Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Ik heb hier onder WinXp Home een Philips ToUcam II draaien, dit heeft heel even gewerkt. Helaas nu dus niet meer, van alles al uitgehaald....

drivers proberen te downloaden van de philips-site -> Werkt niet
originele win drivers laten zoeken -> Werkt niet
Google -> Win drivers gebruiken, helaas werkt dat dus niet.
GoT -> Weinig bruikbare info op wat klachten na.
Philips chat -> Knakker in de US die de cam niet kende en me een tel nr gegeven heeft voor de Nederlandse helpdesk...die dus al dicht is.

Heeft iemand hier de oplossing voor? Eventueel de juiste drivers die me toe gemaild kunnen worden oid?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• BFS

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Niemand? Ik neem hem in ieder geval even mee naar huis (zat bij mijn vriendin O+ ) en ga er daar vanavond nog wel even mee spelen.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

..en ga er daar vanavond nog wel even mee spelen...
Met de cam?

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 11:02 ]

• BFS

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Helaas heb ik hier niet echt veel aan, misschien zou je de HK willen proberen voor dit soort opmerkingen?

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:05

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Philips Toucam II ?
Dat model ken ik niet. Ik heb zelf de Toucam 740K Pro.
Hiervoor gebruik ik deze drivers.
Start de setup (als die vraagt of je software van de CD wilt installeren kies dan nee)
Download componenten
Dan vraagt de setup automatisch aan je of je de camera aan wilt sluiten.
Dan installeert ie de camera

Daarna zou de camera moeten werken... maarja, het model Toucam II zegt me niet zoveel...

Systeem specs

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

De pc die je gebruikt, heeft een nForce based chipset?
heb vernomen van enkele gebruikers met nForce chip, dat het niet/slecht samen werken wil. Weet niet of het met nForce driver update verholpen is.

Of de philips drivers zijn brak, icm nForce in mijn voorbeeld dan.

@Blisterin_Bull, ik denk niet dat een ToUcam update gaat werken voor de ToUcam II, maar misschien wel, u never know :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• BFS

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Die update gaat inderdaad niet werken, de betreffende cam wordt daarin niet vermeld :(

En ik weet niet zeker of die andere pc een nForce chip heeft, mijn eigen pc heeft het niet dus daarop zou het dan wel moeten gaan? Als ik verder kijk op het net (google) zie ik erg veel problemen met de drivers van Philips.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels de helpdesk van Philips gemaild. Nu maar hopen dat ik antwoord krijg.

• BFS

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Zou je het even willen laten weten als het zo ver is? Evt even de drivers posten oid?

• BFS

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 14:22:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels de helpdesk van Philips gemaild. Nu maar hopen dat ik antwoord krijg.
Heb je toevallig al wat gehoord? Ik heb er gister helaas geen tijd voor gehad maar als ik vandaag geen oplossing vind laat ik hem gewoon terug brengen en haal ik wel zo'n logitech cam.

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 20:39
Welke heb je precies? Er zijn drie verschillende ToUcams II: Pro, Fun en XS. Als je achterop de doos kijkt zie je het modelnummer staan (PCVC8x0 nog wat).

• BFS

BFS

Rude awakening

Topicstarter
Ziroccan schreef op 11 October 2003 @ 09:00:
Welke heb je precies? Er zijn drie verschillende ToUcams II: Pro, Fun en XS. Als je achterop de doos kijkt zie je het modelnummer staan (PCVC8x0 nog wat).
Het was de XS, het modelnummer zou ik niet weten. Ik heb de doos dit weekend bij mijn vriendin laten liggen.

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:49
hier werkt de ToUcam II XS wel met de standaard windows drivers (XP)
heb je het al op een andere PC geprobeerd?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 20:39
Heb je deze al geprobeerd? Deze zijn dus van de ToUcam II XS

http://www.p4c.philips.co...&searchstring=&country=NL

[ Voor 18% gewijzigd door Ziroccan op 14-10-2003 00:10 ]

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Heb hier hetzelfde probleem. Draai eveneens Xp pro, heb ook een nforce chipset, en ook hier deed de webcam het even en daarna kreeg ik groen beeld :? Op m'n andere pc deed hij het perfect, ook een Xp pro systeem, met msi chipset. Als iemand verdere infi heeft hou ik mijzelf aanbevolen :)

[edit]
pcv820k/00 misschien wel handig :)
Het lijkt bij mij wel alsof hij geen stroom krijgt, iemand ook een dergelijke ervaring?? Want op m'n andere pc doet hij het wel in 1x :|

[ Voor 27% gewijzigd door BigFast op 19-10-2003 17:16 ]

• Vesper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-12-2024
Vanmiddag ToUcam Pro II PCVC 840K gekocht, cd erin, "Sluit de cam nu aan"en ja hoor zowaar, de cam wordt herkent... tenminste de naam.
Maar dan vindt VCheck een error en tadaa rebooten. Na de reboot gaat de installatie natuurlijk niet automatisch verder, en dus moet je Vlounge eerst weer uninstallen, anders kan de install niet doorgaan. Daarna merkt install niet eens meer dat je het USB apparaat aansluit.

BTW... Windows XP pro... nieuwe drivers van philips gedownload.

AMD TB 1200 | Cooler Master voor 1400 | Asus A7V266 | maxtor 40.9GB 7200 rpm ATA 133 | Quantum 6.1 GB 4500 ATA 66 | asus V7100 geforce 2 MX400 + TV | 256 DDR MB intern | SB live 5.1 | Lite-on 12x10x32 | Philips dvdrom 12x40 | Sony Trinitron 17" |

Verwijderd

BIj mij werkt hij ondertussen. Maar gelukkig herkende mijn XP de camera nog wel als ik hem aansloot tijdens de installatie.

Wat ik heb gedaan:

Eerst alles wat met die camera te maken had verwijderd.
Daarna nieuwste drivers gedownload van http://www.p4c.philips.co...0/pcvc830k_00_dxp_nld.exe

Windows XP drivers...

Als de installatie dan vraagt om de camera in de USB poort te steken, dan gaat het installatieprogramma niet verder. Windows XP zelf komt wel met het zoeken naar stuurprogramma's, omdat hij ziet dat er een nieuw apparaat aan je PC komt te hangen. Dan gewoon verwijzen naar C:/Program Files/Philips ToUcam Camera en dan vind ie daar de stuurprogramma's en het hele zooitje werkt.

Wat je kunt proberen als win xp niet zelf ziet dat je iets nieuws aansluit is een andere USB poort gebruiken. Dat werkte bij mij.

Verwijderd

Hmm, ik zie dat dit topic nog "leeft".

Ik heb enkele weken geleden een ToUcam PRO II aangeschaft.
Voluit de PCV 840K/00 genaamd. (staat op de doos en op het label wat om het snoertje zit.

Deze camera heeft onder Windows XP GEEN drivers nodig!!

Alle benodigheden voor deze camera zitten in XP. Heb je drivers geladen onder XP, haal ze ervan af en start je PC opnieuw op en hang dan pas de camera aan de USB poort.
XP zoekt de drivers zelf op en installeerd deze. Nu zou de camera moeten werken.
Kijk eens bij MSN/akties/wizzard webcam en audio.

Normaal zou dit een RTFM zijn ware het niet dat Philips uiterst klein en verstopt deze tekst bij de camera heeft bijgevoegd. Een klein wit papieren labeltje met een STOP bord erop.

Tekst:
Win98/ME/200 users, install cd before plug in camera.
WinXP users can plug and play

:+
Pagina: 1