Toon posts:

[Gentoo BootCD] Zelf 'upgraden'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai :)

Ik heb een probleem: Ik wil Linux op mijn PowerPC (Apple Powerbook) zetten. Nu heb ik met mijn stomme hersenpan Mac OS 10.2.8 geinstalleerd en die update je moederbord waardoor je IDE controller niet meer werkt :X Die kan je alleen nog maar aan de praat krijgen met een van de latere 2.4.23-pre versies. Nu zou ik graag op mijn Pentium 4 een PowerPC ISO willen knutselen gebaseerd op de 1.4-ISO.

Dus: kernel compilen op Pentium 4 en dan over de kernel van de 1.4 cd kopieren.

Is dit mogelijk? Welke software heb ik nodig? Kan ik dit ook op een Windows bak branden?

Alvast bedankt :)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:43
ik heb wel eens geprobeerd een iso te mounten en te veranderen en dat lukte (onder linux met een mount op een loopback device, 'mount -o loop /path/to/iso /mnt/iso'). Helaas is het mij niet helemaal duidelijk hoe zo'n opstart cd werkt dus ik kon de kernel niet vervangen (debian). Misschien kan je ergens op het gentoo forum vinden hoe je een custom PPC boot cd moet maken?

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:14
als die iso lukt om te mounten zoals balk aangeeft, moet het installeren geen probleem zijn. Zoek een 2.4.23 kernel en emerge die als je gewoon de howto volgt. Dan zou het geen probleem moeten zijn volgens mij...

Verwijderd

Nee, je met een gewone emerge lukt dat niet, omdat een powerbook een powerpc processor heeft en je P4 niet. Je moet dus crosscompilen, en daar zijn hele mooie howto's over te vinden op internet.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59

JaQ

nofi, maar hier kan je gewoon een stage1 2 of 3 tarball downloaden. Om daar vervolgens een gentoo installatie mee te voltooien zou je moeten lukken (ja en dat zonder google. Linux.org --> distro zoeken --> gentoo --> downloaden --> Nederlandse site.. ) dus waarom wil je croscompilen?

[ Voor 8% gewijzigd door JaQ op 09-10-2003 03:32 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

DrFrankenstoner schreef op 09 October 2003 @ 03:31:
nofi, maar hier kan je gewoon een stage1 2 of 3 tarball downloaden. Om daar vervolgens een gentoo installatie mee te voltooien zou je moeten lukken (ja en dat zonder google. Linux.org --> distro zoeken --> gentoo --> downloaden --> Nederlandse site.. ) dus waarom wil je croscompilen?
Omdat (wat ook duidelijk in de openingspost staat aangegeven) door een update zijn IDE controller niet meer werkt. Dit zou dan verholpen moeten zijn met kernen 2.4.23pre??. En aangezien de nieuwste bootcd's van gentoo werken met (afaik) 2.4.22 gaat dat dus niet werken :)

Je zou zelf een bootcd kunnen maken of kijken of er een andere (beta) linux bootcd is die de nieuwste kernel heeft (als je maar kunt netwerken/fdisken/formatten/chrooten.

Eeuwige n00b

Verwijderd

Je kunt zelf een bootCD of floppy maken met daarop de juiste kernel.

Daar vervolgens van opstarten en dan de installCD mounten en gaan installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe compile ik dan een Linux kernel voor de PPC onder Linux op een Pentium 4?

Verwijderd

Kijk hier maar even op het gentoo forum, daar staat het vrij goed beschreven.
Met name in de post van Kumba staat een redelijk stappenplan.

http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=29985

Ik zit nu op mijn werk dus kan het niet voor je uitproberen, maar ik zal het straks wel even testen.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=88188
Meer hints: er wordt een YellodDog CD geboot tot en met netwotking.
dat zou genoeg moeten zijn om een stage-tarball uit te pakken.
Pagina: 1