Verschillende errors bij branden DVD

Pagina: 1
Acties:

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-03 16:04

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Uiteraard heb ik de search gebruikt etc. maar ik heb een hele concrete vraag waar ik geen antwoord op kan vinden.

Ik heb een SONY DVD DW-U10A brander & nieuwste versie Nero & up-to-date Windows XP.

Als ik op Imation DVD+R DVD's brand (video/audio/data) werkt alles op mijn "gewone" DVD speler perfect. Als ik echter de DVD in mijn DVD-ROM doe (PC) kan deze de DVD niet lezen. (en deze ondersteund gewoon 1-4x speed)

Als ik op Sentinel DVD-R DVD's brand kan mijn DVD-ROM de DVD gewoon lezen, maar mijn gewone DVD speler niet.

Als ik op Sentinel DVD-RW DVD's brand krijg ik een brand error in Nero; deze kan de DVD's blijkbaar gewoon niet aan. (Brander ondersteund het wel!)

Mijn concrete vraag luidt: Hoe kan dit nou? Hoe kan het nou dat er zoveel verschillende problemen zijn en waar wordt dit nou door veroorzaakt?

[ Voor 14% gewijzigd door Barca op 08-10-2003 21:06 ]

• Deuce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-03 14:16
ik heb ook vage errors gehad bij het branden van -r (bij het afsluiten vage errors). Nero sloot in ieder geval niet goed af. (De + r ging wel goed ).
Ik gebruik nu clonedvd en dat zonder die vage problemen. (lag geloof ik ook aan het feit dat ik ooit pinnacle instant dvd coipy had gebruikt).

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Deuce schreef op 08 October 2003 @ 21:32:
ik heb ook vage errors gehad bij het branden van -r (bij het afsluiten vage errors). Nero sloot in ieder geval niet goed af. (De + r ging wel goed ).
Ik gebruik nu clonedvd en dat zonder die vage problemen. (lag geloof ik ook aan het feit dat ik ooit pinnacle instant dvd coipy had gebruikt).
Ik heb geen problemen met branden DVD-R; alleen DVD-RW. Het gaat mij ook niet zozeer om het branden maar vooral ook om de vraag hoe het nou kan dat de verschillende devices niet samenwerken. Ik wil gewoon een DVD die het OVERAL goed doet. :?

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Barca schreef op 08 oktober 2003 @ 22:02:
[...]

Ik heb geen problemen met branden DVD-R; alleen DVD-RW. Het gaat mij ook niet zozeer om het branden maar vooral ook om de vraag hoe het nou kan dat de verschillende devices niet samenwerken. Ik wil gewoon een DVD die het OVERAL goed doet. :?
duidelijk van een geval van jezelf niet goed voorgelicht hebben van te voren... anders had je dit ALLANG geweten....
DVD-R is a non-rewriteable format and it is compatible with about 91% of all DVD Players and most DVD-ROMs
DVD-RW is a rewriteable format and it is compatible with about 74% of all DVD Players and most DVD-ROMs

DVD+R is a non-rewritable format and it is compatible with about 86% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
DVD+RW is a rewritable format and is compatible with about 74% of all DVD Players and most DVD-ROMs.
dream on :Z

bron

edit: het is gewoon zo dat niet elke willekeurige dvd-speler (computer of stand-alone) elk schijfje dus zomaar slikt... je kan een slechte dvd-speler treffen die hem niet pakt.
en nero is (nu nog wel?) erg buggy qua dvd's branden.... probeer die voorlopig dus nog even te mijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 08-10-2003 22:09 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
en wat is de error die die geeft bij een dvd-rw?

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Maestro.mosjuh schreef op 08 October 2003 @ 22:06:
[...]
edit: het is gewoon zo dat niet elke willekeurige dvd-speler (computer of stand-alone) elk schijfje dus zomaar slikt... je kan een slechte dvd-speler treffen die hem niet pakt.
en nero is (nu nog wel?) erg buggy qua dvd's branden.... probeer die voorlopig dus nog even te mijden.
Kortom; ik heb dus gewoon pech dat precies mijn DVD-ROM die DVD's niet ondersteund en pech dat precies die andere DVD's niet worden ondersteund door mijn DVD speler. Handig. :/ De error die ik in Nero krijg bij het branden van DVD-RW is vaag... na een paar minuten branden loopt hij vast... de melding weet ik niet meer precies; ik was in de veronderstelling dat het aan de DVD's lag en heb die destijds gewoon meteen weggegooid.
Pagina: 1