[DJ]Hercules introduceert DJ-console

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 12:15

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
http://www.diskidee.nl/av/nieuws/index.htms/4442
quote: DiskIdee
DJ Console van Hercules is een draagbare DJ controller en multichannel USB geluidskaart voor de pc.

Afbeeldingslocatie: http://www.diskidee.nl/images/h/herculesdjconsole.jpg

Hercules komt DJ's ter hulp met de nieuwe DJ Console, een draagbare DJ controller en multichannel USB geluidskaart voor de pc. Aspirant of amateur DJ's kunnen met de DJ Console hun eigen real-time live mixes en compilaties creëren via hun desktop-pc of notebook. Met de DJ Console kunnen ze MP3's, WMA's en cd's afspelen, mixen, samplen, loopen, scratchen en remixen. DJ Console biedt twee vinylachtige decks voor spinning en scratching met vingergrepen voor het snel zoeken van een track of het aanpassen van de snelheid, een crossfader voor het mengen tussen de twee decks, zes potentiometers en bass/medium/treble controls, twee roterende encoders en twee schuifregelaars voor het tweaken van het volume of het wijzigen van de muzieksnelheid (pitch/master tempo) in real time. Verder heeft de DJ CO en 28 knoppen voor het afspelen, pauzeren of heen- en terugspoelen van de songs en het toevoegen van effecten en cue points (song posities). Hercules levert met de DJ Console een DJ/music software suite. Met de DJ Console kun je ook muziek opnemen en afspelen van instrumenten, stereo-installaties en cd/dvd-spelers. Daartoe beschikt de console over verschillende connectoren waaronder optische en coaxiale digitale In/Out en MIDI In/Out. De Hercules DJ Console, die je aansluit via een USB-poort, krijgt stroom via de USB-verbinding en heeft geen externe voeding. Het is niet nodig de geluidskaart, die in je pc of notebook steekt, te de-installeren als je de DJ Console wil gebruiken. Hercules DJ Console heeft een adviesprijs van 249 euro.
Op het eerste gezicht ziet deze nieuwste DJ-addon er heel erg :9~ uit. Ik zou 'm graag zelf in huis halen voor een review, maar zit nu heel even krap bij kas en sinds Hercules mij niet kent als official reviewer, zit een gratis sample er ook niet echt bepaalt in. ;)

Heeft iemand deze mooie DJ-accessory al in huis of een keer uitgeprobeerd en al gekeken hoe ie werkt met de "echte" DJ-software zoals Traktor en BPM studio? Volgens mij is deze DJ-console MIDI-based en zou Traktor dus een super addon zijn voor dit beestje, sinds een professionele BPM-studio controller voor de meeste van ons buiten de beurs ligt. Het enige wat je nu nog nodig hebt is een laptop (maar als TU/er is dat geen probleem ;) ) en een dikke speakerset...

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 08-10-2003 21:07 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Hercules DJ Console

leuk speelgoed waarschijnlijk, maar kan zeker niet aan het echte spul komen..

You don't need eyes to see, you need vision

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-08 12:15

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ow sorry ik had dat topic nog niet gezien, het product was nog redelijk nieuw... bovengenoemde topic is trouwens niet meer dan een "Ik heb een betere DJ-controller"-topic geworden... Ipv dat er een serieus discussietopic geopend wordt met een paar ervaringen e.d.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

hmmz, zeker leuk speelgoed, ik wou eerst een extigy kopen o.i.d. zodat ik digital in/outs had voor mn laptop, maar persoonlijk als traktor-fan krijg ik hier een stuk meer plezier van mn geld!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En het nieuws op Tweakers.Net ook zeker niet gelezen. Schande!

alsjeblieft

ARME AOW’er

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mjah ik heb het ook gezien. Maar ik neem het liever zelf even onder de handen voordat ik er een oordeel over geef. Voor zo'n prijs kun je weinig soeps verw8en imho

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 15:55
Vash schreef op 09 oktober 2003 @ 08:38:
Mjah ik heb het ook gezien. Maar ik neem het liever zelf even onder de handen voordat ik er een oordeel over geef. Voor zo'n prijs kun je weinig soeps verw8en imho
maar volgens mij voor mensen die gewoon af en toe beetje willen rommelen met dj-en maar er geen veel geld voor over hebben leuk ding toch???

ikzelf heb wel eens op vriendenfeestje gestaan met atomix, maar wel met toetsenbord en muis alles. Dit geeft het toch weer een mooier iets vind ik! Am I right?

Overigens, je moet nog wel met de muis de liedjes in het computerprogramma slepen met dit ding neem ik aan?

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

meelmark schreef op 11 oktober 2003 @ 16:31:
[...]

maar volgens mij voor mensen die gewoon af en toe beetje willen rommelen met dj-en maar er geen veel geld voor over hebben leuk ding toch???

ikzelf heb wel eens op vriendenfeestje gestaan met atomix, maar wel met toetsenbord en muis alles. Dit geeft het toch weer een mooier iets vind ik! Am I right?

Overigens, je moet nog wel met de muis de liedjes in het computerprogramma slepen met dit ding neem ik aan?
Ja dat wel... maar je kan ook gewoon pre-configured playlists pakken neem ik aan.... en 'zappen' met de volgende/vorige toets (desnoods je jog-dial) maar goed... voor mijn reactie op dit ding verwijs ik je toch naar het andere topique...

Deze plek is te koop.

Pagina: 1