Toon posts:

Performance verschil tussen 2600+ en 2800+?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta voor de keuze nu of ik een Athlon XP 2600+ 333fsb (Barton) of 2800+ 333fsb (Barton) neem voor de pc die ik deze week ga bestellen.

Vergeef me overigens als ik iets vraag wat al eerder beantwoord is (die search leverde 5000+ 'ongeveer' hits op, maar na een uur lezen vond ik niet precies wat ik zocht :()
_/-\o_

De vraag is: is er (los van het prijsverschil) een goede reden om de 2800+ te kopen ipv de 2600+?

In combinatie dan met deze specs: A7N8x Deluxe, 2x256mb pc3200, ATI Radeon 9800 Pro + de andere 'standaard' componenten.

Of is er, qua performance, niet zo heel veel verschil in bijv. games?
En dan qua overclocken: kun je bijv. die 2600+ goed oc'en zodat het verschil met de 2800+ vrijwel nihil is?

Bedankt voor reacties.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 16:08
je kan natuurlijk de 2600+ overclocken tot een 2800+ zeker met wat geluk. Maar een 2800+ kan je natuurlijk ook overclocken dus dat maakt niet zoveel uit. Ik denk wel dat je het merkt omdat de videokaart meer aan kan dan de 2600+ en dus de processor de videokaart meer snelheid kan bezorgen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Het scheelt niet zo heel erg veel. Het verschil zit hem dus in de standaard snelheid, de snelheid die hij gegarandeerd haalt ;)

Wat je met oc'en haalt hangt van meer dingen af en het is ook een kwestie van geluk hebben hoever je komt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Dit is zóóó persoonlijk. Het verschil is in feite een paar MHz, slechts een dikke 8%. Dit ga je niet merken in de praktijk, alleen wanneer je het gaat meten. Je moet voor jezelf bepalen of die 8% hogere kloksnelheid de meerprijs waard is. Iig kun je met overclocken al een heel eind komen. Wel, ik doe 'm om de voor de hand liggende redenen dicht. Succes met je keuze :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.