Toon posts:

Intel versus AMD!! Help ik weet het niet meer!

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in November een nieuwe pc kopen, maar ik weet niet welke processor ik het beste kan nemen.

Ik zit te twijfelen tussen de P4 3.0 en Athlon 64 3200. In combinatie met een asus moederboord P4C800 deluxe met een Intel 875P chipset voor de P4 en de K8V deluxe met een VIA k8T800 chipset voor de Athlon.

de volgende punten brengen mij in verwarring. :?
- double channel bij de P4 brengt de bandbreedte op 6.4 Gb/s terwijl dit bij de Athlon op 3.2 Gb/s blijft. Wat is het wapen van AMD hier tegen???
- FSB bij de P4 is die 800 Mhz terwijl de Athlon op 400 Mhz blijft steken.
- kloksnelheid 3.0 Ghz van de P4 tegenover 2.0 Ghz van de Athlon. Hoe weet ik nou nog zeker hoe de werksnelheden van die processors zijn zodat ik ze kan vergelijken.
- de Athlon is 64 bit tegenover een 32 bit P4. Wat is verstandig?? voor de komende 4 a 5 jaar. Of kan ik beter wachten op de Athlon 64 FX?

Verder zit ik te twijfelen of ik een Serial ATA harde schijf ga kopen of een SCSI schijf. De een is 150 Mb/s en 7200 rpm en de andere is 160 Mb/s en 10000 rpm. Maar vereist de aanschaf van een SCSI controller.

Double channel vereist Corsair Twinx geheugen (2 x 256 Mb) voor de beste performance. Geeft Corsair Twinx geheugen ook betere performance bij de Athlon 64 Single Channel?? Of kan ik er beter een Corsair 512 module in prikken??

Asjeblieft jongens help me uit de brand!!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:30
Het AMD/Intel verhaal zal zeer zeker ineen flamewar KUNNEN uitlopen maar een doorslaggevend voordeel van aMD is voor mij de prijs ten op zichte van de Intel tegenhangers.

Zelf zou ik ook op dit moment nog niet gaan voor serial ata.. omdat ik zelf van mening ben dat de onboard controllers nog van slechte kwaliteit zijn en de prijs van serial ata niet veel goed doet als je de huidige prestaties ziet

Strava | AP | IP | AW

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

:) ?

Edit:

mcthefirst:

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif Ken je deze?

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 08-10-2003 17:09 ]

Verwijderd

Laat em raden: Slotje? :)

ik herriner me dat deze topics niet waren toegestaan omdat er teveel van waren en deze strijd persoonlijk blijft per merk..

Zet een schema op met je eigen eisen en maak aan de hand van dat een keuze..

suc6

Even wat tips: Als je erg van gamen houd neem dan een amd 3200+, hou je van overklokken en lagere temps neem dan een p4 3000mhz. Als je een amd 3200 neemt hou er dan wel rekening mee dat je geen stille pc krijgt, want met p4's hoef je minder te koelen want deze worden minderheet.. Denk bij een minimale koeler aan een Thermtake silentboost, 21 dB tot amd 3400+, stiller kan het bijna niet...

Mijn keuze: Amd, werkt perfect (2600+) Nu jij! :+

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 17:11 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:33
Ik zou als eerste eens de feiten in je lijstje op orde krijgen. Athlon XP 64bit? Woehahaha!

Jij moet volgens mij eerst maar eens wat reviews door gaan nemen op tomshardware.com ofzo.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Wat zal ik hier over zeggen,

De athlon 64 3200+ doet het ongeveer even goed zoniet iets minder dan de P4 3.0 en 3.2. De 64-bit functie is goed voor de toekomst en als je iets wil hebben dat beter presteert dan de P4 3.2GHz en gemiddeld even goed presteert als de P4 3.2 Extreme edition, dan moet je de athlon FX-51 hebben die kan je al kopen. De P4 3.2 EE kan je nog niet kopen maar hij is ongeveer evene duur als de athlon FX dan.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 16:57:de volgende punten brengen mij in verwarring. :?
- double channel bij de P4 brengt de bandbreedte op 6.4 Gb/s terwijl dit bij de Athlon op 3.2 Gb/s blijft. Wat is het wapen van AMD hier tegen???
- FSB bij de P4 is die 800 Mhz terwijl de Athlon op 400 Mhz blijft steken.
- kloksnelheid 3.0 Ghz van de P4 tegenover 2.0 Ghz van de Athlon. Hoe weet ik nou nog zeker hoe de werksnelheden van die processors zijn zodat ik ze kan vergelijken.
- de Athlon is 64 bit tegenover een 32 bit P4. Wat is verstandig?? voor de komende 4 a 5 jaar. Of kan ik beter wachten op de Athlon 64 FX?
de p4 heeft veel meer bandbreedte nodig om het zelfde werk te doen, (lang verhaal waarom dat zo is)
de lage latency van de amd maakt voor een deel ook het bandbreedte verschil goed.
en GHZ zegt helemaal nix over de preformance als je het vergelijkt met 2 verschillende cores. (vergelijk het met het voltage van een ventilators

welke het beste is hangt af van wat je wilt doen, dus kijk naar de benchmarks.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Er klopppen een paar dingen niet.

De AMD 64 heeft ook 800 Mhz fsb dus dat klopt niet.
Tevens blijft de AMD niet steken op 3.2 gb/s aan brandbreete maar heeft veel meer.

En wat je wil moet je bekijken aan reviews etc. ALs je de FAQ leest zal je lezen dat dit soort topic hier niet horen.

Verwijderd

Breepee schreef op 08 October 2003 @ 17:11:
[...]

Ik zou als eerste eens de feiten in je lijstje op orde krijgen. Athlon XP 64bit? Woehahaha!

Jij moet volgens mij eerst maar eens wat reviews door gaan nemen op tomshardware.com ofzo.
Jaa, is het nou zo moeilijk om te kiezen? Wij kiezen niet voor je, de keuze blijft altijd bij jezelf. gebruik volgende keer ff die damned search :*)

nogmaals suc6 met je aankooop

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Vragen, vragen. Wel, misschien dat je wat ontgaan is maar het internet is overspoeld geraakt met Athlon 64 3200+ reviews, inclusief het bord wat je in dat geval op het oog hebt. Om het makkelijk voor je te maken staan daar in de meeste gevallen ook de prestaties v.d. P4 3.0 tegenover zodat je zélf de antwoorden op jouw vragen eruit kunt destilleren :) Zie ook het Athlon 64 topic.

Voor diskvragen moet je niet in PMG zijn :) Tip die ik je wel mee kan geven is hier ook wat reviews over te lezen (o.a. storagereview.com). Iig is het 150 of 160MB/s aspect irrelevant: de snelheid v.d. disken zit 'm in de daadwerkelijke STR en vooral de reactietijd, iig niet in de theoretische capaciteit v.d. interface ;)

Wat het geheugen betreft, zie wederom de search. Voor een P4 heb je inderdaad twee maal exact dezelfde DIMM's nodig, voor een Athlon 64 niet (dan heeft Twinx geen zin, sowieso is het maar een marketingterm welke niet garant staat voor betere prestaties: het zijn de DIMM's die het doen, niet het naampje :+ ).

Hoe dan ook, ik doe 'm dicht. Ik kan me jouw vragen wel enigszins voorstellen maar stel je dan ook van mij voor dat de antwoorden hierop best wel te vinden zijn. Mocht je alsnog met een wat meer specifieke vraag blijven zitten, open gerust een topic maar dit is te algemeen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.