HTML van router aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 07:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
Hallo,

Misschien een rare vraag; hoe kan ik het webgedeelte aanpassen van m'n router?
hoef alleen maar die zieke html codes aan te passen, knopje weg te gooien en klaar.
Ik heb al geprobeerd om de firmware aan te passen maar dat is een .bin file, dus daar kan ik ook niks mee.
Kan dit wel en zo ja hoe _/-\o_

bvd

groeten d DeMoLiTioN

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Dikke kans dat het niet kan, en als t wel zou kunnen zit het waarschijnlijk gewoon in die bin file.

Maar misschien zijn er al mensen die t al eens gemaakt hebben? Dan zou je ff kunnen zoeken met google ofzo.

En als je hier hulp wilt dan is het wel makkelijk als je het merk enzo erbij zet.....

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Groeten is niet nodig onder je post

Verwijderd

Het is wel mogelijk. Dit noemt men reverse engineering. Op deze site: http://en.tldp.org/HOWTO/...ox-Router-HOWTO/x118.html staat een linkje over hoe het een en ander in zijn werk gaat voor een Linksys AP/router.

Welke router heb je? Misschien staan er ook wel wat documenten op internet die betrekking hebben op de router die jij hebt.

Maar als je niet weet waar je aan begint, laat het dan! Zet je geen correcte bin file terug in de router dan is ie met een beetje pech naar de eeuwige jachtvelden.

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Linksys befw11s4

specs staan onder in m'n post 8)

[ Voor 54% gewijzigd door DDemolition op 08-10-2003 20:24 ]

Verwijderd

DDemolition schreef op 08 oktober 2003 @ 20:23:
Linksys befw11s4

specs staan onder in m'n post 8)
Dan heb je geluk :P Dat documentje heeft betrekking op de router die jij hebt.

Succes ermee!
edit:

ik heb er net even mee gespeeld. In /www staan gewoon alle asp bestanden en die kun je zo aanpassen :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 20:44 ]

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Kzal het proberen...
Maar kan ik dan die bin file aanpassen of hoe werkt het verder dan?

Verwijderd

DDemolition schreef op 09 October 2003 @ 12:16:
Kzal het proberen...
Maar kan ik dan die bin file aanpassen of hoe werkt het verder dan?
Als je die bin file mount onder een *nix systeem dan kun je gewoon in de bin file schrijven.

Maar als je al vraagt "hoe werkt het verder" dan zou ik er als ik jou was niet aan beginnen. Het zou zonde zijn als je je router omzeep helpt :)

• CXNeXo
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

CXNeXo

This behavior is by design.

je kan die .bin openen met winrar (rechtermuis-knop; openen met) en gewoon uitpakkken.
Je krijg dan waarschijnlijk een .hex, da's tenminste met de edimax zo.....

Verder ben ik nog niet gekomen, eerst eten ;)

MCSE on Windows 2003 & VMware Certified Professional

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Zover ik weet maakt de firmware van Linksys routers gebruik van het CramFS bestandssyteem. Als je dat mount in linux kan je alles aanpassen wat je maar wilt.

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
hmm, ik draai geen linux. maar ik zal het iig zover proberen, wordt het te gevaarlijk dan doe ik geen firmware update. iig bedankt voor de antwoorden

Verwijderd

Zorg altijd dat je een copy hebt van je bin file(files). Zet ze ergens neer waar je ze terug kan vinden.

Verwijderd

Je kan ook via SNMP of PHP je router inlezen en een mooiere layout er overheen zetten.
Ik heb een tooltje geschreven voor een Sitecom DC202 met PHP(inlezen data, wegschrijven kan natuurlijk ook via php).

Als je eventjes zou spelen met telnet dan kan je ook via snmp/http op de router komen(denk ik).
SNMP Poort: 161
HTTP Poort: 80

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 17:10:
Je kan ook via SNMP of PHP je router inlezen en een mooiere layout er overheen zetten.
Ik heb een tooltje geschreven voor een Sitecom DC202 met PHP(inlezen data, wegschrijven kan natuurlijk ook via php).

Als je eventjes zou spelen met telnet dan kan je ook via snmp/http op de router komen(denk ik).
De BEFW11S4 doet daar niet aan, die heeft alleen 80 openstaan en kan verder enkel met UPnP overweg als het gaat om andere manieren van configureren.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:18

tozzke

aka tozzert

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 17:10:

ik heb ook de DC-202 en ik ben benieuwd of jij je kennis met me wilt delen :)

zit je op irc?

Verwijderd

Je kunt het proberen met een live-linux CD, zoals bv. knoppix. Ik weet alleen niet of die CramFS ondersteunt..
Pagina: 1