Toon posts:

[Alg] beurskoersen informatie

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar goed (zo niet verplaats hem dan maar)

Ik moet voor school een zelf in te vullen applicatie maken (welke voldoet een een aantal eisen (dûh))

Ik wil een applicatie gaan maken welke "realtime" (voor zo ver mogelijk) de koers van bijvoorbeeld de aex uitleest en deze weergeeft. en eventueel met statistieken over de koersontwikkeling.

Hiervoor heb ik wel de koers zelf nodig. Ik heb gezocht, maar kan nergens iets vinden waar ik makkelijk (en het liefst legaal) de beurskoerzen kan uitlezen (liefst een .txt bestand oid)

Weet iemand een aanbieder van deze gegevens?
bvd

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar goed (zo niet verplaats hem dan maar)
lees de faqs, en vraag (e-mail/icq) zonodig een mod, maar ga niet op goed geluk maar een topic openen :{

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ja, Euronext Amsterdam kan je benaderen. Maar als je dit op goed gelukt doet, kan je met een beetje pech een mailtje en / of IP-ban verwachten.

Verder kan je wel zelf een 'koersgenerator' maken, als het een schoolapplicatie is. Eventueel gebaseerd op echte gegevens, volatiliteit en kansen kan je de koersbewegingen simuleren. :P Door middel van Black & Scholes, 3 maands optie en een expiratiekoers, welke ligt rond de huidige koers kan je de impliciete volatiliteit bepalen. Met deze gegevens kan je een koerspad gaan berekenen. En de rest van de details zal ik je besparen. :+

Maar nu serieus.. Realtime koersinformatie zal je niet zo snel krijgen; kost normaliter klauwen met geld. :)

[ Voor 84% gewijzigd door gorgi_19 op 08-10-2003 19:38 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet op goed geluk, Ik heb wel een tijdje (ok geen uren ik beken) waar deze vraag het beste zou passen. en dit leek me de meest voor de hand liggende plaats.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12

Tomatoman

Fulltime prutser

Realtime beursinformatie kun je op een heleboel plaatsen krijgen... als je er veel geld voor over hebt. Mocht je de realtime koersinformatie van allerlei beursfondsen ook nog 'publiceren' via een applicatie, dan zul je daarvoor een contract moeten sluiten met een leverancier van koersinformatie. Maar met enige duizenden euro's abonnementsgeld per maand moet je een heel eind kunnen komen :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

http://www.iex.nl/stocks/default.asp?beurs=nl&Group=2#

Gratis beurskoerzen, ze zijn niet realtime (lopen dacht ik minuutje achter) maar dat lijkt me goed genoeg voor een opdracht voor school. Realtime koersen moet je voor dokken en daar houden we niet van.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Sick Nick schreef op 08 oktober 2003 @ 19:44:
http://www.iex.nl/stocks/default.asp?beurs=nl&Group=2#

Gratis beurskoerzen, ze zijn niet realtime (lopen dacht ik minuutje achter) maar dat lijkt me goed genoeg voor een opdracht voor school. Realtime koersen moet je voor dokken en daar houden we niet van.
Jups; maar als je de refreshfrequentie te hoog is, valt het op en kan je problemen verwachten, ondanks dat het een schoolopdracht is. :)

Zou toch vrij lullig zijn, als je tijdens een productpresentatie er achter komt dat je applicatie niet meer werkt, doordat je een ban hebt gekregen? :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Ik denk dat als ie eens per 5 minuten update ofzo dat je meer dan genoeg info hebt voor je applicatie. Kan je prima grafiekjes mee uitzetten in ieder geval. Dan valt het niet op, er zijn dagelijks namelijk genoeg thuisbeleggers die constant op de F5 hangen :p

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Ik denk niet dat je een gratis leverancier gaat vinden van koersinformatie, maar misschien kan je iets met valutakoersen? Die zijn wél op internet te vinden...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heb even overlegd, het is sowieso geen PW topic, maar geen idee waar ie dan wel past.
Bovendien denk ik dat je nu genoeg info hebt, realtime beurskoersen zijn blijkbaar niet gratis :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.