tvkaart en wegvallen van geluid

Pagina: 1
Acties:

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
HOi iedereen,

Ik zit met het volgende:

Ik heb 2 pc's, de ene computer heeft een PIII 733 met een wintv theater tvkaart en de andere pc eeft een PIV 2266 met een PCTV rave tvkaart.

Wanneer mijn broer(deze heeft een PIII 733) gezellig tv zit te kijken via zijn computer, heeft hij gewoon goed geluid, maar wanneer ik tegelijk tv zit te kijken valt het geluid gewoon plotseling weg.
Het maakt niet uit of zijn pc uit of aan staat. Het betreffende geluid valt gewoon weg, trouwens beide tvkaarten zitten op 1 kabelaansluiting.

Het volgende heb ik eral aan gedaan:
* drivers opnieuw geinstalleerd, zowel nieuwe drivers van het internet als drivers die er standard bij zitten.

* een search gedaan op Forum van Gathering of Tweakers, maarhelaas nog niet een juiste oplossing, werkt nog steeds niet.

Als jullie tips/adviezen hebben hierover reageer dan graag op deze topic.

Met vriendelijke groeten,

Eddy Smits

8-)

workstation server laptop

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook gehad en de oplossing staat volgens mij ook in de GOT search.

Ik had Norton antivirus 2002/2003 draaien en dat was tegelijk het probleem. In de opties van norton staat, standaard, dat Messenger files gescand moeten worden. Het vinkje staat denk ik bij jou aan en dat moet je uitzetten. Daarna zou je geluid moeten hebben en HOUDEN:

Gelezen op Pinnacle PCTV support forum:

"I had the same problem with my PCTV Pro.
The problem lies in your virusscanner software.
I have Norton AV 2003. There's an option 'MSN Instant Messenger protection' which I had to disable and the problems were over. "

Zie deze topic:
PCTV: Audio vanishes after 1 minute while watching
http://webboard.pinnaclesys.com/read_messages.asp?

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Heb ook wel eens periodes gehad waarin dat regelmatig gebeurde.
Probleem lag waarschijnlijk bij software.

Windows reinstall en daarna bepaalde software vermijden, kan helpen. Verder ook gebruik maken van de nieuwste drivers. Het verschil bij mijn Hauppauge Theater 2 jaar terug en nu, is erg groot. Vroeger viel geluid bijv. wel eens uit als ik aan de Hauppauge volume control zat, of als ik een cd in mijn cdrom drive deed.
Nu draait het een stuk sneller en stabieler.