van oude drivers als oplossing. Lees maar eens.

Zelf zou ik de detonator drivers gebruiken.
Direct 3d heeft ook weleens bij mij voor soortgelijke probs gezorgd. Probeer direct 3d eens uit te zetten.

In ieder geval ook altijd: Virtual-SYNC uitzetten!! Heb je dat al gedaan?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-07 23:04

Pubbert

random gestoord

Lijkt me eerlijk gezegd een driver probleem, maar aangezien je zegt dat je er al veel geprobeerd had, zou ik eens proberen de kaart in een ander systeem te zetten en kijken of je daar ook het probleem hebt. Dan weet je of het aan jouw PC ligt, of aan je videokaart.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Black Eagle
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties, v-sync was het niet. Had deze al op standard uit staan, heb hem op altijd uit gezet, maar dit heeft niet geholpen.

Ik heb hier idd aardig wat apparaten in 1 stopcontact zitten, zal straks even proberen om een paar hiervan te verplaatsen. Ook heb ik m'n box (van me radio :P) bij me pc vandaan gehaald, maar dit hielp ook niet. Heb trouwens een 450 Watt Q-tec voeding, zal meer dan genoeg zijn denk ;).

• Black Eagle
  • Niet online
Heb de stekkers veranderd, zonder succes. Heb gisteravond alle windows updates die van toepassing waren op mijn systeem geinstalleerd. Heb daarna nog niet getest, laat het dus wel even weten ;).

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 21:34
En hoe is je geheugen geklokt.

Ik zie in je lijstje PC2700, da's dus 166 MHz DDR geheugen. Ik kan me voorstellen dat die nu bv op 200 MHz loopt, gezien de 200 X 200 MHz FSB van je P4 en MoBO. Maybe dat daar het probleem in zit.

Verder neem ik aan dat er nix overklokt is ?

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• Black Eagle
  • Niet online
Nope niks overgeclocked, ook nooit geweest. Geheugen loopt nu in totaal op 320mhz (Dual channel) dus dat is 160mhz.

Maar me probleem lijkt nu weer weg te zijn, net zosnel als dat het ineens kwam. Zeg nog wel als ik er last van heb, maar ziet er tot nu toe goed uit :).

• Black Eagle
  • Niet online
M'n 3d-screensaver liep altijd na 10min vast, pc vanacht weer aangelaten, en vanochtend deed die het nog steeds zonder problemen. Kan nu dus met zekerheid zeggen dat me probleem weg is. Het kwam zomaar, en het is zomaar weer weg...

Verwijderd

MSN nog aan?

Verwijderd

Je hebt DDR333 geheugen in je systeem, op 320Mhz lopen. Dus niet 1:1 ratio met je proc fsb. Wat behoorlijk wat bandbreedte kost.
Waarom :?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 22:23 ]

• Black Eagle
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2003 @ 18:44:
Je hebt DDR333 geheugen in je systeem, op 320Mhz lopen. Dus niet 1:1 ratio met je proc fsb. Wat behoorlijk wat bandbreedte kost.
Waarom :?
Ja ik weet het, hele oude bump, maar het probleem is tijd geleden opgelost. Het bleek de Q-TEC voeding te zijn die VEELste warm werd. En geheugen was toen uit geldbesparing, beter 400kunnen nemen, maar wist toen niet beter.
Pagina: 1