Toon posts:

Copy/Delete tov Move op NetWare server maakt verschil?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, weet niet helemaal zeker of dit het goede forum is. Mocht iemand zich bedenken dat het ergens anders (WOS, NT, PNS?) hoort, verkas 'm maar dan...

Een korte omschrijving volstaat denk ik:
Probleem:
Verplaatsen van bestanden binnen de fileserver gaat traag, zelfde geldt voor verplaatsing naar een werkstation (200 kleine bestanden van in totaal 2 MB zouden er geen 20 minuten over moeten doen :+). Nog veel vreemder is dat het verplaatsen op dezelfde server-partitie net zo traag gaat!
Vreemd genoeg gaat het kopiëren gewoon lekker snelletjes en verwijderen is daarna ook geen probleem.
Windows XP LIJKT anders te reageren (zie hieronder)

Fileserver:
NetWare 5.0 SP6a (sorrie, geen 5.1, Novell gaf doodleuk aan dat de upgrade van 5.0 -> 5.1 niet gratis was nadat we net twee maanden 5.0 hadden, wetende dat 5.1 vnl één grote bugfix is baal je wel dan :()

Workstations:
Windows98 SE / Client 3.32 SP2a respectievelijk Windows 2000 Professional / Client 4.83 SP2a (probleem doet zich ook voor bij Client versie 4.9 en ik vermoed voor Windows98 dus ook met Client 3.4)

In het geval Windows XP (net uitgeprobeerd) krijg ik bij verplaatsen van bestanden de melding dat het bestand niet verplaatst kan worden, want = is gebruik (en = trouwens onzin). Ik kan me dus voorstellen dat 98/2000 dit gewoon wat langer proberen en er dus niet uitbuggen.

Iemand een idee, want ik ehm.. krijg een beetje de neiging om ehh naja.. 8)7 zoiets dus.

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 14:13

Dionysus007281

Spank my monkey!

Klopt: Verplaatsen van bestanden (met knippen dus) gaat errug traag. Je kan beter kopieren en dan idd de bronnen verwijderen.
Wij draaien nu Netware 6.0 en deze heeft nog steeds hetzelfde probleem.

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

Verwijderd

Topicstarter
Tsss.... doet me denken aan:
"this behaviour is by design" (rip-off van 20.000 technet articles van MS)

Many thanx, scheelt in ieder geval koppijn ;)

Wel opvallend, hiervoor (al flink lang geleden) draaiden we 3.12 en die deed toch echt niet moeilijk als ik het me goed herinner. Misschien is dat trouwens de reden dat de mogelijkheid bestaat tot het doen van een "Netware Copy" en niet tot het uitvoeren van een "Netware Move"? Rare manier om dat zo impliciet aan te geven...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Dionysus007281 schreef op 08 oktober 2003 @ 18:13:
Klopt: Verplaatsen van bestanden (met knippen dus) gaat errug traag. Je kan beter kopieren en dan idd de bronnen verwijderen.
Sorry hoor, maar dit is niet echt een 'oplossing'... ;)
Verplaatsen is traag dus dan moet je het maar niet gebruiken :?

Hier draaien we NetWare 5.1 en het verplaatsen is gewoon snel hoor. :)
Het kan dus wel en als het niet goed gaat is er gewoon ergens een probleem wat opgelost dient te worden.

Er staan op de site van Novell veel tips om problemen als deze te fixen.

Wat voor clients zijn allemaal geinstalleerd. De combinatie Client voor MS en Client voor NetWare geeft bv wel vaker ellende.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Volgens ons eigen Roofdier, past dit topic beter in Professional Networking & Servers .

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Dionysus007281 schreef op 08 October 2003 @ 18:13:
Sorry maar heb nog nooit zulke onzin gehoord.
Tuurlijk klopt het dat kopieren alleen sneller gaat, knippen en plakken zijn tenslotte twee akties (kopieren en deleten)

Maar 200 bestandjes van in totaal 2mb gaat hier (5.1 sp4) gewoon snel.

Loop eerst eens de instellingen van je server door, en zoals eerder gezegd kijk even naar de kb van novell .

Je geeft overigens aan dat kopieren op dezelfde partitie hetzelfde resultaat geeft, gebruik je hier ook een client voor of doe je dit op de server zelf?
Als je het op de server zelf doet en het gaat wel rap dan lijkt me het probleem bij je clients te liggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 12:34 ]

• Arfman
  • Laatst online: 22-02 10:54

Arfman

Drome!

SET DIRTY DISK CACHE DELAY TIME = 0.1 is de instelling die je zoekt. Daarmee gaat verplaatsen wel snel.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Tachyon
  • Laatst online: 05-02 22:10

Tachyon

pop the glock

Arfman schreef op 09 October 2003 @ 13:41:
SET DIRTY DISK CACHE DELAY TIME = 0.1 is de instelling die je zoekt. Daarmee gaat verplaatsen wel snel.
Niet geheel toevallig staat die setting hier ook op 0.1... >:)

Kijk ook hier eens:

Optimizing NetWare

en dan met name bij de categorie "Setting Server Parameter Values"

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

sjonge jonge...niet alles voorkauwen hoor......dacht dat hij dat zelf ook wel kon vinden. :)
Pagina: 1