Foto's met watermerk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-10 13:38
Ik wil graag een topic openen over het verwijderen van een watermerk van een foto. Vinden jullie dit, zoals ik, iets dat moet kunnen, het is in feite foto's retoucheren.

Maar er kan ook geconcludeerd worden dat dat watermerk er niet voor niets zit en dat het illegaal is dat te verwijderen.

Volgens mij moet het kunnen, omdat je ook zelf een watermerk toe kunt passen en het vervolgens niet meer verwijderen.

Dit is een grijs gebied, mag dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Als je zo'n topic gaat openen betekent dat toch weer een Photoshop-topic. Wat dat betreft kan je beter wat tutorials gaan lezen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Lijkt mij wel, het is een techniek die besproken kan worden in Webdesign & Graphics. En het hoeft niet per definitie illegaal te zijn, ik ben wel eens een paswoord vergeten van een document en heb die toen gekraakt. Dan is het ook niet illegaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
André schreef op 08 October 2003 @ 17:27:
Lijkt mij wel, het is een techniek die besproken kan worden in Webdesign & Graphics. En het hoeft niet per definitie illegaal te zijn, ik ben wel eens een paswoord vergeten van een document en heb die toen gekraakt. Dan is het ook niet illegaal.
Crack is ook niet illegaal als je de cd wil copieren wanneer je het orgineel hebt ;). Toch zal je zo'n topic hier niet zien

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 08-10-2003 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:45

Dennahz

Life feels like hell should.

Meestal zit zo'n watermerk er niet voor niets.. ik kan eigenlijk niet bedenken waarom je een watermerk eruit wil halen? Als de foto van jezelf is heb je het orgineel zonder watermerk wel..

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

We Are Borg schreef op 08 October 2003 @ 17:45:
[...]

Crack is ook niet illegaal als je de cd wil copieren wanneer je het orgineel hebt ;). Toch zal je zo'n topic hier niet zien
Daar heb je gelijk in.
BrEeZeR schreef op 08 October 2003 @ 17:47:
Meestal zit zo'n watermerk er niet voor niets.. ik kan eigenlijk niet bedenken waarom je een watermerk eruit wil halen? Als de foto van jezelf is heb je het orgineel zonder watermerk wel..
Maar wat als het origineel weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

We Are Borg schreef op 08 oktober 2003 @ 17:45:
Een crack is ook illegaal als je het origineel hebt, reverse engeneering wordt door zo goed als alle commerciële software-licenties verboden.

[ Voor 12% gewijzigd door Wouter Tinus op 08-10-2003 18:09 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wouter Tinus schreef op 08 oktober 2003 @ 18:07:
[...]

Een crack is ook illegaal als je het origineel hebt, reverse engeneering wordt door zo goed als alle commerciële software-licenties verboden.
Mwah, je moet de mogelijkheid hebben om voor je zelf een copie te maken etc.....Laten we daar niet te veel over vallen. Ik volg de rechtzaken soms in USA en is echt zooitje.

Maar goed, you get my point :)

Voor de TS'er: Echt een grijs gedeelte wat even iemand met een rode nick moet beantwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het lijkt me niet dat dat soort topics de bedoeling zijn, net als topics over "wie weet hoe ik een bios password kan kraken", als je je biospassword vergeten bent. Topics over het kraken van zaken worden ook vaak gebruikt voor illegale zaken en die zijn hier niet de bedoeling. Er was ooit een topic over "wie heeft voor mij een HL key, de mijne is onleesbaar geworden" waarbij hij een foto van de beschadigde key als bewijs gebruikte. Dat is toen ook niet toegestaan, omdat we gewoon niet willen dat het forum wordt gebruikt als uitwisselforum voor keys...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Ik ga nog even overleggen met m'n collegamods maar vooralsnog lijkt me dit geen goed idee. Zou trouwens ook niet bijster intressante topic worden denk ik aangezien het gewoon retoucheren is en daar is meer dan genoeg over te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:00

crisp

Devver

Pixelated

eens met McVirusS, een topic dat specifiek over het weghalen van een watermerk gaat lijkt me geen goed idee, en een topic over retoucheren in het algemeen lijkt me niet interessant genoeg voor W&G.

Intentionally left blank

Pagina: 1