Toon posts:

Sitecom Router - Emule ?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb emule laatst geinstalleerd en toen zag ik dat hij niet helemaal perfect werkte. Ik dus vervolgens hier op tweakers gezocht en ik dacht die ook gevonden te hebben.
Dit http://www.shinebox.nl/page.php?id=7 zag eruit als de perfecte oplossing, echt nadat ik alles had ingesteld zoals aangegeven kreeg ik nog dezelfde fooutmeldingen in emule (LowID en port 4662 not reachable) vraag ik mij af waar dit aan kan liggen.
De firewall in zowel XP als de router staan uit.
Kan het aan mijn modem liggen en zoniet wat is het dan wel ?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Laaste firmware in dat ding, en welk model heb je pcies?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DC-202 Broadband xDSL/Cable Router 4S Router

Heb nog niet de nieuwe firmware geinstalleerd.

Kan dit het oplossen of is het zowiezo aan te raden (wat doet het precies? )

En heb de standaard Asdl Ethernet voor Isdn modem van KPN (speedtouch)

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

ik heb dezelfde router met de nieuwste firmware, hij werkt als een zonnetje nu (ondanks het slechte weer)

wat gebeurt er anders als je die bewuste poort wel openzet in de router terwijl de firewall optie aanstaat?

Verwijderd

Topicstarter
Hetzelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu geupdate:

Firmware Version: Version 1.6 Release 30

En het wordt nog raarder want volgens deze test : https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Results from scan of ports: 0, 21, 23, 25, 79, 80, 110, 113,
119, 135, 139, 143, 389, 443, 445,
1002, 1024-1030, 1720, 5000

0 Ports Open
0 Ports Closed
25 Ports Stealth
---------------------
25 Ports Tested

ALL PORTS tested were found to be: STEALTH.

TruStealth: PASSED - ALL tested ports were STEALTH,
- NO unsolicited packets were received,
- NO Ping reply (ICMP Echo) was received.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 08:06

Zym0tiC

^_^

wat is daar raar aan als ik vragen mag?

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
Nou volgens die test wordt hij niet geblocked
HIJ BESTAAT GEWOON NIET

80
HTTP
Stealth There is NO EVIDENCE WHATSOEVER that a port (or even any computer) exists at this IP address!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Da's juist goed, als al die dingen op stealth staan. Als iemand dan jouw IP scanned dan gaan alle aanvragen de prullenbak in, zonder dat jouw router daarop antwoordt :)
Voor diegene die dus je IP scanned op open porten zou je computer net zo goed uit kunnen staan/niet bestaan, aangezien er dan ook niet wordt geantwoord.

Ik heb trouwens alles precies ingesteld zoals in die guide die jij noemde, alleen ik heb het eerste verhaal (Access Control instellen) overgeslagen, alleen bij Virtual Servers dingen ingesteld. Werkt perfect.

Welke ADSL modem heb je? Als het bijv. een Speedtouch 510 is moet je dat ding wel instellen op bridged/PPTP, omdat je modem anders ook nog eens voor router speelt. Daardoor blokkeerd de modem port 4662 al voordat de pakketjes bij je router zijn :)

edit:
De sitecom heeft standaard port 113 (ident) op closed staan volgens grc.com (iig bij mij, mijn neef en een vriend), dus ik denk dat je ADSL modem het is...

[ Voor 23% gewijzigd door Rafe op 08-10-2003 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm hoe kan ik dat zien waar mijn modem op staat ingesteld ?

• Rafe
't Zou wel handig zijn als je eerst vertelt welke ADSL modem je hebt, zoiets verschilt per merk/type ;)

Voor een Alcatel SpeedTouch 510 moet je in de adresbalk 10.0.0.138 intikken en op enter drukken, en vervolgens dit scherm opzoeken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/thomson/ethernet/gif/thomson2.gif

Wat staat er allemaal onder "configuration" ?

edit:
Ik kan het ook anders vragen: hoe heb jij je router ingesteld om verbinding te maken?
IP/subnet ingevuld, username en password ingevuld en vervolgens op 'finish' gedrukt?

[ Voor 20% gewijzigd door Rafe op 08-10-2003 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Item Description
Region Netherlands

Provider ADSL van KPN Telecom

Service Name A. Router-modem (NAT/PAT)

Service Description Voor het, middels Network Address Translation (NAT), beveiligd aansluiten van één of meerdere computers met lokale adressen. (Meest aanbevolen)

Last Configured 30 Sep 2003

Specify a configuration file to upload:

En het is een: Speedtouch 510i

Verwijderd

Topicstarter
Na lang gekloot om hem goed ingesteld te krijgen vond ik deze link: http://www.sitecom.com/faq_showanswer.php?faqid=365
en heb hem vervolgens zo ingesteld. En het werkte direct

Misschien kan ik hem nu op een andere manier instellen nu ik de firmware heb geinstalleerd ?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus nu geizen dat hij op pppoa staat, en dus niet op bridged/PPTP. maar hoe moet ik dit nu veranderen heb al een beetje rondgekeken en kan daar dus niks vinden. Moet
ik nu misschien mijn gegevens op een andere manier in mijn router invoeren ?

• Rafe
Als het nu werkt, lekker laten zou ik zeggen :)

Zelf heb ik het bij een vriend als volgt gedaan:
  • Naar 10.0.0.138 gaan
  • Onder Advanaced > Setup, bij "specify a configuration file to upload", van de CD pptp.ini geupload.
    De filename weet ik niet meer zeker, het zou ook iets van bridge.ini kunnen zijn...
  • In de router , bij "Setup" voor "DSL/ADSL modem (phone-type cable)" gekozen
  • Daarna "PPTP" gekozen
  • Vervolgens dit ingevuld:
    PPTP Server IP Address: 10.0.0.138
    Login User Name: loginnaam@xs4all-basic-adsl
    Login Password: wachtwoord
    Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/check.gif Connect automatically, as required
    Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/checkleeg.gif Disconnect after Idle Time of 99 min
  • Toen "Specified IP Address (Static IP Address)" gekozen en het volgende ingevuld:
    IP Address: 10.0.0.150
    Subnet Mask: 255.0.0.0
    Gateway: 10.0.0.138
    DNS: 194.109.6.66
  • Daarna instellingen opslaan en de verbinding testen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rafe op 08-10-2003 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
het werkt dus niet :D

Dus ik ga dat ff proberen..

dank

Verwijderd

Topicstarter
HET WERKT !!!

Nu weer irc werkende krijgen :(

• Jan.D
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 13:53
Low Id bij Emule zit vaak in de afstelling van je Firewal.

Info hier:
http://www.dutchemulefaq.tk/

Een hoog ID betekent dat de poort die je hebt gekozen in Preferences --> Connections (standaard poort 4662) open staat.

Een laag ID betekent (dus) dat die poort niet open staat, of niet bereikbaar is vanwege een server/router/firewall die niet goed ingesteld is. Het betekent niet dat je helemaal niets meer kan up en downloaden, maar het heeft wel een aantal nadelen.

- Er is geen IP bekend van diegene die een laag ID heeft, wat betekend dat alle queue en connection aanvragen gedaan moeten worden via de server, wat voor extra CPU belasting van de server zorgt. Veel servers hebben dus een maximum aantal slots voor users met een laag ID, en sommigen blocken ze helemaal.

- Twee clients met een laag ID, kunnen helemaal niet met elkaar verbinden, omdat het niet mogelijk is om berichten over twee verschillende servers te routen. Gevolg is dat je minder sources zal vinden om van te downloaden.

- Het kan op drukke servers gebeuren dat berichten "kwijt" raken, wat leiden kan tot minder credits, en zelfs corrupte downloads.

Let op:

- Het kan soms gebeuren dat een server bezet is, waardoor je per ongeluk een laag ID krijgt. Even de verbinding verbreken, en opnieuw verbinden kan dan helpen. Je kan hier testen of je een hoog of een laag id hoort te krijgen.

- Is het nou echt niet mogelijk om een hoog id te krijgen, dan is het beter om verbinding te maken met een server met weinig users, dan met een server die helemaal vol zit. Dit omdat ze meer vrije slots hebben, en dus meer kans dat je er op komt.

- Als je een hoog ID hebt, maakt het niet uit hoé hoog dat ID is. Een ID 1.000.000.000 is dus niet beter dan 900.000.000.

- Hetzelfde is aan de hand met een laag ID. Als je een laag ID hebt, maakt het niet uit hoe laag het is. Een ID is laag als het kleiner is dan 16.777.216.

- Je ID word berekend aan de hand van je IP adres. Als het een hoog ID betreft, word het berekend volgens de volgende formule: IP = A.B.C.D ==> ID = A + 256*B + 256*256*C + 256*256*256*D.

Na een opmerking van mij hierover, heeft C3dt een klein programmatje gemaakt, waarmee je je ID vanuit je IP kan berekenen, en andersom, dat kan je hier downloaden (gescanned op virussen met Norton 2003 voor de huiverige tweakers

[ Voor 119% gewijzigd door Jan.D op 08-10-2003 21:25 ]

Verwijderd

Ehm volgens mij was t veel simpeler geweest als iemand hem had verteld dat ie in zn NAT instellingen die poort (4662) had moet mappen naar zijn IP adres......of sla ik nu de plank compleet mis?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat alles over lowID en HighID dat boeit me niet ... ik weet ook wel dat ik gewoon port 4662 open moet krijgen om een highID te krijgen. Het punt was dat mijn Speedtouch 510i als een router werkte en dus alle poorten blokte. Waardoor het geen effect had wat voor instelling ik in mijn Sitecom DC 202 router invulde. Ik heb nu gewoon een andere configuratie naar mijn modem geupload (pptp i.p.v. pppoa) en het werkt nu.

BEDANKT RAGE !
Pagina: 1