[ADSL] Waar komt de hoofdkabel binnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 19:40
Goed situatie is als volgt; ik wil graag ADSL maar mogelijk problemen met het aansluiten ervan (met écht geen newbie op computergebied maar wel op ADSL).

Het probleem lijkt mij het vinden van de hoofdkabel. Als ik de in meterkast hier kijk dan zie ik behalve een gaspijp (of iig iets wat naar de gasmeter gaat) en een aantal (4) pvc pijpjes die van de vloer tot het plafond lopen. De grond is gestort beton.

Ik neem aan dat als ik voor ADSL kies ik de splitter (zelf installatie pakket) zelf mag aanbrengen. Hoe kom ik erachter waar ik de splitter tussen moet zetten, ik bedoel ik weet dat 'ie gesplitst moet worden zodra die binnenkomt maar daar lijkt het probleem te zitten (want ik weet niet waar 'ie binnenkomt).

Ik heb de tekeningen van het huis al geraadpleegd maar kom hier eigenlijk niet verder mee. Iemand tips? Search al gebruikt maar die focused zich niet op dit probleem.........

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

meestal als je in een gewoon huis woont, dus geen studenten flat ofzo is de eerste aansluiting in de woonkamer.
dus als je daar je splitter aansluit moet het goed gaan.
of heb je meerdere aansluitingen in huis :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
De telefoonkabel is een groene kabel. Of er zit een lasdop op (grijs geval) of er zit een wanddoos (en dat is de eerste) Daar moet je dus splitten... Veel succes met zoeken!

- hardware always changes.. -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
het gaat om een gelijkvloerse woning.
Er is in de woonkamer een aansluiting (in de muur; kpn stekkerdoos); daarnaast in een andere kamer ook een kpn stekkerdoos. Deze laatste is een opbouw doos (met de draad lopend door de muur. Wellicht naar de 1e inbouw stekkerdoos. Maar dat weet ik niet.....

De lasdop is mij niet opgevallen; zou die in de meterkast moeten zitten??

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vai
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02-2023

Vai

meestal is de ISRA in een woning idd de wcd in de woonkamer, soms heb je een lang rechthoekig wit kastje in de meterkast waar een (meestal dikke) blauwe kabel ingaat en een grijze weggaat naar de aansluiting in de woonkamer.
Als je maar 1 aansluiting in huis hebt zet je de splitter gewoon voor de telefoon in de huiskamer.

Q6600, 6144MB, WD 160GB & Maxtor 400GB,NVidia 8600GT, Samsung SH-S202N, NEC ND-2510A, SB Audigy 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vai schreef op 08 October 2003 @ 19:57:

Als je maar 1 aansluiting in huis hebt zet je de splitter gewoon voor de telefoon in de huiskamer.
Dit is idd het makkelijkste. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja precies, als je de kabel boven die naar de andere kamer loopt niet gebruikt om te bellen, dan hoef je dat signaal niet te filteren. Het enige wat je hoeft te filteren zijn je telefoons. Als je daar dus geen telefoons gebruikt, is een adsl splitter (waarvan de dsl uitgang ongebruikt blijft) beneden voor de telefoon hangen genoeg.

Als je daar wel de telefoon wil gebruiken, sluit je daar ook lekker een adsl splitter aan, die dingen koop je voor 10 euro bij de Mycom. Een modem mag wel 'voor' de splitter aangeslote worden, een telefoon niet.

(een splitter is eigenlijk niet meer dan een telefoonfilter, waar een extra aansluiting voor een adsl modem zit, die totaal ongefilterd is).

Verder is je topic een beetje loos. Hoe de hell moeten wij weten waar jouw kabel zicht splitst 8)7. Als je het op de "kpn methode" (niet de beste) met de splitter in z'n eentje voor alle apparaten aan wil sluiten, moet jij zelf gewoon zoeken waar die kabel naar die andere ruimte afsplitst en voor die afsplitsing je splitter plaatsen en vanaf de DSL uitgang een kabel de dsl modem gebruiken en vanaf de PHONE aansluiting een kabel naar al je telefoons :).

edit:

Ow boven bestaat niet, naja. Verhaal blijft gelijk ;)

[ Voor 37% gewijzigd door JvS op 08-10-2003 20:38 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

JvS schreef op 08 oktober 2003 @ 20:30:
. Als je boven dus geen telefoons gebruikt, is een adsl splitter (waarvan de dsl uitgang ongebruikt blijft) beneden voor de telefoon hangen genoeg.

Als je boven ook de telefoon wil gebruiken, sluit je daar ook lekker een adsl splitter
Jivecar schreef op 08 October 2003 @ 19:50:
het gaat om een gelijkvloerse woning.
B) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Boven in de meterkast hangt een grijs kastje (Grothe ofzo staat erop) hier gaan links een stroomkabel in (zie ik want zit in het stopcontact) en eruit komen 2 grijze draden die rechtstreeks het plafond in gaan.

Alleen op de aansluiting in de 2e kamer zitten telefoons aangesloten; in de woonkamer niet (dect met centrale en fax in 2e kamer en handsets in de overige ruimtes).

Anyway thanks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Jivecar schreef op 08 oktober 2003 @ 21:31:
Boven in de meterkast hangt een grijs kastje (Grothe ofzo staat erop) hier gaan links een stroomkabel in (zie ik want zit in het stopcontact) en eruit komen 2 grijze draden die rechtstreeks het plafond in gaan.

Alleen op de aansluiting in de 2e kamer zitten telefoons aangesloten; in de woonkamer niet (dect met centrale en fax in 2e kamer en handsets in de overige ruimtes).

Anyway thanks.....
dan zet je gewoon de splitter in de 2de kamer voor het basis station van je dect.
zolang er maar niets voor de splitter zit is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 19:04
zo'n situatie hebben wij ook thuis...
In de woonkamer een aansluiting en in een slaapkamer ook.
Na onderzoek blijkt dat er een kabel van de woonkamer's stopcontactdoos naar de slaapkamer liep. Dus had die splitter in de woonkamer aangesloten en via de splitter doorgelust naar de slaapkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
dus de splitter kan in de 2e kamer.....er zit dan welliswaar niets voor het is ook wel een grote afstand naar de "straat"......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 19:04
je kan aansluiten waar je wil, als er VOOR de splitter maar geen telefoontoestel zit ingeprikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivecar
Nog 1 vraag: is het type kabel nog belangrijk? ik bedoel, ik weet dat een telefoonkabel uit (4) aderen bestaat. Voor gewoon telefoonverkeer zijn er geloof ik maar 2 nodig. Als de kabel die uitkomt in de 2e kamer (waar dus alles zit aangesloten) maar 2 aders heeft, is deze kabel dan toch geschikt?

Het aansluiten van de splitter in de 2e kamer klinkt positief (zit maar 1 muur tussen met mijn kamer); maar het is zo zonde als het niet werkt. Want vanuit de meterkast zou ik écht niet weten hoe ik in mijn kamer kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Kun je overal online vinden welke kabel wel/niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Een twee aderig snoertje is genoeg. Voor internet en telefoon dan. Hebben jullie een alarm installatie in huis, dan heb je de twee andere ook nodig als return voor je alarm signaal. Als mensen geen alarm in huis hebben laat ik de twee buitenste aders altijd loos liggen. Teepje omheen en klaar.
Pagina: 1