Draadloze televisie EN radio

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47

TF

bla bla

Topicstarter
Er zjin wel wat topcis over. maar deze vraag is wat specifieker.

Zijn er ook van die draadloze setjes te koop die naast de TV zender ook het radio signaal doorstuurt.

Ik wil namelijk mijn complete meubel verhuizen naar een deel in het huis waar de aansluitingen niet zitten. Nou lijkt zo'n draadloos setje me wel wat. Maaaaar, ik heb niet het idee dat je dan ook het radiosignaal kunt doorzenden.

Iemand ervaring hiermee?

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Misschien een TV tuner en een radio tuner en dan een Trust videozender of iets dergelijks :?

Of anders gewoon een coaxje trekken.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:02
ze zijn er wel maar waar ze te koop zijn, geen idee. heb er een in werking gezien bij de belcompany

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Tja, persoonlijk zou ik even een draadje trekken ja... Is dat niet veel makkelijker en veel meer storingsongevoelig??

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Er hangt toch een antenne aansluiting aan 99% van de radio's? of luister je specifieke kabelzenders??

You don't need eyes to see, you need vision

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:47

TF

bla bla

Topicstarter
leffe_blond schreef op 08 October 2003 @ 21:31:
Er hangt toch een antenne aansluiting aan 99% van de radio's? of luister je specifieke kabelzenders??
nou ja alle zendes zitten nu op de kabel. Dus het lijkt me wel belangrijk eerlijk gezegd.

Een draadje trekken gaat echt niet, gezien er schuifpui en een deur tussen zitten (je zou het eigenlijk moeten zien) ik kan wel gaan vrezen enzo. Maar daar zit ik niet echt op te wachten.

Verwijderd

Er is een Cable Link van Marmitek. Nadeel is dat deze alleen TV doorstuurt (dus beperkt is in zijn frequentiebereik).

Draadloze radio kan gerealiseerd worden met een reguliere antenneaansluiting, mits de ontvangst goed genoeg is...

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Die setjes die TV doorsturen hebben toch video en stereo audio ?
Dan moet je dus gewoon 2 van die setjes hebben , de 2e voor audio gebruiken, en
video gewoon niet aansluiten.
Weet alleen niet of dat kan zonder dat ze elkaar storen......

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Sowieso is dat ook niet toereikend voor televisie. Die kastjes sturen alleen composiet door, niet je kabel signaal. Je zult dan een tuner op de oude plek moeten laten staan. Verder komt het de kwaliteit van beeld en geluid ook niet ten goede.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ik heb een marmitek setje, deze worden beschouwd als de betere op de markt. Ik heb hem wel eens gebruikt om mp3 door te sturen naar mijn tuin, maar kan je zeggen dat je niet heel vrolijk wordt van de kwaliteit. Ik zou voor audio altijd kabels gebruiken.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Is Digitenne geen optie?

Verwijderd

.

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:56 ]

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Kun je niet voor de radio in je antenne contact een sprietantenne pluggen? (Evt. met antenneversterker?) Dan fungeert je kabelaansluiting als HF/FM-zender en kun je door je hele huis met je gewone radio (dus OOK je boombox en je portable radio) op de kabel meegenieten. Of misschien denk ik nu weer te simpel en heeft een antenneversterker/contact verre van genoeg vermogen om maar een paar meter te halen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:57 ]

Pagina: 1