http://www.diskidee.nl/av/nieuws/index.htms/4442
uit. Ik zou 'm graag zelf in huis halen voor een review, maar zit nu heel even krap bij kas en sinds Hercules mij niet kent als official reviewer, zit een gratis sample er ook niet echt bepaalt in. 
Heeft iemand deze mooie DJ-accessory al in huis of een keer uitgeprobeerd en al gekeken hoe ie werkt met de "echte" DJ-software zoals Traktor en BPM studio? Volgens mij is deze DJ-console MIDI-based en zou Traktor dus een super addon zijn voor dit beestje, sinds een professionele BPM-studio controller voor de meeste van ons buiten de beurs ligt. Het enige wat je nu nog nodig hebt is een laptop (maar als TU/er is dat geen probleem
) en een dikke speakerset...
Op het eerste gezicht ziet deze nieuwste DJ-addon er heel ergquote: DiskIdeeDJ Console van Hercules is een draagbare DJ controller en multichannel USB geluidskaart voor de pc.
Hercules komt DJ's ter hulp met de nieuwe DJ Console, een draagbare DJ controller en multichannel USB geluidskaart voor de pc. Aspirant of amateur DJ's kunnen met de DJ Console hun eigen real-time live mixes en compilaties creëren via hun desktop-pc of notebook. Met de DJ Console kunnen ze MP3's, WMA's en cd's afspelen, mixen, samplen, loopen, scratchen en remixen. DJ Console biedt twee vinylachtige decks voor spinning en scratching met vingergrepen voor het snel zoeken van een track of het aanpassen van de snelheid, een crossfader voor het mengen tussen de twee decks, zes potentiometers en bass/medium/treble controls, twee roterende encoders en twee schuifregelaars voor het tweaken van het volume of het wijzigen van de muzieksnelheid (pitch/master tempo) in real time. Verder heeft de DJ CO en 28 knoppen voor het afspelen, pauzeren of heen- en terugspoelen van de songs en het toevoegen van effecten en cue points (song posities). Hercules levert met de DJ Console een DJ/music software suite. Met de DJ Console kun je ook muziek opnemen en afspelen van instrumenten, stereo-installaties en cd/dvd-spelers. Daartoe beschikt de console over verschillende connectoren waaronder optische en coaxiale digitale In/Out en MIDI In/Out. De Hercules DJ Console, die je aansluit via een USB-poort, krijgt stroom via de USB-verbinding en heeft geen externe voeding. Het is niet nodig de geluidskaart, die in je pc of notebook steekt, te de-installeren als je de DJ Console wil gebruiken. Hercules DJ Console heeft een adviesprijs van 249 euro.
Heeft iemand deze mooie DJ-accessory al in huis of een keer uitgeprobeerd en al gekeken hoe ie werkt met de "echte" DJ-software zoals Traktor en BPM studio? Volgens mij is deze DJ-console MIDI-based en zou Traktor dus een super addon zijn voor dit beestje, sinds een professionele BPM-studio controller voor de meeste van ons buiten de beurs ligt. Het enige wat je nu nog nodig hebt is een laptop (maar als TU/er is dat geen probleem
[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 08-10-2003 21:07 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud