OK, ik had dus BlackICE als firewall op W2K bak maar dat beviel niet echt. Nu heb ik dus WinRoute Pro 4.1, en alles zo ingesteld dat er (volgens mij) niets van buiten naar binnen kan tenzij ik daartoe "opdracht heb gegeven". Tests vanaf een andere PC wijzen dat ook uit: op een ping krijg je geen reply en bij grc.com (thx Riffey4 voor de link) ben ik compleet "stealth".
Probleem is echter wel (denk ik) dat ik bij de Access Rules alles open heb staan ! (from any host to any host, alle poorten). Kan dit nog kwaad of is mijn beveiliging afdoende ?
Als ik namelijk alles dichtzet werkt er helemaal niks meer (duh) maar als ik dan bijv. probeer op poort 6667 (irc) open te zetten werkt IRC nog steeds niet.
Kan iemand mij hiermee helpen, dus:
a) is deze beveiliging goed (ondanks dat alle poorten openstaan)
b) zo nee, hoe kan ik dan zorgen dat IRC, WWW, CS en ICQ enzo werken ?
Thanks in advance !
Probleem is echter wel (denk ik) dat ik bij de Access Rules alles open heb staan ! (from any host to any host, alle poorten). Kan dit nog kwaad of is mijn beveiliging afdoende ?
Als ik namelijk alles dichtzet werkt er helemaal niks meer (duh) maar als ik dan bijv. probeer op poort 6667 (irc) open te zetten werkt IRC nog steeds niet.
Kan iemand mij hiermee helpen, dus:
a) is deze beveiliging goed (ondanks dat alle poorten openstaan)
b) zo nee, hoe kan ik dan zorgen dat IRC, WWW, CS en ICQ enzo werken ?
Thanks in advance !
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |