[VB.NET]Add dll reference runtime

Pagina: 1
Acties:

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Ik heb dus een projectje in VB.NET waar ik aan bezig ben, maar nu wil ik dat anderen hun eigen dll's kunnen laden.

De bedoeling is dus dat ze naar een menu 'Loaded DLLs' gaan, daar naar hun dll browsen en op LOAD klikken. Natuurlijk stel ik wel een paar vereisten, zo moet hun dll bijvoorbeeld een functie/procedure met een bepaalde naam bevatten die ik vervolgens aanroep om hun code uit te voeren. Bijvoorbeeld in die verplichte procedure wordt een extra menu-item voor hun dll gecreëerd in mijn applicatie.

De bedoeling hiervan is dat gebruikers hun eigen plugins kunnen laden...

Ik zoek dus op google naar 'ADD DLL REFERENCE RUNTIME' omdat dat het beste was wat ik kon bedenken.

Kan iemand mij een tip geven in welke richting ik moet zoeken om dll references runtime te kunnen toevoegen, of kortweg om dit op te lossen.

Ik wil dus géén oplossing, alleen een paar goeie zoektermen zodat ik weer wat meer kan leren.

EDIT: heb dus ondertussen via GoT search dit gevonden:
[rml][ .net] Referentie run-time toevoegen[/rml]

nu zijn opmerkingen nog steeds welkom maar als een mod vind dat deze link voldoende moet zijn, dan mag ie dicht

[ Voor 19% gewijzigd door Yoeri op 08-10-2003 18:05 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

dotcode en EfBe geven imho de goede antwoorden, waarop je moet zoeken. Meer in zijn algemeenheid moet je zoeken naar Reflection, in de System.Reflection namespace.

[ Voor 13% gewijzigd door gorgi_19 op 08-10-2003 18:13 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Thx, ik denk dat ik mij " Visual Basic.NET Reflection Handbook (Hart, Olsen, Miller)" maar eens aanschaf :)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Robbedoeske schreef op 08 oktober 2003 @ 18:44:
Thx, ik denk dat ik mij " Visual Basic.NET Reflection Handbook (Hart, Olsen, Miller)" maar eens aanschaf :)
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat dat een beetje zonde is. Zeker voor alleen een plugin systeem. Sowieso kan ik je Patterns Of Enterprise Application Architecture van Fowler, bladzijde 499 - 503 over een plugin factory aanraden om door te bladeren. :)

Op Internet is verder ook genoeg te vinden; zo maakt ASP.Net Forums ook imho heel mooi gebruik (in de datalayer, DataProvider class) van een soort plugin systeem om in de web.config de goede dll te laden.

[ Voor 20% gewijzigd door gorgi_19 op 08-10-2003 18:48 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
mja, ik ben sowieso van plan dergelijke zaken vaker te gaan gebruiken, dus ènkel voor het pluginsysteem is het niet

maar zeker en vast bedankt, ik doorblader even het een en 't ander en zie dan wel of ik dat boek alsnog aanschaf