Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik heb adsl van demon. Ik heb de modem(zyxel 650R31) ingesteld als modem/bridge. Hierachter heb ik windows 2003 server draaien waar ik de ftp-server(bulletproof) op heb geinstalleerd. Ik heb alles in de modem open gezet wat maar met poort 21 te maken heeft maar van buitenaf kan er geen verbinding gemaakt worden. Intern op het netwerk kom ik er wel op. Wat ben ik vergeten. Ik heb alles afgezocht, NAT lijkt me niet van toepassing omdat ik mijn modem niet als router heb ingesteld. Kan iemand hier iets mee?
foutmelding ?, lijkt me wel handig, wat zegt de logfile van bulletproof, eventvwr van windows
Heb je de ftpservice van IIS wel gestopt en draait de service van bulletproof wel.
Heb je al een telnet gedaan naar je server met poortje 21
Heb je de ftpservice van IIS wel gestopt en draait de service van bulletproof wel.
Heb je al een telnet gedaan naar je server met poortje 21
Verwijderd
Toch NAT gebruiken, is het veiligst. Je kunt ook DMZ doen, maar dan wel zorgen dat je de boel op je pc goed dichtgetimmerd hebt.
Gebruik je nou wel of geen NAT , als je um niet als router hebt ingesteld dan is ie een bridge en valt er niets intestellen kwa poorten en heeft je pc een externe nr.Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 16:58:
Ik heb alles in de modem open gezet wat maar met poort 21 te maken heeft maar van buitenaf kan er geen verbinding gemaakt worden. Intern op het netwerk kom ik er wel op. Wat ben ik vergeten. Ik heb alles afgezocht, NAT lijkt me niet van toepassing omdat ik mijn modem niet als router heb ingesteld. Kan iemand hier iets mee?
In het anderegeval heeft je pc waarschijnlijk een 192.x.x.x of 10.x.x.x en moet je wel portmapping instellen.
Life is a bitch, then you die.
Map wel even die poort door naar je server! Ik ga er vanuit dat je dat gedaan hebt.
Eventueel PASV connecten, of PASV poorten ook mappen.
Eventueel PASV connecten, of PASV poorten ook mappen.
ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!
Verwijderd
Ik heb hetzelfde geprobeerd met tiscali ADSL op winXP home, en na lang zoeken kwam ik erachter dat de windows ingebouwde firewall default aan staat en dus uit moet. Daarna werkte het goed. Geen idee of server2003 daar ook last van heeft.
Je kunt trouwens niet vanuit je eigen thuisnetwerk op je server komen via je buiten-ip
Je kunt trouwens niet vanuit je eigen thuisnetwerk op je server komen via je buiten-ip
Pagina: 1