[Linux PowerPC] YDL > "apple bootstrap" wil niet

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit is mijn eerste post volgens mij in dit sub-forum, dus als ik noobie klink, vergeef me.

Ik dacht laat ik eens Yellow Dog linux (een red hat distro) op mijn powermac 7500/100 64mb zetten. Ik heb geen ervaring met linux, en weinig met mac's, maarja, je moet je studie toch op een bepaalde manier onwijken :)

Nou gaat het eigenlijk best goed, to nu toe.

Volgens de manual moet ik met Disk druid een "apple bootstrap" partitie maken van 1 MB. Maar ik kan helaas alleen maar kiezen uit ext2, ext3 en SWAP. Geen apple bootstrap....

(In het kort, start op met apple mac os 8.5 cd, maak 2 partities op de schijf, 1 unallocated, 1 mac os standard. zet dan mac os op de laatset partitie, instaleer BootX, en dan kun je daarme de linux setup van YDL starten. Tot zover gelukt.
Misschien dat ik ergens wat fout heb gedaan...)

specs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je hier al eens voor de grap gekeken?

[google=apple bootstrap linux howto]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Mijn volgorde die ik altijd hanteer:

- Installeer MacOS
=====================================
BootX uitpakken ->
- BootX extension in extensie folder
- BootX app in regelpanelen
- map Linux Kernels in Systeem map
=====================================
- Ramdisk.tar.gz van de YDL cd in de systeem map plaatsen
- De KERNELS (2stuks) van de YDL cd plaatsen in de 'Linux Kernels' map

Herstart je bakkie, bij het BootX menu, stel dan in USE RAMDISK, en zet de kernel op de BOOT versie.

Nu klikken op Linux, en de installatie zal beginnen van de CD.