[win98] toscdrom.sys nodig

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 08:09
Kan iemand mij aan een adres/link/whatever helpen waar ik het volgende bestandje kan vinden?

toscdrom.sys

heb al de search gebruikt en op google gezocht. Lijkt erop dat het een compaq cd-rom speler is maar op de site van compaq kennen ze hem niet. Heb namelijk bij apparaatbeheer gekeken en daar staat:

COMPAQ CD-ROM LTN403

Heb nu dus echt geen idee hoe ik aan het bestandje kan komen.

Probleem is namelijk dat tijdens het opstarten je in dos al ziet dat er een bestandje ontbreekt en dat er een fout in config.sys regel 15 staat. In die regel wordt het betreffende bestandje aangeroepen wat er dus niet is.
Of kan ik gewoon de regel weghalen zonder problemen?? Gaat om de volgende regel:

DEVICE=C:\WINDOWS\COMMAND\TTOSCDROM.SYS

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarschijnlijk een overblijfsel van je Windows installatie. Maak eens een backup van je config.sys, en probeer dan je config.sys eens te bewerken, en zet eens: "REM" voor die lijn waarin TTOSCDROM.SYS geladen wordt?

Als je dan je PC herstart, en er is geen probleem en je CD-ROM doet het nog, dan heb je hem waarschijnlijk niet nodig :)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Is het geen Toshiba??
Dat krijg ik namelijk op m'n beeldscherm na het intypen van "TOSCDROM.SYS".

Gooi d'r idd even 'REM' voor. Doet ie het zonder dat regeltje dan lijkt me het probleem opgelost. :)

[ Voor 104% gewijzigd door _the_crow_ op 08-10-2003 16:58 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• wagenveld
  • Niet online
Die heb je alleen nodig als je je cdrom in dos wil gebruiken. Onder windows (ook die dosbox) werkt de cdromspeler gewoon met de standaard windows drivers. Dus je kunt gewoon met msconfig die regel verwijderen (of gewoon de hele autoexec.bat+config.sys uitschakelen)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

http://cdgenp01.csd.toshi...rt/downloads/toscdrom.exe

Downloaden en uitpakken. 'T is overigens de DOS driver, in Win98 heb je hem niet nodig.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Draai je alleen windows? -> regel weghalen bij Config.sys (of REM ervoor zetten)

• Niek_
Dank, dank, dank, dank, dank jullie wel voor de snelle reacties, heb er REM voor gezet en alles werkt nog steeds goed. :) _/-\o_ :)

• Niek_
toch nog even snel een (klein) vraagje voor Aetje, hoe kom je bij die drivers van toshiba dan? Dacht dat het een CD-Rom speler was van compaq???

Verwijderd

Compaq koopt spelers van andere fabrikanten, zet er eventueel een ander frontje op, zet er soms zelfs een flash in met de Compaqnaam - dus dat zou nog steeds kunnen.

CD Drivers zijn trouwens min of meer universeel. Wellicht dat je ooit in het verleden problemen had met de CDinstallatie en dat je een CDdriver van en ander hebt gebruikt - of dat deze nog is overgebleven uit een oude Dos duistere geschiedenis of Windows Preinstall.

Iig, [google=TOSCDROM.SYS] geeft primair alleen Toshiba hits.

Veel plezier verder :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Compaq koopt ook wel Toshiba CDRoms hoor, die bouwt Compaq echt niet zelf. Kan zijn dat ze een ander typenr hebben, maar intern op een Toshiba loopwerk werken.

Forget your fears...
...and want to know more...

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ach, die Toshiba driver zal wel werken. Veel DOS drivers voor IDE CDROM drives werken bijna altijd ook met drives v/e ander merk.

Overigens, die LTN in het typenr. = LiteOn :P

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1