[Win98] automatisch netwerkverbindingen verbreken

Pagina: 1
Acties:

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:50
Ik heb voor mn oom een 2ehands cheapo pc tje in elkaar gezet
waar hij zijn Ghost images naartoe kan schrijven, ik kan er naar toe schrijven e.d twerkt allemaal.
pc kan gewoon worden opgestart en afgesloten dmv de powerknop, sluit netjes af dus ook nog geen probleem

alleen als er een netwerkverbinding is gemaakt naar de pc wordt deze niet vanzelf verbroken, je krijgt dan de melding van
"er zijn nog een x aantal gebruikers verbonden aan blabla",
opzich geen probleem maar de pc is bedoeld zonder Keyboard en muis te worden gebruikt, dus ik kan niet zomaar op OK klikken.

mijn vraag is dus

is er geen manier in win98 om de als de pc wordt afgesloten de netwerkverbindeingen automatisch worden verbroken

alvast bedankt

Verwijderd

PC remote uitzetten:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/psshutdown.shtml

Deze vraag echter nog steeds dezelfde vraag als er gebruikers verbonden zijn. Voordeel van dit ding is dat je niet verbonden hoeft te zijn om de PC uit te zetten. Je kunt ook eerst iedereen er uit knikkeren, en dan pas afsluiten.

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:50
pc uitzetten is geen probleem, gewoon op de powerknop drukken en hij sluit em netjes af, et zit em net er net in dat ik die melding in beeld krijg. Is die niet uit te schakelen of zoiets

Verwijderd

Flauw maar waar: zorgen dat er geen gebruikers meer verbonden zijn...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

net use * /d /y works wonders, als je er een batchfile van maakt als logoff script (als win98 dat kent tenminste, anders gebruik je
code:
1
2
net use * /d /y
psshutdown [-t nn] [-l]

tegelijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device